Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته گذشته اتفاقاتی در حوزه ادبیات روی داد که در این گزارش مرور کلی به مهمترین رویداد‌های ادبی داریم:

بیشتربخوانید

از تغییر فعالیت کتابخانه‌‌ها در دوران کرونا تا شعری که برای رهبر انقلاب سروده شد

 

اعطای گواهینامه درجه یک هنری به یک شاعر

آیین دیدار ایوب دهقانکار (مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران) با عباس خوش‌عمل کاشانی به مناسبت روز قلم، در منزل این شاعر برگزار و همچنین گواهینامه درجه یک هنری در رشته شعر از سوی ایوب دهقانکار به نمایندگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شاعر و نویسنده اعطا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالن‌های مطالعه کتابخانه‌های عمومی تعطیل است

اصغر گودرزی مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تعطیلی کتابخانه‌های عمومی در شهر‌های قرمز گفت: با توجه به اینکه ستاد کرونا و وزارت بهداشت به تردد نکردن در شهر‌های قرمز تأکید دارند، امکان استفاده اعضای کتابخانه‌ها از سالن‌های مطالعه در این شهر‌ها وجود ندارد. درصورتی که افراد به کتاب نیاز داشتند، می‌توانند کتاب خود را از طریق پیک کتاب تهیه کنند.

وی افزود: اعضای کتابخانه‌های عمومی کشور برای استفاده از طرح پیک کتاب می‌توانند به سایت کتابخانه عمومی که عضو آن هستند، مراجعه کنند و از طریق تماس با کتابخانه کتاب مورد نیازشان را سفارش دهند. پس از سفارش، کتاب مورد نیازشان برایشان ارسال می‌شود.

نسخه خطی اشعار شاعر پارسی‌گوی هندی به کتابخانه ملی رسید

نسخه خطی از دیوان امیرخسرو دهلوی شاعر پارسی گوی هندی با قدمت ۵۶۰ سال در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نگهداری می‌شود. حمزه مرادی بهرام یکی از فهرست نویسان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در اینباره گفت: یکی از قدیمی‌ترین دیوان امیرخسرو دهلوی شاعر پارسی گوی هندی در کتابخانه ملی ایران موجود است.

کرونا باز هم کتابفروشی‌ها را تعطیل کرد

با توجه به اوج‌گیری دوباره شیوع ویروس کرونا در بیشتر مناطق کشور و افزایش قابل‌توجه شهر‌های قرمز کرونایی، از امروز یکشنبه (۱۳ تیرماه) در شهر‌های قرمز از جمله تهران فقط مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند و سایر گروه‌های شغلی تعطیل هستند.

براین اساس این خبر، کتاب‌فروشی‌ها که جزو مشاغل گروه ۲ هستند در شهر‌های قرمز تعطیل می‌شوند و اجازه فعالیت و پذیرش مشتری نخواهند داشت.

متن تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «عمارت خانه خورشید»

تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «عمارت خانه خورشید» که شامل گزارش تصویری باز‌آرایی و مرمت حرم مطهر رضوی در سال ۱۳۹۹ است، رونمایی شد.

متن تقریظ رهبر انقلاب بر این کتاب به شرح زیر است:
« بسم الله الرحمن الرحیم
روایت تصویری عمارتخانه خورشید را دیدم. اصل پیدایش این فکر و سپس برنامه‌ریزی گسترده برای آن و آنگاه جستجو از جا‌هایی که باید عملیات در آن صورت می‌گرفت و سرانجام صد‌ها کار دقیق و ظریف هنری و فنی با دست‌های ماهری که عشق و ارادت، آنان را به حرکت و کار وامی‌داشته، هر یک به تنهایی در خور صد‌ها آفرین است. سپاس و سلام بر آن دستان و سرانگشتان هنرمند و آن ذهن‌های خلاق و مبتکر.»


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات در هفته وزارت ارشاد کتابخانه های عمومی شهر های قرمز کتابخانه ملی کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۳۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «آن روی دیگران» نوشته کئوتر ادیمی به تازگی با ترجمه آذر نورانی توسط نشر نیستان منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب روایتی از الجزایر معاصر است که بحران‌های اجتماعی و فرهنگی بسیاری را از سر گذرانده است.

کوثر عظیمی (کئوتر ادیمی) نویسنده معاصر الجزایری‌الاصل، در اولین داستانش از زندگی خانواده‌ای صحبت می‌کند که انگار فقط در سختی‌ها و تلخی‌های روزمرگی‌هایشان با هم شریک‌اند. در داستان پیش رو، هر شخصیت فرصت دارد بخشی از دغدغه‌هایش را برای خواننده بازگو و او را با خلوت خود همراه کند. تلاقی رخدادها و چندصدایی روایت‌ها از جذابیت‌های اصلی این رمان است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«… بابا ما را ول نکرده است. قرار است برگردد. برمی‌گردد. مامان می‌داند. برای همین جلوی پنجره منتظر می‌نشیند و دستش را در موهایم می‌کند. او برمی‌گردد و من دیگر موهای سفید نخواهم داشت. موهای سفید نبود باباست. آن‌ها روزهای بدون بابا هستند. همین‌که برگردد، موهای سفید هم می‌روند.»

این‌کتاب با ۷۲ صفحه و قیمت ۸۵ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 6090717 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها