Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی سه هزار و ۸۵۰ طرح نیمه‌تمام در کشور، گفت: با بهره‌برداری از ۷۶ هزار و ۸۳۵ طرح نیمه‌تمام می‌توان ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار شغل جدید ایجاد کرد.

بابک دین‌پرست روز پنجشنبه در بازدید از پروژه‌های تولیدی و صنعتی شهرستان ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: ۷۶ هزار و ۸۳۵ طرح نیمه‌تمام در حوزه صنعت و صنایع معدنی در کشور با حجم سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار هزار میلیارد تومان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: از این تعداد، سه هزار و ۸۵۰ طرح بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که برای اتمام آن‌ها به یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع کشور با اشاره به احیای واحد تولیدی زاب‌سان در ارومیه اظهار کرد: این پروژه از سال ۸۸ شروع به تجهیز و ساخت واحد تولیدی خود کرده که متأسفانه با مشکلات بانکی روبرو بوده ولی با تلاش سرمایه‌گذاران طرح و استاندار آذربایجان‌غربی این موانع رفع شده است.

دین‌پرست با بیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری این طرح یک هزار میلیارد تومان برآورد شده است، تأکید کرد: فاز نخست این واحد تولیدی تا ۲۰ روز آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که اشتغال ۴۰۰ نفر را به‌دنبال دارد. همچنین با بهره‌برداری از فاز دوم این طرح می‌توان برای ۸۰۰ نفر دیگر شغل ایجاد کرد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به فعالیت مجدد برخی از واحدهای راکد در استان و کمک به سایر واحدهای تولیدی، یادآور شد: مشکلات تعدادی از واحدها و طرح‌های تولیدی آذربایجان‌غربی در ستاد تسهیل و رفع موانع کشور در طول هفته‌های گذشته بررسی شده و تصمیمات خوبی برای رفع موانع آنها اتخاذ شده است.

دین پرست امروز با همراهی استاندار آذربایجان غربی از چندین طرح تولیدی در ارومیه بازدید کرد./ایرنا


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هزار و ۸۵۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۴۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.
وی افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.
علایی تصریح کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • پیشرفت ۸۵ درصد طرح نور در مازندران
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین