Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@19:31:47 GMT

تالش رکورددار بارش نیم‌روزی اخیر

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۵۵۳۷

تالش رکورددار بارش نیم‌روزی اخیر

 

به گزارش تابناک  در پی شمالی شدن جریانات هوایی در گیلان، این استان عصر و شب گذشته پس از ماه‌ها شاهد نزولات آسمانی به شکل باران بود.

طبق گزارش  فارس از شمال تا جنوب و همچنین از شرق تا غرب استان شب گذشته بارش‌های باران را داشته‌اند.

به گفته هواشناسی شرایط جوی استان گیلان در حالت نارنجی است و زارع استاندار گیلان از شهروندان و گردشگران درخواست کرده از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها طی یکی دو روز آینده پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان همچنین بیان کرده به دلیل بارش‌های کم طی سه ماه اخیر و خشک بودن زمین، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

بیشترین بارش ۱۲ ساعته اخیر مربوط به مناطق غرب و فومنات استان و میانگین بارش استان در این مدت پنج میلی‌متر گزارش‌شده است.

دفتر مطالعات منابع آب گیلان گفته است به دلیل شدت کم بارش و فواصل زمانی ناهماهنگ، در ارتفاعات استان نسبت به دشت جریان رودخانه‌ها تغییر و شدت کمی در غرب و سپس فومنات و داشته است.

گزارش‌های دفتر مطالعات پایه منابع آب گیلان حاکی است بیشترین بارش در لمیر با ۳۵ میلی‌متر و شیرآباد تالش با ۲۶ میلی‌متر بوده است.

گفتنی است در حال حاضر بارش در نواحی مرکزی و شرق گیلان نیز شروع و شدت گرفته است.

تاکنون در لوندویل آستارا ۲.۵، خرجگیل اسالم تالش ۵.۸، هشتپر ۶، کسما صومعه سرا ۱۶، ماسال ۲، قلعه رود خان فومنات ۷.۵، کاکرود ارتفاعات اشکورات ۵.۵، شلمان لنگرود ۳، هراتبر رودسر ۶.۵، رضوانشهر اداره آبیاری ۲، چابکسر ۳، آبویار پره سر ۱۳.۵، شیلاوشت تالش ۴، لمیر تالش ۳۵، چوبر شفت ۷، شیر آباد تالش ۲۶ و اسبه وونی تالش (نره بند) ۹ میلی‌متر باران باریده است.

به گفته هواشناسی، جریانات هوایی نفوذی تا اوایل هفته در استان مستقر است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کرونای دلتا محسنی اژه ای هور العظیم پریسا جهانفکریان قطعی برق 1400 هواشناسی گیلان بارش باران تالش کرونای دلتا محسنی اژه ای هور العظیم پریسا جهانفکریان قطعی برق 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۵۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد

به گزارش خبرنگار مهر، آرش مصلح ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در استان، بیشترین بارش در ایستگاه‌های باران سنجی طسوج در شهرستان چرام به میزان ۱۳۳۰ میلی متر گزارش شد.

وی با بیان اینکه در ایستگاه دشت روم بویراحمد نیز ۱۲۰۰ میلی متر بارش به ثبت رسید، گفت: میانگین بارش استان به حدود ۶۴۰ میلی متر در سال آبی جاری رسید.

مصلح تصریح کرد: در خصوص سدهای استان نیز، سد کوثر ۱۰۰ درصد پر و سرریز شد، سد چم شیر ۷۰۰ میلیون متر مکعب گنجایش دارد و از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون بیش از ۳۰۰ میلیون متر مکعب سیلاب را مهار کرده است.

وی افزود: سد شاه قاسم یاسوج نیز با ظرفیت ۹ میلیون متر مکعبی در حال تکمیل شدن است و در همین هفته سر ریز خواهد شد.

مصلح اظهار داشت: میانگین بارش استان ۵.۶ درصد افزایش بارش را نسبت به گذشته داشته و در سد چم شیر نیز حجم آب سد به ۷۰۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

کد خبر 6087553

دیگر خبرها

  • بهار پربارش امسال با افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • ️ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا
  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • بارش‌های اخیر اردستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بود
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد