Web Analytics Made Easy - Statcounter

پهپاد معراج ۱۱۳ نخستین پهپادی است که به صورت تخصصی برای آموزش خلبانان پهپاد طراحی و ساخته شده است.

قدس آنلاین: روز گذشته مراسم الحاق تجهیزات راهبردی به نیروی زمینی سپاه برگزار شد و طی آن چند سلاح جدید از جمله موشک های بالستیک فتح، موشک های قائم 114 و موشک الماس زمین پایه به سازمان رزم نیروی زمینی سپاه افزوده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما یکی از تجهیزاتی که در این مراسم از آن رونمایی شد و کمتر مورد توجه رسانه ها قرار گرفت پهپاد معراج 113 بود. این پهپاد که توسط متخصصان گروه تحقیقات پهپادی سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه طراحی و تولید شده است، در حقیقت اولین پهپادی است که به وصرت تخصصی برای آموزش خلبانان پهچاد طراحی شده است.

پهپاد معراج 113 با 3 ساعت مداومت پرواز دارای برد عملیاتی 150 کیلومتر است و می تواند تا ارتفاع 18 هزار پا پرواز کند و سرعت کروز آن 120 کیلومتر بر ساعت است. این پهپاد می تواند با حداکثر وزن 50 کیلوگرم تیک آف کند و قادر است یک محموله 30 کیلوگرمی را نیز با خود حمل کند.

در طراحی معراج 113 که حدود 4 ماه به طول انجامیده است علاوه بر مطالعه روی نیازمندی های آموزشی یگان های پهپادی، از طراحی پهپادهای مهاجر 6، ابابیل 3 و مهاجر 2 نیز الهام گرفته شده است.

از آن جایی که تا پیش از طراحی و ساخت این پهپاد خلبانان می بایست با پهپادهایی آموزش می دیدند که هزینه های عملیاتی شدن آنها بالا بود، حالا با ورود معراج 113 به سازمان رزم نیروی زمینی سپاه، علاوه بر تکمیل بخشی از سبد محصولات آموزش پهپادی نیرو، هزینه های آموزش و بکارگیری آن هم تا میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

از سوی دیگر در طراحی این پهپاد سعی شده است تا تمامی قطعات الکترو اویونیکی و حتی بخش هایی از بدنه آن نیز به صورت ماژولار طراحی شوند تا در صورت بروز سانحه در حین آموزش، در زمان و هزینه های تعمیر و نگهداری آن هم صرفه جویی شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پهپاد معراج 113 سپاه پاسداران نیروی زمینی سپاه معراج 113

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۵۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکلات های مخصوص المپیک تولید شد + نحوه تولید | ویدئو

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین، فرانسوی‌ها شکلات‌هایی را با اشکال و نماد المپیک پاریس طراحی کردند. در فاصله کمتر از ۳ ماه مانده به المپیک پاریس، فرانسوی‌ها از شکلات‌های طراحی شده با نماد و اشکال المپیک ۲۰۲۴ رونمایی کردند. تصاویر و ویدئویی از این شکلات های جذاب ببینید.

رونمایی از خوشمزه های بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ | تصاویر

کد خبر 848368 منبع: فارس برچسب‌ها پاریس خبر مهم پارالمپیک شکلات المپیک ورزش

دیگر خبرها

  • طراحی کوپه، قدرت پیکاپ؛ یکی از عجیب‌ترین خودروهای امسال رونمایی شد(+عکس)
  • نیروی زمینی یک برد تا جشن قهرمانی 
  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • شکلات های مخصوص المپیک تولید شد + نحوه تولید | ویدئو
  • دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • فیلم/شکار ریزپرنده اوکراینی با کیسه سیب زمینی
  • جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه و شباهت آن با لنست روسی
  • تصویری از جدیدترین پهپاد سپاه پاسداران؛ کپی سلاح مخوف پوتین
  • تصاویری از جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه
  • روش ویژه سرباز روس برای فرار از پهپاد قاتلی که به سراغش آمد | فیلم