Web Analytics Made Easy - Statcounter

تنش‌ها میان طالبان و نیرو‌های ارتش افغانستان همچنان ادامه دارد و خروج نظامیان آمریکایی به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود.

خبرگزاری میزان - «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی خروج آمریکا از افغانستان را اذعان به شکست توصیف کرده و می‌گوید «خروج آمریکا از افغانستان بعد از ۲۰ سال اذعان به شکست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گزارش خبرگزاری تاس، لاوروف گفت «خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان بدین معناست که سیاست‌ها و ماموریت نظامی این کشور بعد از ۲۰ سال حضور در افغانستان شکست خورده است.»

وزیر خارجه روسیه در جریان سخنرانی خود تاکید کرد «از سال ۲۰۰۱ و حمله آمریکا و متحدانش به افغانستان، تهدید تروریستی و مواد مخدر در این کشور به شدت افزایش یافته است.»

در همین حال «حلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه، به صورت تلفنی با «لوید آستین»، همتای آمریکایی خود درباره تحولات افغانستان رایزنی کرده است.

در این گفت‌وگوی تلفنی ۲ طرف به آخرین وضعیت رایزنی‌ها درباره سپردن امنیت فرودگاه بین المللی کابل به ترکیه بعد از خروج نظامیان آمریکایی، پرداخته اند.

به گزارش «طلوع نیوز»، ساعاتی بعد از تاکید روسیه بر تعهد خود در دفاع از تاجیکستان در برابر تهدید‌های ناشی از افغانستان، مقامات تاجیکستان از مسکو درخواست کردند تا به این کشور در مقابله با تهدید‌های امنیتی ناشی از افغانستان کمک کند.

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز با شاره به مذاکرات صلح افغانستان به میزبانی تهران گفت «آنچه ایران انجام می‌دهد و یا با میزبانی گروه‌های افغانستانی، در حال انجام آن است، سازنده است.

درگیری‌ها میان طالبان و نیرو‌های ارتش افغانستان در ولایت‌های مختلف ادامه دارد؛ یک منبع امنیتی در ولایت بادغیس می‌گوید که حمله‌های طالبان به شهر قلعه نو، مرکز این ولایت، از سر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: حمله طالبان به نخستین مرکز استان در ادامه سقوط شهرستان‌ها فیلم| تعطیلی کنسولگری آلمان/ تسلیحات آمریکایی در دست طالبان

در همین حال وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که کماندو‌های بیشتری برای مقابله با طالبان به شهر قلعه نو اعزام شده اند و عملیات آن‌ها در جریان است.

«راس ویلسون»، سفیر آمریکا در افغانستان نیز با انتشار پیامی در توییتر خود از رایزنی با «اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان خبر داد؛ وی گفت «گفت‌وگوی خوبی با رئیس جمهور غنی درباره تعهدات جاری آمریکا در قبال مردم و نهاد‌های افغانستانی داشتیم.»

مقامات دولت افغانستان می‌گویند که طی درگیری‌های یک ماه گذشته در این کشور بیش از ۳۲ هزار خانواده در ۲۵ ولایت آواره شده اند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل افغانستان طالبان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: افغانستان تحولات بین الملل افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۴۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان

دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) اعلام کرده است که از ماه جنوری تا مارچ سال جاری میلادی دست‌کم ۳۶ تن در پی حملات داعش در افغانستان کشته و ۱۱۸ تن دیگر زخمی شده‌اند.

 روز پنج‌شنبه، ۱۳ ثور، با نشر گزارشی به دستور شورای امنیت سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان زیر سلطه طالبان گفته است که در این حملات بیشتر شیعیان هدف قرار گرفته‌اند.

براساس این گزارش، از ۶ تا ۱۱ جنوری، سه انفجار بمب‌دستی در شهر کابل سبب کشته و زخمی شدن دست‌کم ۷۹ غیرنظامی شده است.

یوناما افزوده است که در ۶ جنوری پنج غیرنظامی در پی انفجار مین جاسازی‌شده در یک بس مسافری در منطقه دشت‌برچی کابل کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

همچنان در ۹ جنوری انفجار مین جاسازی‌شده در یک ماشین حامل کارمندان اداره زندان‌های طالبان در منطقه «الوخیل» کابل، سه کشته و ۱۳ زخمی برجا گذشته است.

این گزارش تصریح کرده است در تاریخ ۱۱ جنوری نیز در پی وقوع انفجاری در یک مارکت تجارتی واقع در دشت‌برچی کابل که هنوز نوعیت آن مشخص نشده است، سه تن کشته و ۲۱ تن دیگر زخمی شده‌اند.

مردان، زنان و کودکان شامل قربانیان این حملات هستند.

طبق یافته‌های یوناما، حمله انتحاری در مقابل نمایندگی کابل بانک در قندهار هم ۲۵ کشته و ۵۰ زخمی برجا گذاشته است.

این حمله در ۲۱ مارچ رخ داده بود.

مسئولیت تمام این حملات را گروه داعش بر عهده گرفته است.

گفتنی است که پس از ماه مارچ نیز کابل و هرات گواه حملات داعش بوده است.

در تازه‌ترین مورد، شام‌گاه دوشنبه، ۱۰ ثور، افراد تفنگ‌دار مربوط به داعش بر مسجد شیعیان در ولسوالی گذره هرات حمله کرده‌اند که در پی آن، شش تن به‌شمول زنان و کودکان کشته‌ شده‌اند و یک تن دیگر زخمی شده است.

این آمار قربانیان ناشی از حملات داعش در حالی ارایه می‌شود که طالبان همواره حضور فیزیکی جنگ‌جویان گروه داعش را در افغانستان رد کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • (ویدئو) تانک‌های آلمانی و آمریکایی به مسکو رسیدند
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند