Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@13:41:33 GMT

نکات مهم در خرید لپ تاپ مهندسی و دانشجویی

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۴۷۸۵

نکات مهم در خرید لپ تاپ مهندسی و دانشجویی

همانطور که می دانید برای خرید لپ تاپ، ابتدا باید تحقیقات لازم و البته زیادی انجام دهید تا با توجه کارایی مدنظرتان، بتوانید بهترین لپ تاپ را خریداری کنید.

 به گزارش ایسنا بنابر اعلام وب سایت لوتوس ، لپ تاپ مهندسی باید دارای پردازنده بسیار قوی باشد تا بتواند هر نرم افزار سنگین مورد استفاده مهندسین مختلف را به راحتی اجرا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقابل لپ تاپ دانشجویی، به دلیل اینکه کارهای سنگینی با آن انجام نمی شود، نیازی به پردازنده قوی ندارد.

البته ناگفته نماند که CPU تنها عامل تعیین کننده یک لپ تاپ خوب نیست. عواملی نظیر فرکانس رم، نوع کار گرافیک، حافظه SSD یا HDD همگی مواردی هستند که باید به آنها توجه کرد.

ویژگی های یک لپ تاپ مهندسی

از جمله ویژگی هایی که این نوع لپ تاپ ها باید دارا باشند، عبارت است از:

پردازنده‌ی قوی

 انتخاب CPU قوی برای لپ تاپ های مهندسی که از برنامه های سنگین استفاده می کنند بسیار حیاتی است. اگر لپ تاپ شما پردازنده ضعیف داشته باشد، در هنگام کار کردن با باگ و کندی سیستم روبه رو خواهید شد. بنابراین باید معیار اصلی خرید لپ تاپ مهندسی، پردازنده یا CPU سیستم است.

هارد

معمولا افراد برای انتخاب یک لپ تاپ معمولی و لپ تاپ دانشجویی بیشتر تمرکز را بر روی فضای آن می گذارند؛ در صورتی که لپ‌تاپ مهندسی به دلیل اجرای برنامه های سنگین به رم و هارد با حجم بالا نیاز دارد تا سرعت سیستم را افزایش دهد. حافظه SSD قیمت بسیار بالایی دارد و نباید انتظار داشت لپ تاپ های ارزان، هارد با حجم بالا داشته باشند.

باتری مناسب

اگر باتری لپ تاپ مهندسی ضعیف باشد به شما اجازه کار کردن طولانی مدت را نمی دهد. معمولا شما نمی توانید همه جا به برق دسترسی پیدا کنید.

سبک و قابل حمل بودن

مهندسان معمولا کار خود در لپ تاپشان را حمل می کنند؛ پس اگر لپ تاپ سنگین باشد در حمل کردن آن به مشکل بر می خورند.

صفحه نمایش مناسب

یک صفحه نمایش مناسب این امکان را به شما می دهد که از کارتان خسته نشوید و چشم هایتان آسیب نبینند. مهندسین به دلیل ساعت کار طولانی و نشستن مداوم پشت لپ تاپ، نیاز دارند تا یک لپ تاپ مهندسی با صفحه نمایش مناسب خریداری کنند. در نتیجه کیفیت صفحه نمایش خیلی مهم است.

لپ تاپ دانشجویی

این اواخر به دلیل بیماری کرونا، تمام دانشگاه ها به صورت مجازی فعالیت خود را ادامه می دهند. البته دانشجویان با تلفن همراه هم می توانند این کلاس ها رو دنبال کنند؛ ولی لپ تاپ یک وسیله الزامی برای دانشجویان است. برای خرید یک لپ تاپ دانشجویی حداقل باید 10 میلیون هزینه کنید.

رشته های دانشجویی با هم متفاوت هستند و هر رشته، لپ تاپ مخصوص خودش را نیاز دارد.

مشخصات لپ تاپ دانشجویی

برای خرید لپ تاپ دانشجویی توجه به موارد زیر می تواند بسیار مفید باشد:

· مقرون به صرفه بودن.

· سبک بودن لپ تاپ.

· طول عمر باتری.

· سخت افزار مناسب: بستگی به رشته تحصیلی دارد.

یک لپ تاپ دانشجویی خوب باید از نظر قدرت پردازش و امکانات در حد قابل قبولی باشد. معمولا برای انتخاب لپ تاپ دانشجویی، شما نیاز به یک لپ تاپ با سخت افزارهای قوی ندارید و این لپ تاپ ها برای برنامه نویسی و گرافیک اصلا مناسب نیستند.

بهترین بازه قیمتی برای لپ تاپ های دانشجویی

هر رشته با توجه به نوع کاربری متفاوت، به لپ تاپ خاص خود نیازمند است؛ در نتیجه انتخاب لپ تاپ دانشجویی به کارایی آن بستگی دارد؛ در نتیجه قیمت های متفاوتی برای لپ تاپ دانشجویی انتظار داشته باشید.

کلام آخر

برای انتخاب لپ تاپ مورد نظر که بتواند تمام نیازهای شما را پوشش دهد، به تحقیقات کاملی نیاز دارید؛ فروشگاه اینترنتی لوتوس لپ تاپ به نشانی www.lotuslaptop.com بهترین مرجع برای مقایسه و خرید انواع لپ تاپ دانشجویی و مهندسی است.

انتهای رپرتاژ  آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خرید لپ تاپ لپ تاپ دانشجویی خرید لپ تاپ صفحه نمایش لپ تاپ ها یک لپ تاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۴۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیست و هشتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: بیست و هشتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی با معرفی مقالات برتر و تجلیل از فعالان حوزه نقشه و اطلاعات مکانی به کار خود پایان داد
بیست و هشتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی، پس از دو روز به کار خود پایان داد.
در این رویداد، جلسات ارائه سخنرانی‌ها، کارگاه‌های آموزشی، مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه همزمان به صورت حضوری و وبینار برگزار شد و مورد استقبال چشمگیری قرار گرفت.
دکتر جاویدانه، رئیس سازمان نقشه برداری کشوردر این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری موفقیت آمیز همایش و نمایشگاه ژئوماتیک ۱۴۰۳، از تمامی دست اندرکاران و شرکت‌کنندگان تقدیر و تشکر کرد
این همایش که از ۹ اردیبهشت ماه آغاز شد با برگزاری ۷ کارگاه آموزشی، سه میزگرد تخصصی، ۳۸ مقاله بعنوان سخنرانی و ۳۶ مقاله به صورت پوستری در ۸ محور تخصصی با موضوعات روز حوزه نقشه‌برداری کشور ارائه شد.
از این بین ۸ مقاله بعنوان مقاله برتر انتخاب و از آنها با اهدای لوح و تندیس همایش تقدیر بعمل آمد.
گفتنی است بخش نمایشگاه ژئوماتیک تا ۱۲ اردیبهشت همچنان میزبان علاقمندان است

دیگر خبرها

  • باکتری‌ها برای ما رشته سیم رسانا می‌سازند
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم
  • سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • بیست و هشتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • آموزش: نکات مهمی که قبل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی دست دوم باید بدانید
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب و تجزیه می‌کند
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب می‌کند
  • میزگرد بهره وری در حمل و نقل ریلی
  • بازار مبل ظرفیتی مناسب برای شکوفایی شهر مریانج است
  • آیا هر کسی می‌تواند نمک کم سدیم بخورد؟