Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، این روزها قطعی برق در استان باعث شده مراکز مختلفی با مشکلات بسیاری مواجه شوند که یکی از این بخش‌ها نانوایی‌ها به عنوان مراکز تأمین قوت غالب مردم هستند، نبود ژنراتورهای برق در برخی از نانوایی‌ها باعث شده نه تنها خود آنها نتوانند در مواقع اضطراری به کار خود ادامه هند که مردم نیز از این وضعیت گلایه‌مند باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که مدیریت این مسئله بسیار حائز اهمیت است و برنامه‌ریزی برای بازدیدهای مستمر از زیرساخت‌ها و مراکز حساس، مهم، ضروری و خدمات‌رسان استان و ارائه هشدارها و تذکرات لازم برای رفع نواقص و خلاهای حفاظتی موجود و مصون‌سازی و رعایت الزامات و ملاحظات پدافند غیر عامل در آنها از جمله تأمین و استقرار مولدهای برق اضطراری، به منظور پیشگیری از وقفه در خدمت‌رسانی به مردم در شرایط بحرانی از مهمترین رسالت ها پدافند غیرعامل است به سراغ مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان رفتیم تا از چند و چون این موضوع و فعالیت‌های انجام شده در این خصوص جویا شویم.

حمید پورحسینی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی شرکت توزیع نیروی برق استان قطعی برق زمان‌بندی‌ شده تا در ساعات مشخصی انجام شود اظهار کرد: در حال حاضر نانوایی‌ها از زمانی قطعی برق منطقه خود اطلاع‌ کافی دارند و باید سعی کنند مدیریت مناسبی نسبت به پخت نان داشته باشند.

وی با بیان اینکه قبلا به نانوایی‌ها نسبت به دوسوخته بودن و داشتن موتور برق اضطراری تاکید شده که برخی‌ این تجهیزات را فراهم کرده‌اند گفت: عدم توجه به این موضوع از سوی برخی به این خاطر است که اغلب نانوایی‌هایی اجاره‌ای هستند و متصدی تغییر می‌کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان با اشاره به اینکه تمام اماکن حساس مانند بیمارستان‌ها و پمپ بنزین‌‌ها و نانوایی‌ها باید موتور برق اضطراری داشته باشند گفت: از آنجا که سالها مشکل قطعی برق نداشتیم برخی تصور کرده‌اند دیگر نیاز به موتورهای برق ندارند بنابراین یا آن را تهیه و یا اورهال نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه آمار دقیق نانوایی‌های دارای کنتور برق و فاقد آن در دست شرکت غله است ادامه داد: در برنامه‌های شرکت توزیع برق به صورت آزمایشی مانورهای سراسری آغاز شده تا در مواقع اضطراری ادارات، بیمارستان‌ها و ... بتواند از برق اضطراری استفاده کنند.

پورحسینی با اشاره به اینکه مسوولان فرمانداری‌ها در شهرستان‌ها نیز پیگیر هستند مراکز حساس کنتور برق اضطراری داشته باشند یا وسایل خود را به‌روزرسانی کنند گفت: نانوایی‌ها باید زمان پخت نان را هم برنامه‌ریزی کنند و این موضوع برای متصدیان قابل پیش‌بینی است.

وی در پاسخ به اینکه باید این تدابیر اندیشیده می‌شد چرا قبلا اقدامی صورت نگرفته است؟ بیان کرد: تدابیر اندیشیده شده و بارها به نانوایی‌ها نیز تاکید شده تا موتور برق داشته باشند اما چون چند سالی به مشکل برنخوردند، موتورها را از دور خارج کرده‌ یا به‌روز نکرده‌اند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان با تاکید به اینکه به واحدهای صنفی و اداره صنعت، معدن و تجارت تاکید شده و پیگیر هستیم موتور برق داشته باشند و یا به‌روزرسانی شوند افزود: به واحدها هشدار خواهیم داد که چه ساعتی برق نیست تا طبق آن برنامه‌ریزی کنند ضمن اینکه برای نانوایی‌ها، واحدهای عرضه مواد پروتئینی و بیمارستان‌ها داشتن موتور برق الزامی است.

وی با بیان اینکه به دستگاه‌های دولتی نیز تاکید شده مولدهای انرژی داشته باشند تا بتوانند در موارد خاص استفاده کنند، خواستار توجه به این موضوع شد.

با توجه به توضیحات مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، این سوال پیش می‌آید که نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها در خصوص به روز کردن موتور برق با چه مرجعی است؟ آیا نباید با توجه به عنوان واژه «الزام به برخورداری از موتور اضطراری برق» نسبت به تحقق کامل این مهم با تاکید و نظارت این مجموعه اقدام می‌شد ولو اینکه سال‌ها با قطعی برق مواجه نبوده باشیم؟

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس همدان حمید پورحسینی نانوایی ها مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری برنامه ریزی برق اضطراری داشته باشند نانوایی ها موتور برق تاکید شده قطعی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۵۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ولی الله زمانی با بیان اینکه تاکنون ۶ واحد تولید نان کامل شروع کار کرده است، گفت: تولید نان کامل در ۸ واحد نانوایی سطح شهر زنجان و ۷ واحد دیگر در شهرستان‌های استان راه اندازی خواهد شد و به ۱۵ واحد نانوایی افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه قیمت نان کامل فعلاً همان قیمت اولیه نان می‌باشد و تغییری نیافته است، افزود: تولید نان‌های فعلی که بر اساس استانداردهای سازمان ملی استاندارد تهیه می‌شود به قوت خود باقی خواهد بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: تولید نان کامل برای همه افراد جامعه ب خصوص بیمارانی که دارای فشار خون، دیابت، مشکلات گواراشی، افراد مبتلا به چاقی و … هستند مفید است.

زمانی با اشاره به اینکه در آرد کامل نه سبوس و نه جوانه گندم حذف نخواهد شد، گفت: مزایای بالایی برای استفاده از آرد کامل و نان کامل وجود دارد چراکه جوانه گندم منبع غنی از انواع ویتامین‌ها از جمله B و E است و سبوس نیز منبع غنی از فیبر بوده و برای افراد با بیماری دیابت، گوارشی و مادران باردار توصیه می‌شود.

کد خبر 6091511

دیگر خبرها

  • بیرانوند و عالیشاه امروز هم تمرین نکردند
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه
  • دلیل فرود اضطراری پرواز استانبول تهران چه بود؟
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید
  • بزرگان پرسپولیس برابر آلومینیوم بزرگی نکردند/ خط دفاع هماهنگ نیست