Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:20:38 GMT

کرونا بزرگ‌ترین بازار روز مازندران را بست

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۵۱۲۰

کرونا بزرگ‌ترین بازار روز مازندران را بست

به گزارش ایرنا، فعالیت جمعه بازار جویبار که با آغاز شیوع ویروس کرونا از اسفند سال ۹۸ تعطیل شده بود، برای نخستین بار در دوران کرونایی جمعه گذشته ۱۱ تیر ماه جاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شد و قرار بود دستکم برای دو هفته ادامه یابد تا تصمیم گیری نهایی در باره سرنوشت آن اتخاذ گردد ، اما امروز شهرداری جویبار اعلام کرد که این بازار جمعه هفته جاری باز نخواهد بود و تا اطلاع بعدی تعطیل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار جویبار روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : با توجه به وضعیت نارنجی کرونایی که به شهرستان جویبار بازگشته است و همچنین بخشی از شهرستان های مازندران وضعیت قرمز کرونایی دارند ، جمعه بازار را تعطیل کردیم تا باعث شیوع بیشتر کرونا نشویم.

همت محمدنژاد افزود : به منظور جلوگیری از هرگونه کسب و کار در این بازار برای روز جمعه ۱۸ تیر ماه ، امروز با نصب بیلبورد در سطح شهر جویبار و همچنین ارسال پیامک به اصناف و بازاریان در حال اطلاع رسانی هستیم.

وی با اعلام اینکه باز شدن جمعه بازار در هفته های آتی به شرایط کرونایی بستگی دارد ، گفت که در صورت شرایط عادی این بازار مجددا باز خواهد شد اما در این شرایط حفظ جان مردم برای بسیار حائز اهمیت تر از کسب و کار است.

شهردار جویبار با بیان اینکه در هفته گذشته و به منظور باز نگه داشتن جمعه بازار جویبار انرژی زیادی از نیروهای شهرداری گرفته شده بود ، افزود: نیروهای شهرداری به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی شیوه نامه را به اصناف و بازاریان آموزش داده بودند و خوشبختانه با این که بازار پس از یک سال و نیم شروع به کار کرد و تجربه کارکردن در دوران کرونایی را نداشت ، ولی سطح رعایت پروتکل های بهداشتی رضایت بخش بود و مشکل خاصی نداشتیم مگر این که نیروهای شهرداری تمام توانشان را به کار گرفته بودند تا اجازه ندهند پروتکل های بهداشتی مورد بی توجهی قرار گیرد.

جمعه بازار جویبار با قدمتی بیش از یک قرن تا پیش از شیوع کرونا هر هفته پذیرای خریداران بی شماری از نقاط مخلف شهرستان های مازندران و سایر استان ها بود. در این بازار میوه ، سبزی ، ماهی ، صنایع دستی ، ابزار و ادوات کشاورزی ، پوشاک و دیگر کالاهای مورد نیاز عرضه می شود.

مازندران دارای بازارهای روز و هفتگی زیادی است ولی جمعه بازار جویبار از شهرت کشوری برخوردار است. جمعه بازار شتارود ، جمعه بازار امامزاده شاه رضا در روستای پهناب جویبار، پنجشنبه بازار جاده قدیم آمل ، پنجشنبه بازار بابل ، پنجشنبه بازار بهمنیر ، پنجشنبه بازار امامزاده ابراهیم بابلسر، چهارشنبه بازار قائمشهر، سه شنبه بازار میر بازار بابلسر، سه شنبه بازار مشترک روستاهای قلعه گردن و خرم آباد تنکابن و یکشنبه بازار دوازده چشمه آمل از بازماندگان بازارهای فعال سنتی در مازندران هستند.

برچسب‌ها جویبار پروتکلهای بهداشتی مازندران بازار محصولات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جویبار پروتکلهای بهداشتی مازندران جویبار پروتکلهای بهداشتی مازندران بازار محصولات پروتکل های بهداشتی جمعه بازار جویبار پنجشنبه بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۵۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران آخر هفته بارانی می‌شود/ کاهش دما طی پنجشنبه

اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش باران از از روز پنجشنبه تا شنبه (۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه) و کاهش محسوس دما طی روز پنجشنبه خبر داد.

به گزارش ایسنا برپایه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و واکاوی الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی روزهای آینده آسمان کمی ابری همراه با افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک در نواحی مستعد پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به فعالیت سامانه بارشی از روز پنجشنبه تا شنبه (۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه) علاوه بر افزایش ابر، وزش باد شدید، در بعضی ساعات بارش باران، گاهی به‌صورت رگبار و رعد و برق در سطح استان مورد انتظار است.

شایان ذکر است طی روز پنجشنبه کاهش محسوس دما پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۲ اردیبهشت‌ماه) قسمتی ابری تا ابری و وزش باد در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید به با حداقل دمای ۲۰  و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت‌ماه) نیمه‌ابری تا ابری، از بعد از ظهر بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق،  در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لجبازی درست نیست
  • هواشناسی سیستان و بلوچستان همزمان ۲ هشدار زرد صادر کرد
  • تهران آخر هفته بارانی می‌شود/ کاهش دما طی پنجشنبه
  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم
  • تعطیلی که به معضل مملکت بدل شد | پنجشنبه یا شنبه؛ بالاخره کدام؟