Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاری ٢١ ساله گلستانی با کسب نصاب لازم به عنوان "تلاوت منتخب" چهارمین جلسه ارتقاء قاریان ممتاز معرفی شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن، چهارمین جلسه سیزدهمین دوره ارتقاء قاریان ممتاز قرآن کریم، چهارشنبه 16 تیرماه از ساعت ١٨:٣ تا ٢ :٣ به صورت نیمه حضوری و مجازی و با برقراری تعامل دوسویه و برخط تصویری با قاریان شرکت کننده، به میزبانی شورای عالی قرآن برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه ارتقاء که با دبیری مصطفی یادگاری از قاریان ممتاز کشور همراه بود، سعید رحمانی و نصرت‌الله حسینی از استادان و داوران بین المللی به ارائه نکات فنی و مفاهیمی و تحلیل قرائت قاریان پرداختند.

سعید حاجیان از تهران به صورت حضوری، امین عبدی از کرمانشاه و امیرحسین رحمتی از گلستان با پخش تلاوت تصویری ایشان، قاریانی بودند که هرسه نفر آیات 104 تا 109 سوره یونس را از حفظ تلاوت کردند.

براساس این گزارش، تلاوت امیرحسین رحمتی قاری ٢١ ساله گلستانی با کسب نصاب لازم به عنوان "تلاوت منتخب" چهارمین جلسه ارتقاء در دوره سیزدهم معرفی شد.

در بخش دیگری از این جلسه، قسمت چهارم برنامه تصویری "آموزش تکیه‌های صوتی کلمات قرآن" با تدریس مهدی حسنی از اساتید کشورمان و مؤلف کتاب میزان القرائه پخش شد.

"جرعه ای از معرفت" برنامه دیگری است که با ایراد سخن توسط یکی از شخصیت‌های قرآنی همراه است. میهمان این برنامه محمدصادق علمی از استادان پیشکسوت قرآن کشور بود که در ارتباط تصویری با جلسه ارتقاء به بیان نکاتی پرداخت.

ایشان در تکمیل مباحث خود در جلسات گذشته، سه ویژگی دیگر از ویژگی‌های قاری به عنوان کسی که در جایگاه رسول الله(ص) نشسته را بیان کرد. وی گفت: خوش قول بودن یکی از موارد مهمی است که باید توسط قاریان عزیز رعایت شود. این استاد دانشگاه، دیگر صفت بایسته یک قاری که فضایل او را افزون می کند، فروتنی و تواضع عنوان کرد.

این مدرس قرآن کریم، عدم مطالبه مادی قاریان در قبال تلاوت را ویژگی مورد توقع دیگری دانست که قراء قرآن باید به آن آراسته باشند. وی ادامه داد: اگرچه میزبان وظیفه دارد قاری را به بهترین صورتی که می‌تواند تکریم کند اما برای یک قاری تالی پیامبر اسلام شایسته نیست که برای تلاوت مطالبه‌گری مالی داشته باشد. قاریان عزیز مطمئن باشند که خداوند متعال جبران می‌کند و نیاز مادی قاری که مناعت طبع داشته باشد و قانع باشد را به احسن وجه مرتفع می‌کند.

پایان بخش این جلسه، قرائت دعای ختم قرآن به صورت ارتباط تصویری توسط داوود کریمی از قاریان ممتاز تهرانی بود.

لازم به توضیح است، سیزدهمین دوره جلسات ارتقاء شورای عالی قرآن، روزهای چهارشنبه به صورت هفته در میان، دو ساعت پیش از اذان مغرب برگزار می‌شود و فیلم کامل جلسات با فاصله چند روز در صفحه مجازی شورا در تارنمای آپارات بارگزاری می‌شود.

برنامه‌های رسانه ملی با همکاری نهادهای فرهنگی در دهه امامت و ولایت

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: چهارمین جلسه قاریان ممتاز جلسه ارتقاء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۵۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۲۲ کاروان از سراسر کشور راهی سرزمین وحی می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، عباس حسینی عصر چهارشنبه در همایش زائران گلستانی حج تمتع که در مصلای اهل سنت گنبدکاووس برگزار شد اظهار کرد: امسال ۸۷ زائر و عوامل اجرای در قالب ۶۲۲ کاروان برای انجام مناسک حج راهی سرزمین وحی خواهند شد.

وی افزود: این کاروان‌ها از ۱۲۱ ایستگاه پروازی کشور اعزام خواهند شد.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: از این تعداد زائر اعزامی پنج هزار نفر گلستانی هستند که در قالب ۳۹ کاروان راهی جده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: طی برنامه ریزی هایی که انجام شده در این سفرها سهمیه استان ۷۵ درصد افزایش یافت.

کد خبر 6094711

دیگر خبرها

  • فیلم| «یسنا»، دختر گمشده ی گلستانی پیدا شد
  • ببینید | روایت سردار رادان از ویدیوی جنجالی خانم بی‌حجاب قاریِ قرآن
  • نسل جوان با رشادت های دفاع مقدس آشنا شوند
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست
  • ۶۲۲ کاروان از سراسر کشور راهی سرزمین وحی می شوند
  • تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم
  • تشخیص بدعت و انحرافات، ویژگی ممتاز یک معلم
  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند