Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،توکل دارائی مسئول دبیرخانه بنیاد بوعلی سینا بیان کرد: کتاب «تصحیح متن عربی کتاب دوم القانون» توسط دکتر نجفقلی حبیبی، کتاب «ترجمه و شرح قسمت حساب از کتاب شفا» از سوی استاد سید عبدالله انوار و کتاب «مقالات انتقادی و تفسیری ابن‌سینا ترجمه از انگلیسی» با همکاری نشر ترجمان به رشته تحریر درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: چاپ و نشر آثار ابن‌سینا رونق گرفته به طوریکه در بخش طب سینوی، کتاب «القانون» با پایمردی علمی دکتر حبیبی در حال انجام است و کتاب دوم «القانون» با محتوای «الادویه المفرده» این روز‌ها چاپ شده و امیدواریم تا پایان سال قسمت اول از کتاب سوم نیز به طبع برسد.

مسئول دبیرخانه بنیاد بوعلی سینا با اشاره به چاپ ترجمه و شرح فارسی کتاب حساب شفای بوعلی‌سینا پس از هزار سال گفت: استاد سید عبدالله انوار کل شفای ابن‌سینا را به فارسی ترجمه و شرح کرده است و در سال‌های گذشته چاپ ترجمه فارسی ریاضیات شفا شامل هندسه، مجسطی، حساب و موسیقی مدنظر بنیاد بود.

دارایی ابراز داشت: کتاب موسیقی ۶ سال پیش و کتاب حساب نیز در ادامه حمایت‌های مالی، بهار امسال به چاپ رسید و جالب توجه آنکه کتاب موسیقی که برای نخستین بار به فارسی ترجمه شده و به زبان علمی امروز شرح داده شده به تازگی در دانشگاه‌های مرتبط به عنوان واحد درسی معرفی و از سوی اساتید توسط دانشجویان خریداری می‌شود.


او اضافه کرد: ترجمه و چاپ دو کتاب با همکاری نشر ترجمان نیز با حمایت معاونت امور فرهنگی در دستور کار قرار گرفته و کتاب اول با عنوان «مقالات انتقادی تفسیری ابن‌سینا» این روز‌ها چاپ شده و کتاب دیگر هم در مراحل ترجمه است.

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا گفت: با پشتیبانی و حمایت شورای علمی و پیگیری و مساعدت معاونت امور فرهنگی، چند طرح اثرگذار اجرایی شد و ابن‌سیناپژوهی در بین بزرگان و علاقه‌مندان رونقی دوباره یافت.

دارایی همچنین با اشاره به برگزاری درس‌گفتار‌های هفتگی بوعلی‌سینا با مشارکت مؤسسه شهر کتاب افزود: درس‌گفتار‌های بوعلی‌سینا به لحاظ تنوع، تازگی و بهره‌مندی از اساتیدی که از زاویه‌های متفاوت و جدیدی به علوم سینوی نگریسته اند، جای خود را در بین مخاطبان این حوزه پیدا کرده است.

اوبا قدردانی از همت و مساعدت استاندار همدان در پشتیبانی از فعالیت‌های ابن‌سیناپژوهی گفت: سال گذشته با همت و حمایت استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲۰۰ میلیون تومان برای چاپ و نشر کتب ابن‌سینا به این بنیاد کمک شد که امیدواریم در سال جاری نیز این حمایت‌های مادی و معنوی ادامه پیدا کند.
منبع ایرنا
انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رونمایی کتاب ابن سینا بوعلی سینا ابن سینا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۳۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»

سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»

دیگر خبرها

  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نداشت
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نگذاشت
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد
  • رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی
  • نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان
  • نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت
  • سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۳/ بوعلی در سال ۱۴۰۲ چقدر سود ساخت؟