Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – با حضور رئیس جمهور پنج پروژه بزرگ صنایع معدنی با سرمایه‌گذاری حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان در استان کرمان افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، صبح امروز و با حضور ویدئوکنفرانس رئیس جمهور پنج پروژه بزرگ صنایع معدنی زیرمجموعه شرکت مادرتخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه(میدکو) با سرمایه‌گذاری حدود 40 هزار میلیارد تومان در استان کرمان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروژه‌ها شامل ابرپروژه مجتمع فولادسازی زرند ایرانیان، خنک سازی کک به روش خشک (CDQ) فولاد زرند ایرانیان، واحد تولید کاتد شرکت بابک مس ایرانیان، مجتمع تولید آهک و دولومیت ممرادکو و تجهیز ماشین آلات صنعتی شرکت کاراوران صنعت بوده که بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای بیش از چهار هزار نفر اشتغالزایی مستقیم و برای بیش از 20 هزار نفر اشتغالزایی غیرمستقیم ایجاد کرده است.

ابرپروژه مجتمع فولادسازی زرند ایرانیان

ابرپروژه مجتمع فولادسازی شرکت فولاد زرند ایرانیان مشتمل بر 6 واحد تولیدی زیر است: حمل و نقل مواد، سینترسازی، تولید اکسیژن، واحد یوتیلیتی و مواد کمکی، کور هبلند و فولادسازی تولید شمش فولادی با ظرفیت 1.7 میلیون تن در سال.

این پروژه با اشتغالزایی 2 هزار و 300 نفر و اعتبار 23 هزار میلیارد تومان با استفاده از تکنولوژی کوره بلند که اصلی‌ترین تکنولوژی تولید فولاد در سطح جهان به شمار رفته به تولید شمش فولادی می‌پردازد.

لازم به ذکر است میدکو دومین شرکت ایرانی است که این تکنولوژی را در مقیاس اقتصادی به کار خواهد برد و این مجموعه تولیدی در حوزه صنایع معدنی تاکید دارد که با تمرکز بر حداکثرسازی ارزش افزوده محصولات تولیدی، در تلاش برای ایجاد زنجیره کامل ارزش از معدن تا محصول است.

واحد خنک سازی کک به روش خشک ( CDQ ) در فولاد زرند ایرانیان

واحد خنک‌سازی کک به روش خشک یکی از مهمترین راهبردهای میدکو در مسیر توسعه حداکثرسازی بهره‌وری انرژی و رعایت بالاترین استانداردهای زیست‌محیطی در سطح جهانی است.

در این واحد نیروگاهی به ظرفیت 14 مگاوات احداث شده که صرفا از حرارت بازیافتی برای تولید برق استفاده می‌کند. صرفه‌جویی در مصرف آب به میزان 1.4 میلیون متر مکعب در سال که می‌تواند نسبت به خنکسازی خشک 800 هزار تن کک متالوژی در سال اقدام کند.

لازم به ذکر است میدکو واحد"خنک سازی کک به روش خشک" یا CDQ:CoalDryQuenching به‌عنوان پیشرفته ترین فناوری جهانی در زمینه بهره‌وری انرژی و پایبندی به استانداردهای زیست محیطی در زمینه تولید کک راه اندازی کرده است.

به گزارش تسنیم، این مجتمع در زرند و در مجاورت کارخانه‌های کک سازی این شهرستان احداث شده که مراحل اجرایی احداث آن از اردیبهشت‌ماه سال 1394 آغاز شده بود؛ علاوه بر این با آغاز بهره‌برداری از واحد خنک سازی کک به روش CDQ، زمینه اشتغال پایدار 50 نفر به صورت مستقیم فراهم خواهد شده است.

سهم ناچیز مردم کرمان از ظرفیت‌های عظیم بهشت معادن ایران /چرا حقوق دولتی معادن به کرمان برنگشت؟صنعت و معدن استان کرمان در شرایط سخت تحریم 10 درصد رشد کرد

مجتمع تولید کاتد شرکت بابک مس ایرانیان

مجتمع تولید کاتد شرکت بابک مس ایرانیان یکی دیگر از پروژه‌هایی است که امروز با سرمایه گذاری بیش از چهار هزار میلیارد تومان در شهربابک کرمان بهره‌برداری شده و با افتتاح این پروژه اشتغال پایدار برای 400 نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.

در این پروژه 50 هزار تن کاتد مس با استفاده از تکنولوژی تانک بایوچینگ که به دلیل مزایای آن امروزه مورد توجه بسیار در صنعت قرار گرفته است، تولید می‌شود؛  در این روش شرکت بابک مس ایرانیان خلوص محصول استخراج شده از خطوط تولید بیش از 99.997 درصد است.

لازم به ذکر است استفاده از تکنولوژی تانک بایولیچینگ به‌دلیل مزایای آن امروزه مورد توجه بسیار قرار گرفته است. در این روش عنصر مس بر اثر فعالیت‌های نوع خاصی از باکتری که تحت شرایط کنترل کشت می‌شود از کانسنگ مس جدا می‌شود و پس از طی مراحل تصفیه با حلال آلی و الکترولیزه مس کاتدی به‌عنوان محصول نهایی و با خلوص بیش از 99.977 درصد تولید می‌شود و استفاده از فناوری "تانک بایولیچینگ" برای نخستین‌بار در جهان در مقیاس صنعتی است.

به گزارش تسنیم این مجتمع در 20 کیلومتری شمال شهر بابک و در زمینی به مساحت 220 هکتار احداث شده است. عملیات اجرایی احداث این مجتمع از مردادماه سال 1390 در شرکت بابک مس ایرانیان آغاز شد که با افتتاح کامل آن 50 هزارتن ظرفیت تولید کاتد مس(معادل با 15درصد) به ظرفیت تولید مس کشور افزوده می‌شود.

مجتمع پخت آهک و دولومیت ممرادکو

مجتمع تولید آهک و دولومیت کلسینه شده شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیاه (ممرادکو) با ظرفیت 400 هزار تن در سال از دیگر پروژه‌هایی است که  با سرمایه‌گذاری 500 میلیارد تومان امروز افتتاح می‌شود و با افتتاح آن برای نفر اشتغالزایی شده است.

لازم به ذکر است در مجتمع پخت آهک و دولومیت ممرادکو از تکنولوژی کوره‌های دوقلو استفاده شده که در نوع خود از کمترین میزان انتشار آلاینده‌ها و بیشترین بهره‌وری انرژی برخوردار است.

به گزارش تسنیم، عملیات اجرایی احداث این واحد تولیدی که بزرگترین مجتمع تولید آهک و دولومیت کلسینه در سطح کشور است، از شهریورماه سال 1394 در شهرستان کرمان و در زمینی به مساحت 12 هکتار آغاز شده است.

طرح تجهیز ناوگان عملیات معدنی

در طرح تجهیز ناوگان عملیات معدنی در کرمان، اوگان ماشین‌آلات معدنی میدکو در شرکت کاراوران در حال حاضر متشکل از 181 دستگاه انواع مختلف است و این تعداد شامل 125 دستگاه دامپ تراک، 18 دستگاه شامل و 38 دستگاه انواع مختلف بلدوزر، گریدر، بیل مکانیکی، لودر و سایر است که با سرمایه هفت هزار و 500 میلیارد تومان در استان کرمان به بهره برداری می‌رسد.

لازم به ذکر است با تجهیز ناوگان عملیات معدنی شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه، علاوه بر انجام حجم عظیمی از عملیات معدنکاری، زمینه اشتغال یکهزار و 100 نفر بصورت مستقیم را فراهم کرده است.

پروژه خرید ماشین‌آلات معدنی میدکو در سال 1395 آغاز شد و مونتاژ این ماشین آلات توسط متخصصان داخلی و خارجی از دی ماه 1397 در دستور کار قرار گرفت، پس از انجام این پروژه در 2 فاز اجرایی، میدکو امروز به یکی بزرگترین شرکت های معدنی دارای ناوگان بروز معدنکاری کشور تبدیل شده است.

به گزارش تسنیم، صبح امروز پنج پروژه بزرگ صنایع معدنی زیرمجموعه شرکت مادرتخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه(میدکو) شامل ابرپروژه مجتمع فولادسازی زرند ایرانیان، خنک سازی کک به روش خشک (CDQ) فولاد زرند ایرانیان، واحد تولید کاتد شرکت بابک مس ایرانیان، مجتمع تولید آهک و دولومیت ممرادکو و تجهیز ماشین آلات صنعتی شرکت کاراوران صنعت افتتاح شد و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای 4 هزار و 150 نفر اشتغالزایی شده است.

انتهای پیام/511/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس جمهور استان کرمان رئیس جمهور استان کرمان خنک سازی کک به روش خشک فولاد زرند ایرانیان هزار میلیارد تومان گزارش تسنیم میلیارد تومان سرمایه گذاری نفر اشتغالزایی لازم به ذکر استان کرمان بهره برداری صنایع معدنی ماشین آلات واحد تولید افتتاح شد پروژه ها آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۴۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است

جواد اوجی گفت: رشد اقتصادی دولت نزدیک به شش درصد بود که نیمی از آن مربوط به نفت و گاز است.

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، جواد اوجی وزیر نفت در مراسم امضای تفاهم‌نامه مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی حضور پیدا کرد. اوجی درباره وضعیت کنونی صنعت نفت گفت: در دو سال و نیم گذشته، پروژه و طرح‌های نیمه تمام زیادی به بهره‌برداری رسید و پروژه‌های دیگری را شروع کردیم. در ادامه شاهد رشد تولید و صادرات بودیم که باعث شد رشد اقتصادی گروه نفت و گاز در این دهه بینظیر باشد. رشد اقتصادی دولت نزدیک به شش درصد بود که نیمی از آن مربوط به نفت و گاز است. ورود شرکت پتروشیمی در عرصه ذخیره گاز، تولید بنزین، سرمایه‌گذاری برای توسعه میادین گازی و جمع آوری گاز مشعل موثر بود. بخش خصوصی می‌تواند در سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی وارد شود.

 

وی افزود: در حال حاضر وزارت نفت از سرمایه‌گذاری استقبال می‌کند. سال گذشته به تعهدات خود عمل کردیم. امسال نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام و ابلاغ شده است. ۷۹ پروژه کلان در جهت جهش تولید به ارزش ۱۶ میلیارد دلار به بهره‌برداری خواهیم رساند. همچنین بیش از ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار شروع خواهیم کرد. در سال جاری تولید نفت و گاز افزایشی خواهد بود و بیش از ۶ میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی اضافه خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه امروز شاهد بودیم یک اتفاق بزرگ و کم‌نظیر در صنعت نفت رقم خورد، گفت: استفاده از حداکثر ظرفیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ صنایع پتروشیمی در توسعه میادین گازی می‌تواند شرایط بسیار خوبی را در این صنعت رقم بزند. نزدیک به ۲۰ میلیون مخزن گازی با ۱۴ شرکت و هلدینگ بزرگ پتروشیمی تفاهمنامه امضا شد و بالغ بر هفت میلیارد دلار شرکت‌های بزرگ در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند و رقم بیش از ۱۳۰ میلیون متر مکعب گاز را از توسعه این میادین طی دو و سه سال آتی به بهره‌برداری می‌رسانیم که ضمن تامین خوراک پتروشیمی‌ها در توسعه میادین گازی نیز نقش مهمی دارد.

 

اوجی در پایان با اشاره به مصرف غیر بهینه انرژی در کشور اظهار کرد: به صنایعی که مصرف بهینه ندارد و بازدهی آن‌ها پایین است، هشدار داده‌ایم. مصرف انرژی باید بهینه شود چرا که قرار نیست همه تولیدات خود را مصرف کنیم.

دیگر خبرها

  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • راهبردهای صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تشریح شد