Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@18:21:58 GMT

بندرعباس در وضعیت فوق بحرانی کرونا

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۴۹۵۵

بندرعباس در وضعیت فوق بحرانی کرونا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ حسین فرشیدی صبح امروز (۱۷ تیرماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شمار شهرستان‌های با وضعیت قرمز در هرمزگان افزایش یافته است، افزود: اکنون همه شهرستان‌های استان به جز شهرستان‌های بشاگرد و ابوموسی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

وی با بیان اینکه اکنون شهرستان‌های بستک، بندرلنگه، بندرعباس، پارسیان، حاجی آباد، بندرخمیر، رودان، سیریک، جاسک، قشم و میناب در وضعیت قرمز کرونایی هستند، اضافه کرد: با کمبود شدید تخت در بیمارستان‌های استان روبرو هستیم و اکنون ۸۳۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که این آمار بی سابقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه روزانه ۲۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند و ۱۱۰ بیمار نیاز به تخت‌های ویژه آی سی یو دارند، بیان کرد: در سه هفته اخیر موارد مثبت و موارد بستری در استان افزایش یافته است و در بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس ظرفیت چهار بخش آی سی یو تکمیل است.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع دستگاه‌های ونیلاتور در بخش‌های غیر از آی سی یو به کار برده می‌شود، افزود: اکنون شهر بندرعباس در وضعیت فوق بحرانی و شهرستان‌های میناب و بندرلنگه در وضعیت بحرانی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه اگر آمارهای کرونایی همین طور روند افزایشی داشته باشد تا هفته آینده میزان مرگ و میر هم افزایش می‌یابد، تصریح کرد: در سال گذشته و در پیک قبلی شمار بستری‌ها حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ بیمار بود، اما در این پیک جدید بیش از ۸۰۰ بیمار بستری داریم.

وی ادامه داد: اکنون حدود ۱۰ هزار بیمار قرنطینه هستند و با شرایط فعلی باید محدودیت‌های کرونایی شهرهای قرمز در استان اجرا شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه بر این اساس فقط مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند و حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی نباید بیشتر از یک سوم باشد، اظهار کرد:  پایان طرح برخی از متخصصان و جابجایی آن‌ها هم یکی از دیگر مشکلات است که در تلاش هستیم تا این متخصصان تا شهریور در استان باقی بمانند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان گفت: گونه غالب کرونا در استان انگلیسی است، اما گونه‌ هندی هم در مناطق شرقی وجود دارد که افزایش موارد مثبت را به همراه داشته است.

پربیننده ترین آخرین جزییات از اجـرای فوق العاده ویژه فرهنگیان تاثیر رتبه بندی بـر حقوق فرهنگیان چگونه است؟ چه خبر از پرداخت معوقات فرهنگیان؟ علائم اولیه کرونای دلتا چیست؟ آخـرین جزییات از بررسی رتبه بندی معلمان در مجلس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بندرعباس رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۴۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند

ایسنا/هرمزگان فرماندار شهرستان میناب گفت: راه اندازی فرودگاه برای توسعه شهرستان میناب به عنوان دروازه طلایی سواحل مکران کمک خواهد کرد و باید برای توسعه آن به همه ضرورت‌های مغفول مانده توجه کرد.

محمد رادمهر در نشست با رئیس سازمان هواپیمایی کشور راه اندازی فرودگاه در این شهرستان را ضروری دانست و در خصوص ضرورت احداث فرودگاه در میناب  پیرو دستور استاندار هرمزگان و جزئیات این دیدار افزود: در این نشست مقرر شد بزودی مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی کارشناسان این سازمان به شهرستان میناب عزیمت کرده و اقدامات فنی فرودگاه جدید مورد بررسی قرار گیرد. 

رادمهر گفت: راه اندازی فرودگاه در میناب به توسعه این شهرستان به‌عنوان دروازه مکران به خصوص در حوزه اشتغالزایی و اقتصادی کمک شایانی خواهد کرد و امیدواریم با همکاری و همراهی سازمان هواپیمایی کشور و با حمایت‌های استاندار محترم این امر مهم که جزء مطالبه اصلی مردم نیز است، تحقق یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • برآورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان زیرکوه
  • بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد
  • ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس کشف شد
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان – 8 اردیبهشت