Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ محمد صانعی، مدیر کل باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش در گفت‌وگو اختصاصی با ایرنا، درباره عملکرد این باشگاه در حوزه ورزش اظهار داشت: باشگاه رعد پدافند هوایی در سال‌های اخیر در رشته‌های متعددی فعالیت‌های بسیار خوبی داشته است. 

وی ادامه داد: ما در رشته‌هایی همچون تنیس روی میز، کاراته، کشتی، جودو، کبدی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده‌ایم. در سال ۱۴۰۰ نیز برابر دستورات ستادهای برتر در ۱۱ رشته ورزشی در لیگ‌های برتر حضور خواهیم داشت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با وجود اینکه نیروی پدافند هوایی نسبت به سایر نیروهای ارتش سابقه کمتری دارد اما در همین فرصت کوتاه و چند ساله توانسته‌ایم عملکرد بسیار خوبی نسبت به سایر نیروها از خود ارائه دهیم و در بیشتر رشته‌هایی که در آن شرکت می‌کنیم در میان مدعیان باشیم.

صانعی گفت: سال ۱۳۹۹ سال پرباری برای باشگاه رعد پدافند بود و در اکثر رشته‌هایی که در لیگ‌های برتر شرکت کردیم توانستیم عناوین قابل توجهی را به دست بیاوریم. در رشته جودو و بدمینتون عنوان قهرمانی لیگ برتر رابه دست آوردیم. در رشته تنیس روی میز عنوان دومی از آن تیم ما شد. در واترپلو هم جایگاه سوم را کسب کردیم. در رشته‌های دیگر نیز با توجه به بضاعت باشگاه توانستیم عملکرد قابل قبولی از خود ارائه دهیم که باعث تمجید کارشناسان این رشته‌ها شد.

صانعی درباره حضور ورزشکاران ملی‌پوش و همچنین فضایی که برای آنها فراهم می‌شود تا بتوانند بدون مشکل هم خدمت سربازی را بگذرانند و هم به ورزش حرفه‌ای بپردازند گفت: ما در باشگاه رعد پدافند هوایی محیطی را برای ورزشکاران ملی‌پوش فراهم نموده‌ایم که می‌توانند با گذراندن خدمت مقدس سربازی خود از صحنه ورزش نیز دور نمانده و استعدادهای خود را پرورش دهند. ما میزبان خوبی برای ملی‌پوشان بوده‌ایم و امکانات لازم را برایشان فراهم آورده‌ایم تا بدون دغدغه هم خدمت سربازی خود را بگذرانند و هم در فضایی کاملا حرفه‌ای برای ورزش کشورمان افتخارآفرینی کنند.

وی درباراه برگزاری مسابقات ارتش‌های جهان که به زودی برگزار می‌شود اذعان داشت: در سال ۱۴۰۰ نیروهای مسلح در ۹ رشته در مسابقات ارتش‌های جهان شرکت می‌کند که ما در اکثر این رشته‌ها نمایندگان بسیار خوبی داشته و سهم عمده‌ای از این تیم‌ها از بدنه باشگاه رعد پدافند هوایی می‌باشند. رشته‌هایی از قبیل کشتی، جودو و ... که نفرات قابل توجهی را در آنها داریم.

مدیر کل باشگاه رعد پدافند هوایی ارتش درباره علت حمایت ارتش از ورزش تصریح کرد: ورزش و نظامی‌گری پیوندی دیرینه با یکدیگر دارند و ریشه ورزش را می‌توانید در ارتش پیدا کنید. همانطور که ریشه ورزش‌های زورخانه‌ای در تمرینات نظامی است و ابزاری مانند میل و کباده و غیره در ابتدا ابزار نظامی بوده که رفته رفته جنبه نمادین یافته و به ورزش تبدیل شده‌اند.
وی ادامه داد: ورزش‌هایی مانند کشتی، جودو، دوومیدانی از قبیل ورزش‌هایی هستند که ریشه در تعلیمات نظامی دارند و به مرور زمان به عنوان ورزش مطرح شده‌اند. لذا این ۲ حوزه به هیچ وجه جدا از هم نیستند و پیوندی تاریخی باهم دارند. یکی از مهمترین خدمات ارتش در کنار حفظ تمامیت ارضی و بازدارندگی دفاعی و ... پرداختن به مساله ورزش است. 

وی همچنین بیان داشت: ارتش در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کند که یکی از مهمترین خدماتش همین ورزش است. تاریخ کشور پر است از نام پهلوانان و قهرمانانی که پایبند به اصول و حافظ منافع ملی بوده‌اند که در فتوت نامه‌ به نمونه‌های خوبی از آنها اشاره شده است که بهتر و بیشتر می‌توانیم تاریخ خود را بشناسیم و متوجه شویم که اصول و هدف پهلوانی ما حتی از اصول المپیک هم جامع و کامل‌تر است اما متاسفانه کمتر به آن پرداخته شده و ما نتوانسته‌ایم سنت خودمان را آنطور که باید و شاید به جهانیان بشناسانیم.
صانعی در پایان صحبت‌های خود گفت: در اینجا جا دارد از مسوولان نیروی پدافند هوایی امیر سرتیپ صباحی‌فرد (فرمانده نیروی پدافند هوایی) تشکر ویژه داشته باشیم که با حمایت‌های بی‌دریغ خود از ورزش و ورزشکاران توانسته است محیطی درخور شان ورزشکاران ملی‌پوش در نیروی پدافند هوایی ایجاد نماید.

برچسب‌ها ارتش جمهوری اسلامی ایران جودو کاراته باشگاه رعد پدافند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران جودو کاراته ارتش جمهوری اسلامی ایران جودو کاراته باشگاه رعد پدافند باشگاه رعد پدافند هوایی نیروی پدافند هوایی ورزشکاران ملی پوش بسیار خوبی رشته هایی رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۵۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات های ورزشی ناشنوایان تقویم منسجم داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی نکو لعل آزاد سه شنبه شب در حاشیه مجمع عمومی سالیانه هیأت ورزش‌های ناشنوایان، اظهار داشت: خیلی خوشحالم که در استان قهرمان خیز مازندران هستم، استانی که زادگاه امامعلی حبیبی‌ها، حسن یزدانی‌ها و.. است.

لعل آزاد افزود: مازندران همیشه در همه رشته‌ها افتخار ورزش کشور بوده است و در اکثر رشته‌های ورزشی ما ناشنوایان بزرگی داشته‌ایم که در رویدادهای مختلفی افتخارآفرینی کردند.

وی با بیان اینکه، امیدوارم همیشه ورزش مازندران بدرخشد، افزود: امیدواریم با پتانسیلی که در استان مازندران است، همیشه در ورزش و مخصوصاً در ورزش ناشنوایان بدرخشید.

رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان تاکید داشت: هیأت‌های ما در استان‌ها باید تقویم ورزشی منسجم داشته باشند و توجه به بحث همگانی در ورزش ناشنوایان خیلی مهم است باید تلاش کنیم که ناشنوا در خانه نماند و با اجرای برنامه‌های مختلف ناشنوایان و کم شنوایان برای ورزش کردن ترغیب کنیم.

وی ادامه داد: همه خانواده‌ها و در مدارس و همه باید کمک کنند تا ناشنوایان به سمت ورزش بیایند وباید کیفیت کار را بالا ببریم تا افتخارات و مدال‌آوری‌ها افزایش پیدا کند.

ساخت خانه ورزش ناشنوایان

پژمان احمدی رئیس هیأت ورزش‌های ناشنوایان استان مازندران در این مجمع اظهار داشت: ما همیشه شرمنده ورزشکاران پرتوان ناشنوایان مازندران هستیم، اینجا مهد استعداد است و اگر شبانه روز هم برای این عزیزان کار کنیم باز هم کم است.

احمدی به عملکرد هیأت در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: به دنبال این هستیم و تلاش می‌کنیم با کمک اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون و حمایت خیرین ورزشی، یک سالن اختصاصی به عنوان خانه ورزش ناشنوایان در سال‌های آینده داشته باشیم.

رئیس هیأت ورزش ناشنوایان استان مازندران تاکید داشت: حمایت از ورزشکاران ناشنوا وظیفه ماست و انتظار داریم همه ارگان‌ها به ورزش ناشنوایان ویژه و اختصاصی نگاه کنند و شرایط ورزشکاران ناشنوا را بهتر درک کنند.

در حاشیه این مراسم از سوی مصطفی لعل آزاد، با اهدای لوحی از زحمات پژمان احمدی رئیس هیأت ورزش‌های ناشنوایان تقدیر شد.

همچنین در پایان مراسم، از قهرمانان، ورزشکاران، مربیان و پیشکسوتان ورزش ناشنوایان تقدیر و تجلیل شد.

کد خبر 6099932

دیگر خبرها

  • هیات های ورزشی ناشنوایان تقویم منسجم داشته باشند
  • هشدار فرمانده بلندپایه ارتش /به هیچ تهدیدی توجه نمی کنیم
  • ساخت پیشرفته‌ترین سلاح‌ و سامانه‌های کشف و شناسایی در پدافند
  • رفتار غیر حرفه ای شهربانو منصوریان/ مسئولان ووشو پاسخگو باشند
  • حرکت بر لبه فناوری، راهبرد ارتش برای مقابله با تهدیدات مدرن است
  • سومین تجلیل رئیس جمهور از ورزشکاران
  • آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد | ادعای اولیه چگونه نقش بر آب شد؟
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند