Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر دهه ولایت را فرصتی مناسب برای ترویج هرچه بیشتر اخلاق حسنه‌ای چون اطعام، هدیه دادن و مهربانی کردن به یکدیگر دانست. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله کاظم صدیقی، دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر، در جلسه شورای معارف سیما که به‌منظور هم‌افزایی نهادها و دستگاه‌های فرهنگی برای برپایی هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های دهه ولایت و امامت و عید سعید غدیر برگزار شد، ضمن اشاره به ویژگی‌های خاص ایام دهه ولایت به ویژه عید سعید غدیر، گفت: در ایام دهه ولایت، جوشش عمومی برای یک‌شکل شدن در لباس و پوشش شاد، اطعام، هدیه دادن و مهربانی کردن به یکدیگر در سطح کشور لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تشکر از شبکه قرآن و معارف سیما به خاطر رسالت خاصی که بر عهده دارد و پیشگامی برای برگزاری باشکوه مراسم در اینگونه مناسبت‌ها، افزود: شورای معارف سیما می‌تواند گفتمانی را در جامعه تقویت کند و با فضا‌سازی مثبت، جامعه اسلامی را در مسیر ولایت پیش ببرد.

آیت‌الله صدیقی گفت: شورای معارف سیما و شبکه قرآن و معارف از هر مناسبتی به‌عنوان ظرفیتی برای تعمیق و تبلیغ فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) بهره می‌برد و با دعوت از صاحب‌نظران تلاش می‌کند تا با تولید و پخش برنامه، در جامعه موج‌آفرینی کند.

جواد شیخ اکبری، دبیر شورای معارف سیما در این جلسه ضمن اشاره به برنامه‌ریزی صورت‌گرفته با توجه به شرایط حاکم در جامعه برای برگزاری مناسبت‌های مهم مذهبی، افزود: سعی شده با هم‌افزایی میان رسانه ملی و سایر نهادها و دستگاه‌های فرهنگی که در امر خطیر تبلیغ فعال‌اند با استفاده از ظرفیت رسانه ملی ضمن معرفت‌افزایی، جامعه در فضای معنوی مناسب این ایام قرار گیرند.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، ماه ذی‌الحجه را با توجه به مناسبت‌هایی چون، روز عرفه، عیدقربان، عیدغدیر و روز مباهله، یکی از مهم‌ترین و مبارک‌ترین ایام بر شمرد و گفت: فعالیت‌های رسانه‌ای در این دهه با محوریت تبیین مفهوم ولایت و نقش آن در جامعه برای ایجاد همدلی و عبور از مشکلات متمرکز خواهد بود.

شیخ اکبری با اشاره به اعمال سفارش شده در روز عید غدیر، از جمله انقاق و شاد کردن برادران دینی، اطعام غدیر، هدیه دادن و ... به طراحی پویش‌هایی در این خصوص و ترویج کمک مومنانه اشاره کرد و بر نقش رسانه ملی در ایجاد شادی مومنانه تأکید کرد.

دبیر شورای معارف سیما از تصویب روز نهج البلاغه در 19 رمضان، دهه کرامت و وارد شدن دهه امامت و ولایت در تقویم رسمی خبرداد و افزود: از سیاست ها و راهبردهای این ایام فراگیری آن در جامعه با پویش هر خانه یک اطعام، مشارکت فروشگاه‌های بزرگ برای تخفیف در این روز مبارک و زیرپوشش قراردادن ایتام با همکاری کمیته امداد خواهد بود.

علی اکبر مداحی، مدیر ستاد مرکزی هیئات رزمندگان اسلام، نیز در این جلسه از برگزاری 10 جشن باشکوه در نقاط مختلف تهران و همچنین برپایی کاروان شادی غدیر در کشور خبرداد.

در ادامه جلسه، نماینده آستان قدس رضوی و حجت‌الاسلام آمره، نماینده آستان مقدس حضرت معصومه(س) که به‌صورت مجازی در این جلسه حضور داشتند، برنامه‌های حرم مطهر امام رضا (ع) و حرم مطهر بانوی کرامت در ایام دهه ولایت را ارائه کردند.

همچنین سعید ستودگان، مدیر کل تولیدات تلویزیونی سازمان تبلیغات اسلامی،  نمایندگان شورای معارف شبکه‌های سیما به بیان برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود پرداختند.

مستند "آیت‌الله مصباح" اکران می‌شودمعلمی که رفتار درست با "محیط زیست" را آموزش می‌دهد/ «تنهایی»، سریال مستند جدید شبکه یک

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای معارف سیما دهه ولایت رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۴۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب ظهر یکشنبه در دیدار با فرماندار و اعضای تشکل‌های گردشگری شهرستان سرعین اظهار کرد: همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی در راستای پیشبرد اهداف و توسعه گردشگری استان اردبیل لازم و ضروری است.

وی خواستار فعال بودن تشکل‌های حوزه گردشگری در راستای معرفی ظرفیت‌ها و اقدامات تبلیغی شد و گفت: بدون معرفی ظرفیت‌ها نمی‌توانیم انتظار افزایش گردشگران ورودی به استان را داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به برخی از مشکلات حوزه گردشگری مانند فعالیت غیرقانونی جارچی‌ها در ورودی شهرها، فعالیت بدون پروانه تأسیسات گردشگری و تغییر کاربری برخی از تأسیسات اشاره کرد و ادامه داد: برای این موارد پیگیری‌های لازم در جلسه‌های متعدد در سطح استانی و ملی انجام می‌شود و انتظار داریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به نتیجه مطلوب دست یابیم.

محمدی ادیب با اشاره به مشکل تخصیص تسهیلات حمایتی برای تأسیسات گردشگری استان از سوی بانک‌ها، خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل به صورت مستقیم در حال رایزنی با بانک‌ها و پیگیر هستیم.

وی با بیان اینکه مدیریت عالی استان توجه ویژه‌ای به صنعت گردشگری دارد، تصریح کرد: با پیگیری کوچک‌ترین موارد در این حوزه به منظور تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذاران و فعالان، حمایت همه جانبه‌ای از صنعت گردشگری انجام می‌شود.

کد خبر 6091048

دیگر خبرها

  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری