Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه الاخبار، «سعد الحریری» نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه جدید لبنان هنوز نتوانسته است راه حلی جهت برون رفت از بحران فعلی این کشور بیابد.

بر اساس این گزارش، روزنامه مذکور اعلام کرد که احتمال دارد سعد الحریری طی روزهای آتی از سِمَت خود به عنوان نخست وزیر مأمور تشکیل دولت جدید استعفا دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی منابع خبر دادند که حریری در دیدار با معاون رئیس پارلمان لبنان تصمیم خود برای استعفا از پستش را اعلام کرده است.

از سوی دیگر، روزنامه الاخبار اعلام کرده است: پس از جلسه‌ای که چند روز قبل «آنتونی بلینکن‌» وزیر خارجه آمریکا با «ژان ایو لودریان» و «فیصل بن فرحان» همتایان فرانسوی و سعودی خود درباره اوضاع لبنان و بن بست سیاسی این کشور داشت امروز «دوروتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان با «آن گریو» همتای فرانسوی خود برای دیدار با مقامات سعودی عازم عربستان می‌شود.

این درحالی است که پیشتر روزنامه لبنانی «البناء» با انتشار مطلبی اعلام کرده بود: آنچه که در زمینه تشکیل کابینه جدید لبنان می‌توان گفت این است که روند شکل گیری دولت جدید به یک بن بست نزدیک شده است. نمی‌توان به تشکیل کابینه جدید حداقل در آینده نزدیک امیدوار بود. واقعیت این است که هرچقدر هم تلاش کنیم که نسبت به فرایند تشکیل کابینه جدید لبنان خوشبین باشیم، نمی‌توانیم چنین کاری انجام دهیم. برآیند تحولات تنها ما را به سمت بدبینی سوق می‌دهد.

این روزنامه در ادامه مطلب خود آورده بود: اکنون زمانی که به فرایند تشکیل کابینه نگاهی می‌اندازیم هیچ چشم انداز روشنی در این زمینه به چشم نمی‌خورد. به نظر نمی‌رسد که در آینده نزدیک گشایشی در عرصه تشکیل دولت جدید حاصل شود. این احتمال وجود دارد که الحریری از پست خود استعفا دهد.

گفتنی است، میشل عون طی ماه‌های گذشته بارها و در مناسبت‌های مختلف بر تلاش سعد الحریری برای نادیده گرفتن اختیاراتِ قانونی رئیس جمهور در زمینه تشکیل دولت، تأکید کرده است. درست به همین دلیل است که وی در قبال تحرکات حریری برای تشکیل کابینه جدید، مواضع قاطعانه‌ای اتخاذ می‌کند. در حال حاضر حریری اصرار دارد که دولت جدید لبنان کاملاً تکنوکرات باشد.

کد خبر 5253281 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: سعد الحریری لبنان نبیه بری ایالات متحده امریکا افغانستان عراق روسیه فلسطین طالبان ایران رژیم صهیونیستی سوریه برجام عربستان سعودی لبنان ترکیه مذاکرات وین تشکیل کابینه جدید سعد الحریری جدید لبنان دولت جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۴۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

به گزارش "ورزش سه"، اوضاع در مورد آینده فدراسیون فوتبال اسپانیا در حال پیچیده شدن است. تصمیم شورای عالی ورزش برای ایجاد کمیسیون نظارت بر فدراسیون فوتبال باعث ناراحتی یوفا شده است. بعد از برکناری روبیالس، پدر روشا جانشین موقت او شد ولی اخیرا اتهاماتی به او نیز وارد شده تا از حضور در انتخابات ریاست محروم شود. در واقع فدراسیون فوتبال اسپانیا اکنون بدون رئیس است.

بنابراین، صرف نظر از تصمیم کمیته راهبری شورای عالی ورزش، دخالت احتمالی دولت هرگز به مذاق فیفا و یوفا خوش نمی آید.

فیفا بارها تاکید کرده است که سیاستمداران و دولت نباید در تصمیمات فدراسیون فوتبال یک کشور دخالت کنند و به همین منظور اخطار اول به اسپانیا داده شده است. مارکا امروز نوشت که حالا حضور اسپانیا در جام ملت‌های اروپا و باشگاه‌های این کشور در رقابت‌های اروپایی فصل آینده در خطر جدی قرار دارد.

دیروز اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه دولت اسپانیا کنترل فدراسیون را در دست گرفته و همین زنگ خطر را به صدا درآورد. موضوع جدی است و هم یورو 2024 و هم آینده تیم های اسپانیایی در اروپا در خطر قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیل
  • طوفان ‎الاقصی و جنگ غزه محبوبیت حماس را در لبنان افزایش داده است
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ
  • لاپید خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • ببینید| کنایه واعظی به آمارهای غلط دولت رئیسی /مردم بهترین قاضی هستند
  • دولت سیزدهم انتصاب یک چهره دولت قبل در پست پایین دولت فعلی را تحمل نکرد