Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:23:32 GMT

جرایم مالی جزو بیشترین جرایم رخ داده در سال جاری

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۴۸۹۱

جرایم مالی جزو بیشترین جرایم رخ داده در سال جاری

ایسنا/کردستان رئیس پلیس فتای استان کردستان در خصوص فراوانی جرایم در سە ماهە نخست سال جاری گفت: 49 درصد از جرایم فضای مجازی در استان مربوط به جرایم مالی بوده است.

مهدی دانشور در بازدید از دفتر خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: 29 درصد جرائم فضای مجازی مربوط بە جرایم اخلاقی، 49 درصد مربوط به جرایم مالی و ۲۲ درصد آن نیز مربوط بە سایر جرایم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص رشد جرایم مالی در استان عنوان کرد: خوشبختانه در بحث برداشت غیرمجاز 54 درصد کاهش داشته‌ایم.

به گفته رییس پلیس فتای استان کردستان، در سه ماهه نخست سال جاری شاهد رشد 6 درصدی در بحث کلاهبرداری‌های اینترنتی بوده‎ایم.

دانشپور در خصوص میزان دستگیری‌های صورت گرفته در سال جاری افزود: دستگیری‌ها ۱٦۳درصد نسبت بە مدت مشابە سال گذشتە افزایش داشتە است.

وی در خصوص میزان کشفیات صورت گرفته در سال جاری گفت: اگر بخواهیم مقایسە‌ای داشته باشیم با سال‌های گذشتە، ۹۰درصد مربوط به سال گذشتە و ۹٦درصد نیز مربوط بە سە ماهە نخست سال جاری است.

دانشپور در خصوص پیشگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی، با توجە بە پیچیدگی‌های فضای مجازی و موضوعات خاص آن در راستای کلاهبرداری افزود: دو واقعیت تاثیرگذار در بحث کلاهبرداری اینترنتی مطرح است که یکی عدم دانش کافی و نبود سواد رسانه‌ای مردم و دیگری بحث وسوسه و طمع مردم در شرایط اقتصادی امروزه است.

وی از مردم درخواست کرد که به هشدارهای مداوم پلیس توجه و در صورت خرید اینترنتی به سایت‌های معتبر با نشان اعتماد الکترونیک مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: برای تشخیص سایت‌های جعلی از واقعی مردم می‌توانند به سایت https://enamad.ir/ مراجعه کنند که زیر نظر سازمان صنعت و معدن راه‌اندازی و بسترهای اینترنتی در آن مشخص شده است.

دانش‌پور ادامه داد: بهتر آن است مردم قبل از مراجعه به هر سایتی با پلیس فتا در ارتباط و یا با شماره‌های  ۲۱٨۲۳۲۷٥ یا ۲۱٨۲۳۲۷۲تماس بگیرند.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند برای ارتباط با مرکز فوریت‌های پلیس‌ فتا با شماره ۰۹٦۳٨۰ تماس بگیرند کە بە صورت گویا پاسخگوی سوالات مردم است.

دانشپور از راه‌اندازی فوریت‌های سایبری در پلیس فتای کردستان خبر داد و گفت: قریب بە دو ماه است کە فوریت‌های سایبری در خود پلیس فتای استان راە‌اندازی شدە است و کارشناسان ما به صورت آنلاین و مداوم پاسخگوی سوالات مردم خواهند بود.

وی از شهروندان درخواست کرد حدالمقدور در داخل شهر و استان محل سکونت خود خرید و بە راحتی بە سایت‌های اینترنتی اعتماد نکنند.

دانشپور اضافه کرد: در جلسەای هم کە با مدیر مخابرات منطقە کردستان داشتەایم بحث ساماندهی سیمکارت‌ها برای جلوگیری از کلاهبرداری مطرح شد.

وی تاکید کرد: چنانچە مردم بە هشدارهای پلیس فتا و آموزش‌های بە روزی کە در سایت وجود دارد مراجعە کنند؛ قطعا در دام اینگونە کلاهبرداری‌ها نخواهند افتاد.

دانشپور در پایان سخنان خود یادآور شد: مردم بە پیج‌های فروش اعتماد نکنند و قبل از اعتماد و انجام هرگونە خریدی در خصوص آن پیج پرس‌وجو و یا بە سایت https://enamad.ir مراجعە نمایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جرایم مالی كلاهبرداري اينترنتي پلیس فتا استانی اجتماعی جرایم مالی پلیس فتای سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۴۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱.۷ میلیارد مترمکعب آورد سدهای استان کرمانشاه

علی مرادی با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره سدهای استان کرمانشاه، گفت : از مجموع ظرفیت حدود یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعبی سدهای استان، هم اکنون ۶۴.۹۱ درصد آن پُر است.

وی میزان ذخیره کنونی سدهای کرمانشاه را ۸۷۳.۵ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: بیشترین میزان ذخیره سدها به ترتیب مربوط به سدهای گاوشان و داریان است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه درباره وضعیت سرریز سدهای استان نیز اظهار کرد: در حال حاضر تنها سد «تنگ حمام» در شرایط سرریز قرار دارد و ظرفیت مابقی سدهای استان تکمیل نیست، چون در کنار ورودی که این سدها دارد، خروجی و مصرف نیز دارند.

وی با بیان اینکه آورد سدهای استان از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۱۴۰۲) تاکنون حدود یک میلیارد و ۷۲۵ میلیون مترمکعب بوده، خاطرنشان کرد: بیشترین آورد را نیز در سد داریان به میزان حدود ۱.۴ میلیارد مترمکعب داشتیم، اما چون این سد دارای نیروگاه است میزان خروجی آب آن نیز قابل توجه می‌باشد.

به گفته مرادی، پس از داریان بیشترین آورد سدهای استان در سال آبی جاری مربوط به سد گاوشان با حدود ۷۲ میلیون مترمکعب و کمترین نیز مربوط به سد گیلانغرب به میزان ۱.۶ میلیون مترمکعب بوده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه درباره آورد حاصل از بارش‌های اخیر نیز عنوان کرد: هنوز بخشی از رواناب حاصل از بارش‌ها وارد سدها نشده و آورد این بارش‌ها در آمار هفته آینده خود را نشان خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • گول پیامک‌های جعلی را نخورید
  • چطور پیامک‌های جعلی را بشناسیم؟
  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • کلاهبردار حرفه‌ای درکنگان دستگیر شد
  • پلیس فتا: ۹۱ درصد حجم «آلودگی جرایم غیر اخلاقی» مربوط به اینستاگرام است
  • از انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری تا درگیری منجر به قتل در مازندران
  • انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری در مازندران
  • رئیس پلیس فتا: اینستاگرام بیشترین حجم آلودگی جرایم غیر اخلاقی را دارد
  • شناسایی ۳ هزار و ۸۴۲ تارنمای مشکوک در کشور
  • بیش از ۱.۷ میلیارد مترمکعب آورد سدهای استان کرمانشاه