Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@04:51:14 GMT

نفت برنت به کانال 73 دلاری عقب نشینی کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۴۳۸۵

نفت برنت به کانال 73 دلاری عقب نشینی کرد

قیمت هر بشکه نفت برنت با ۰.۶ درصد افت به ۷۳ دلار بازگشت.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت نفت خام در معاملات امروز، پنج‌شنبه، تحت تأثیر به نتیجه نرسیدن مذاکرات اوپک پلاس و نگرانی از افزایش تولید تولیدکنندگان بزرگ، برای سومین روز متوالی افت کرد.

پس از اینکه اختلاف نظر بین امارات متحده عربی و عربستان سعودی مانع این شد که اوپک پلاس در اجلاس خود در مورد سیاست‌گذاری تولید نفت خود به توافق برسد، نگرانی از اینکه هر کدام از تولیدکنندگان تولید خود را به صلاح‌دید خود افزایش دهند باعث شد تا قیمت‌های نفت سقوط کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تا ساعت ۹:۰۰ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۰.۶ درصد افت کرد و به ۷۳ دلار بازگشت.

قیمت نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا هم تا این لحظه با افتی ۰.۷ درصدی به ۷۱.۶۹ دلار رسید.

بعد از بسته شدن معاملات روز دوشنبه که مشخص شد اعضای اوپک پلاس در این اجلاس خود به توافق نمی‌رسد تا این لحظه قیمت نفت برنت ۵.۳ درصد سقوط کرده است.

گفته می‌شود امارات متحده عربی خواهان این بود که با وجود توافق کاهش تولید نفت اوپک پلاس تولید خود را افزایش دهد که اعضای دیگر، به ویژه عربستان سعودی، با این درخواست مخالفت کردند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: قیمت نفت نفت برنت پول نیوز نفت خام تولید نفت اوپک پلاس قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۴۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت دلار که با شروع سال جاری روند صعودی به خود گرفته بود و متناسب با حوادث بین‌المللی به محدوده ۷۰ هزار تومان هم رسید، اما از ده روز پیش روند کاهشی به خود گرفته و پس‌از گذشت ۴۰ روز قیمت دلار از کانال ۶۰ هزار تومان به کانال ۵۰ هزار تومانی برگشت.

هم‌اکنون دلار در بازار آزاد روی پله ۵۹ هزار تومان قرار دارد؛ با توجه به ثبات و آرامشی که در بازار دلار غیررسمی حاکم است، خریداری نیست و دلالان در سایه رفتند به نظر می‌رسد قیمت دلار به روند نزولی خود ادامه دهد و به قیمت‌های پیایین تر نیز برسد.

براساس این گزارش، بسیاری از کارشناسان بازارهای مالی معتقد هستند که طبق سنوات گذشته بعد از اردیبهشت‌ماه افت تقاضای ارزی در بازار رخ خواهد داد؛ بنابراین شاهد ایجاد یک ثبات در بازار و کاهش قیمت دلار در کانال‌های پایین‌تر خواهیم بود.

کد خبر 6090852 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • تداوم عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی/ قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ عقب‌نشینی طلا از مرز حساس
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد