Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@14:58:56 GMT

مجلس از موضوع خاموشی ها نمی‌ گذرد

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۴۶۰۵

مجلس از موضوع خاموشی ها نمی‌ گذرد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس ؛ حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از قطعی مکرر برق در سطح کشور گفت: در تماسی که بخش اورژانس با من داشتند عنوان می‌کردند که تعداد قابل توجهی از بیماران کرونایی که در منزل از کپسول اکسیژن استفاده می‌کردند، به دلیل قطعی مکرر برق شرایط‌شان حاد شده و نیاز به اورژانس پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قطعی برق امروز در تمام ابعاد زندگی مردم را تحت‌الشعاع قرار داده و حتی سلامت مردم نیز تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد.

عضو هیات رییسه مجلس اظهار داشت: در حوزه انتخابی من در شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخار به دلیل کمبود با، قطعی برق را داریم و سختی کار زمانی بیشتر می‌شود که در زمان قطعی برق، پمپ‌های آب نیز از کار می‌افتند و مردم حوزه انتخابی من علاوه بر قطعی برق، قطعی آب را در چند مرحله تحمل می‌کنند یکبار در زمان قطعی آب و یکیار هم هم‌زمان با قطعی برق.

حاجی‌دلیگانی  خاطرنشان کرد: در تعداد قابل توجهی از شهرستان ها مخابرات ژنراتور جداگانه‌ای ندارد و با قطعی برق، تلفن، اینترنت و به طورکل امور مخابراتی آن شهرستان هم قطع می‌شود ومردم هیچ کار نمی‌توانند بکنند.

وی افزود: با چنین وضعیتی مردم در ابعاد مختلف که زندگی با قطعی برق با بحران مواجه می‌شوند و باید تدبیر جدی برای بهتر شدن وضعیت اندیشیده شود.

عضو هیات رییسه مجلس گفت: باید هر چه سریع‌تر با مدیریت درست جلوی قطعی برق را گرفت و در بحث توزیع برق با تدبیر مناسب شرایط بهتری را ایجاد کرد.

این نماینده مجلس درباره راهکارهای مقابله با این مساله تاکید کرد: بهتر است در شرایط فعلی واحدهای صنعتی غیر ضرور که مصرف برق بالایی دارند موقتاً تعطیل شود تا برق مورد نیاز برای منازل و دیگر بخش ها در شهرها و روستاها تامین شود.

 وی افزود: از سوی دیگر دولت می‌تواند از واحدهای صنعتی که دارای ژنراتور برق هستند بخواهد تا برای کمک به وضعیت فعلی از برق سراسری استفاده نکنند و از برق ژنراتورهای خود کمک بگیرند تا از شرایط خاصی که در حال حاضر پیش آمده عبور کنیم.

عضو هیات رییسه مجلس اظهار داشت: مجلس از موضوع خاموشی ها و قطعی مکرر برق نخواهد گذشت و با جدیت کامل موضوع را پیگیری خواهد کرد و از ابزارهای نظارتی خود در این باره استفاده می کند.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: استیضاح وزیر نیرو تا چندی پیش مطرح بود اما به دلیل اینکه به پایان کار دولت دوازدهم نزدیک می شویم و استیضاح نیز دارای پروسه زمانی قابل توجهی است این موضوع فعلاً این موضوع در دستور کار قرار نگرفت اما با این وجود مجلس پیگیر حقوق مردم است و اجازه نمی دهد که حق و حقوق مردم تضییع شود.

پربیننده ترین جدول جدید خاموشی های تهران منتشر شد ادارات دولتی پنجشنبه ها تعطیل می شود / اختصاص اعتبار، امهال و اعطای تسهیلات برای مدیریت خشکسالی تفویض اختیارات هیات وزیران به ۴وزیر برای مقابله با خاموشی ها دلیل قطع ناگهانی برق از زبان روحانی + فیلم قطع بدون برنامه برق آزار دهنده است / جلسه ویژه برای بررسی مشکل برق تشکیل می شود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خاموشی ها خاموشی ها قطعی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۴۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت الله فیروزی با اشاره به ضرورت تامین برق واحد‌های تولیدی و صنعتی با توجه به فرارسیدن فصل گرما، گفت: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم ابتدا باید ظرفیت موجود را حفظ و سپس بستر را برای حضور مردم در این حوزه فراهم کرد که قطعی برق موجب آسیب به ظرفیت تولید می‌شود.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاید در راستای تامین نیاز مردم از قطعی برق مصارف خانگی خودداری شود تا مردم در کار‌های روزمره دچار مشکل نشوند، اما باید به این نکته نیز توجه کرد که آسیب‌های ناشی از قطع برق صنایع نیز متوجه مردم می‌شود، زیرا قطعی برق موجب بیکاری کارگران می‌شود و این موضوع به صورت مستقیم در معیشت خانوار اثرگذار است.   وی با اشاره به یکی دیگر از آثار نامطلوب قطعی برق، بیان کرد: از آنجاکه به دلیل قطعی برق، تولید در واحد‌های صنعتی کاهش می‌یابد، بازار با کمبود محصولات تولیدی این واحد‌ها روبه‌رو خواهد شد در نتیجه قیمت این کالا‌ها افزایش پیدا می‌کند، این موضوع نیز به صورت مستقیم بر مردم اثرگذار است مانند آنچه که در چند سال گذشته در حوزه فولاد و سیمان رخ داد.   فیروزی گفت: وزارت نیرو در تلاش است که از توانمندی کارخانه‌های بزرگ برای تولید برق استفاده شود که این موضوع هنوز محقق نشده و باید مشوق‌های بیشتر و بهتری برای این موضوع در نظر گرفت.   عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید زیرساخت‌های موردنیاز تولید مانند برق و گاز را تامین کرد، تصریح کرد: پذیرفته شده نیست که برای تامین مصارف خانگی به سراغ قطع برق صنایع برویم، زیرا قطعی برق در واحد‌های تولیدی نیز بر زندگی مردم اثرات نامطلوبی دارد.

دیگر خبرها

  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی در روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • افشاگری رشیدی کوچی: افرادی محکومیت قطعی داشتند، اما به دلیل نزدیکی شان به دولت در مجلس آینده حضور دارند / می‌خواهند ریاست را هم به جریان پایداری نزدیک کنند
  • ستاد حجاب از تکالیف شورایعالی انقلاب فرهنگی است | جزئیات جریمه قطعی بدحجابی
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • امسال خاموشی نداریم | ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق صحت ندارد
  • امسال خاموشی نداریم