Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@15:39:36 GMT

ساخت بزرگترین بیمارستان شناور جهان + عکس

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۵۰۹۶

ساخت بزرگترین بیمارستان شناور جهان + عکس

به گزارش اقتصادآنلاین  به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک شرکت سوئدی ساخت بزرگترین کشتی بیمارستانی جهان را به پایان رسانده است؛ این بیمارستان به زودی از بندری که در آن ساخته شده است به چین منتقل شده و سپس به اروپا می‌رود. ساخت کشتی حدود ۷ سال پیش تصویب شد و اجرای آن از سوی یک شرکت سوئدی انجام شد. این پروژه در بندری که به ساخت کشتی‌ها در شمال شرقی چین اختصاص داشت، اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اطمینان از کارایی کشتی بیمارستانی بر روی دریا، این کشتی در ماه می‌برای انجام یک سفر آزمایشی به کار گرفته شد و پس از آن اعلام شد که کاملا آماده کار است و با عنوان «رحمت جهانی» نامگذاری شد.این کشتی مانند کشتی‌های تفریحی ساخته شده است، اما به جای اینکه شامل هتل‌ها و فروشگاه‌های سرگرمی باشد شامل یک بیمارستان بزرگ و بسیار مجهز است تا بتواند به موارد مختلف پزشکی رسیدگی کند.

طول کشتی ۱۷۴ متر و شامل ۶ اتاق عمل و ۱۵۰ تخت است. هزینه ساخت آن تقریباً ۱۵۰ میلیون یورو است که از سوی بودجه اهدا کنندگان تأمین شده است و آموزش پزشکان و کارآموزان از مهمترین اولویت‌های آن خواهد بود، زیرا این کشتی می‌تواند ۶۰۰ کارآموز را به کار گیرد. کشتی از چین به بلژیک می‌رود تا مجهز به برخی تجهیزات شود سپس به سنگال آفریقا می‌رود.

کشتی بیمارستانی چیست؟

کشتی بیمارستانی گونه‌ای از کشتی است که کارکرد اصلی آن به عنوان تأسیسات پزشکی و بیمارستانی است. بیشتر این کشتی‌ها در نزدیکی مناطق جنگی یا در همراهی با نیرو‌های دریایی کشور‌ها در سراسر جهان کاربرد دارند. گشودن آتش به سوی کشتی بیمارستانی عموماً به عنوان جنایت جنگی به‌شمار می‌آید. کارکرد این شناور‌ها درمان و جابه‌جایی سربازان و شهروندان زخمی تا هنگام رساندن آن‌ها به بیمارستان‌های ارتشی یا غیرنظامی در خشکی است.

نخستین کشتی بیمارستانی جهان رد روور (Red Rover) نام داشت که از آن در سال ۱۸۶۰ در جنگ داخلی آمریکا بهره جستند. از کشتی‌های بیمارستانی در آب‌های جهان برای مأموریت‌های بشردوستانه نیز بهره می‌گیرند و از این‌رو برای آن‌ها نام کشتی نیکوکاری نیز به‌کار رفته‌است. برای کشتی‌های بیمارستانی گاه نام‌هایی هم‌چون آمبولانس نیروی دریایی و آمبولانس شناور نیز به‌کار می‌رود.

پربیننده ترین آخرین جزییات از اجـرای فوق العاده ویژه فرهنگیان تاثیر رتبه بندی بـر حقوق فرهنگیان چگونه است؟ چه خبر از پرداخت معوقات فرهنگیان؟ علائم اولیه کرونای دلتا چیست؟ آخـرین جزییات از بررسی رتبه بندی معلمان در مجلس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کشتی شناور کشتی بیمارستانی کشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۵۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آماده افتتاج شدن ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه توسعه دریامحور و مذاکره ساخت کشتی برای کوبایی‌ها خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر صفایی با اشاره به عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه توسعه دریا محور اظهار کرد: سال گذشته 100 هزار میلیارد تومان شامل 50 هزار میلیارد تومان از منابع دولت و 55 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در بنادر کشور سرمایه‌گذاری شد.

وی ادامه داد: 13هزار میلیارد تومان از این حجم از سرمایه‌گذاری، آماده افتتاح شده است.

وی با اشاره به تأکید رئیس جمهوری بر توسعه تجارت خارجی با کشورهای همسایه افزود: تعاملات حمل‌ونقل دریایی با کشور ونزوئلا از گذشته تا امروز ادامه دارد و با سایر کشورهای حوزه آمریکای جنوبی به صورت موردی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: صنعت کشتی‌سازی ایران در سطح جهانی مورد توجه است و به طور مثال ونزوئلا سفارش ساخت سه فروند کشتی 90 هزار تنی داشت که توسط مهندسان توانمند کشورمان انجام و تحویل شد.

صفایی بیان کرد: مذاکراتی در زمینه ساخت کشتی با کشور کوبا نیز انجام شده که امید است از توان داخلی در این حوزه برای ساخت کشتی‌های مورد نیاز کشورهای آمریکای جنوبی به خوبی استفاده کنیم. در زمینه تجارت دریا برد با کشورهای حوزه دریای خزر نیز با دستیابی به رکورد حدود 9 میلیون تن، 30 درصد رشد ثبت شده که عمدتاً با کشورهای روسیه و قزاقستان بوده‌ است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • بنی گانتز مجروح شد/عمل جراحی در بیمارستانی در تل آویو
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • زنگ خطر برای کشتی ایران؛ آزادکاران نفس کم آوردند
  • عکس پدر زاکانی با پسر جهان پهلوان تختی!