Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «غالب نیت بیک اف» سخنگوی استاندار منطقه بدخشان تاجیکستان از اسکان بیش از هزار پناهنده افغانستان در این کشور خبر داد.

نیت بیک اف به دلایل امنیتی، محل اسکان پناهندگان را مشخص نکرد، اما گفت که بخش عمده آنها را زنان، کودکان و افراد مسن تشکیل می‌دهند.

بنابر سخنان وی، نمایندگان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، دفتر سازمان ملل در امور امنیت، دفتر هماهنگ کننده دائم سازمان ملل در تاجیکستان و خدمات آقاخان ضمن دیدار با «یادگار فیض اف» استاندار منطقه بدخشان تاجیکستان از دولت این کشور برای پذیرفتن پناهندگان افغان تقدیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه تاکید شد که پذیرش پناهندگان از افغانستان، به ویژه در شرایط متشنج در منطقه، مشکلات اقتصادی و امنیتی در پس زمینه شیوع موج دوم کرونا، نمونه‌ای از احساس مسئولیت بسیار تاجیکستان در قبال بشریت است.

فیض اف اظهار داشت که مقامات منطقه‌ای تاجیکستان با تمام ساختارهای دولتی، شرکای توسعه و مردم برای تامین حداکثری پناهندگان با غذا، مسکن و خدمات پزشکی همکاری می‌کنند.

در مورد این که چه زمانی پناهندگان از افغانستان وارد خاک تاجیکستان شده‌اند، مطلبی گفته نشد، اما به احتمال زیاد این امر در تاریخ 4-5 جولای، زمانی که 6 منطقه استان بدخشان افغانستان به تصرف طالبان درآمد، صورت گرفته است.

مقامات بدخشان تاجیکستان به دلایل امنیتی تعداد دقیق پناهندگان افغان را اعلام نکرده‌اند. تاکنون تنها در مورد پناهندگان نظامی افغانستانی خبر داده می‌شد و این اولین بار است که در مورد پناهندگان غیر نظامی گزارش می‌شود.

قبل از این استاندار منطقه بدخشان تاجیکستان گفته بود که اوضاع در افغانستان ما را وادار می‌کند ثبات داخلی را تضمین کنیم و در صورت نقض احتمالی مرزهای دولتی از سرزمین خود محافظت و اقدامات تلافی‌جویانه انجام دهیم.

وی همچنین در مورد پناهندگان احتمالی از افغانستان و آمادگی تاجیکستان برای پذیرش آنها اظهار نظر کرده بود.

شایان ذکر است که در تاریخ 5 ژوئیه نیروهای مرزبانی کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان در مورد پناه بردن 1037 نظامی افغانستانی به خاکی این کشور خبر داده بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تاجیکستان پناهندگان بدخشان بدخشان تاجیکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۴۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، براساس اعلام عبدالمتین قانع، سخنگوی حکومت سرپرست طالبان، یورش یک فرد مسلح به مسجدی در غرب افغانستان ۶ کشته برجا گذاشت.

به گفته قانع یک فرد ناشناس با اسلحه گرم در مسجدی در منطقه «گذره» هرات، به روی نمازگزاران غیر نظامی آتش گشود. وی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: ۶ غیر نظامی به شهادت رسیدند و یک نفر نیز زخمی شد.

هرچند هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما شاخه منطقه‌ای گروه تروریستی داعش عمده تهدید امنیتی در افغانستان محسوب شده و به طور دائم جوامع شیعه‌مذهب را هدف قرار می‌دهد.

کد خبر 6092904

دیگر خبرها

  • شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی + فیلم
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!