Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح جمع آوری دوره ای معتادین متجاهر در معابر عمومی منطقه ۱۹ با پاکسازی بیش از ۱۰ نقطه آغاز شد.

 به گزارش برنا؛ علی توکلی شهردار منطقه با اشاره به اجرای مرحله اول این طرح در سال جاری همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: در همین راستا طی گشت زنی های صورت گرفته در محدوده این منطقه و در پاسخ به درخواست شهروندان، ۵۰ معتاد متجاهر توسط پایگاه پلیس دهم مبارزه با مواد مخدر جمع آوری و به کمپ های ترک اعتیاد سیستم قضایی منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به استمرار این طرح در طول سال بیان کرد: در صورت اختصاص ظرفیت کمپ ها توسط پلیس مواد مخدر، مرحله بعدی این طرح روزهای آتی اجرا می شود.

به گفته شهردار منطقه بوستان امام خمینی (ره)، شهدای نعمت آباد، نرگس و باران (محله دولتخواه ) خیابان خلازیر جنوبی ( کوچه ۲۰۶و حسینی ۱و۲) ، انتهای خلازیر جنوبی (زمین های بایر نبش آزادگان )، زمین های بایر پشت پمپ بنزین آزادگان ، کوچه باسکول استقلال ،کوچه موزاییک سازی (خلازیر) ، بوستان ولایت (رینگ بیرونی )، مسیر شمال به جنوب بزرگراه تندگویان (زیر پل های سطح بزرگراه) و بوستان بعثت از نقاط پاکسازی شده از معتادین متجاهر هستند و در مراحل بعدی نیز این طرح در  سایر نقاط محدوده اجرا خواهد شد.

این مسئول در ادامه از ارائه خدمات رفاهی و حمایتی به معتادین خبر داد و افزود: بخشی از این خدمات از طریق کانکس های کاهش آسیب های اجتماعی مستقر در محدوده ناحیه سه در قالب مددکاری و مشاوره، خدمات بهداشتی و ایجاد امکانات استحمام و سرویس بهداشتی، انجام آزمایشات HIV، توزیع غذا و ... انجام می شود.

علاوه بر این مددسرای منطقه که اخیرا نیز بازسازی شده است، با ظرفیت ۱۵۰ نفر امکانات مختلفی را همچون مددکاری، پزشکی، مشاوره، حمام، آرایشگاه، لباس و غذای گرم برای بهره مندی معتادان و افراد کارتن خواب فراهم کرده است.

توکلی خاطرنشان کرد: به منظور ترغیب معتادان به ترک اعتیاد و بازگشت به جامعه، افراد داوطلب برای استفاده رایگان از خدمات ترک اعتیاد به کمپ ها معرفی می شوند.

او همچنین به برگزاری کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد اشاره و اعلام کرد: این کارگاه ها بصورت دوره ای از ابتدای سال برگزار شده است و پس از عقد قرارداد با مؤسسات مجری بصورت مستمر در طول سال اجرا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مبارزه با مواد معتاد مبارزه با مواد مخدر ترک اعتیاد امام خمینی زمین بنزین استقلال بزرگراه آسیب های اجتماعی کارتن خواب اعتیاد پیشگیری از اعتیاد منطقه 19 معتادین متجاهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۵۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفقودی کارگر شهرداری حین جمع‌آوری آب‌های سطحی

شهرداری منطقه ۱۵ تهران از وقوع حادثه برای یک کارگر حین جمع‌آوری آب‌های سطحی در سیلاب شب گذشته خبر داد و اعلام کرد: عملیات جست‌وجو برای نجات این کارگر ادامه دارد.

به گزارش مشرق، بارش‌های شدید شب گذشته جمعه چهاردهم و صبح شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه، باعث بروز تند آب، انسداد و گرفتگی در یکی از شبکه‌های دسترسی به کانال جنوب شرقی تهران و در حوزه شهرداری منطقه ۱۵؛ بزرگراه بعثت نزدیک به میدان بسیج (در داخل فضای سبز) شد.

شهرداری منطقه ۱۵ تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی بارندگی شدید و گرفتگی این شبکه دسترسی به کانال اصلی، عوامل اجرایی و مدیران خدمات شهری به محل اعزام شدند و کارگران اداره مسیل‌های منطقه برای رفع گرفتگی شبکه آبرسانی به محل اعزام شده و در جهت بازکردن آن اقدام کردند.

حجم تندآب و فشار آب زیاد، باعث افتادن یکی از کارگران پیمانکار اداره مسیل‌ها و قنوات منطقه به داخل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی متصل به کانال سرخه حصار شد.

در پی این حادثه بلافاصله عوامل اجرایی و نیروهای امدادرسان از جمله آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و در دسته‌های مختلف نیروهای امدادرسان اقدام به گشت و جست‌وجو از محل حادثه تا محدوده چرم شهر کرده‌اند.

عوامل امداد و نجات با همکاری شهرداری منطقه همچنان در حال جست‌وجوی این کارگر خدمت‌رسان هستند و در صورت کسب اطلاعات جدید، اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین در راستای تعهد شهرداری منطقه ١۵، در حفظ جان کارکنان خود، حادثه پیش آمده با جدیت در دست بررسی است و در صورت محرز شدن تخلف یا عدم رعایت اصول ایمنی کافی، پیمانکار مربوطه حتماً بازخواست خواهد شد و در این باره نیز به عموم شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • شنبه‌های بدون دست‌فروش در محدوده مرکزی تبریز
  • مفقودی کارگر شهرداری حین جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • پرتاب نخستین کاوشگر جهان برای نمونه‌برداری از سمت دور ماه
  • پرتاب نخستین کاوشگر برای نمونه‌برداری از ماه
  • نخستین کاوشگر جهان برای نمونه‌برداری از سمت دور ماه پرتاب شد
  • از بین رفتن کلونی‌های معتادان متجاهر در تهران
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه | امروز پاتوق معتادان متجاهر در تهران نداریم