Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: به طور کلی در بودجه محرومیت زدایی در حوزه، اشتغال، آب، راه، خارج از لایحه بودجه دولت نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان به بودجه استان اضافه شد که در نوع خود در تاریخ نظام بودجه ریزی و بودجه دهی به استان ایلام بی‌سابقه است و باید از همه‌ی عزیزان و همکارانم در کمسیون تلفیق و مجلس صمیمانه و خالصانه تشکر کنم؛ هر چند، شأن و منزلت مردم استان ایلام بیش از این‌هاست و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: می‌دانیم که حفره فقر در استان ایلام به حدی است که با بودجه‌های سنواتی به شکل معمول پر نخواهد شد، لذا نیاز بود که با استفاده از تلفیق بودجه بخشی در کنار لایحه بودجه تحت عنوان محرومیت زدایی به بودجه استان اضافه کنیم که این امر با تلاش‌های مسوولین در استان و همینطور اعضایکمیسیون تلفیق محقق شد.

اختصاص ۴۶۷ میلیارد تومان در بخش محرومیت زدایی

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: در بخش محرومیت زدایی رقمی را برای آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد، طلاق، کودکان کار و حاشیه نشینی به بودجه استان اضافه کرده‌ایم که این مبلغ برای هر شهرستان حدود ۴۶۷ میلیارد تومان خواهد بود.
 
وی ادامه داد: همچنین در بحث توزیع این بودجه، مقرر شد نهاد و جایگاهی این بودجه را توزیع کند که بتواند هم‌افزایی داشته باشد در جریان سفری که قالیباف به استان داشتند مقرر شد که حوزه محرومیت زدایی سپاه پاسداران این کار را انجام دهد.

۲۹۵ میلیارد تومان به تامین آب مناطق کم برخوردار اختصاص یافت

بسطامی به مشکلات مردم در روستاها اشاره کرد و گفت: مشکل فقر آب در استان یکی از مشکلات و چالش‌های اصلی در استان است و بسیاری از روستاهای استان هنوز هم با تانکر آب رسانی می‌شوند؛ با تلاشی که بنده و همکارانم در کمسیون تلفیق داشتیم توانستیم رقمی در حدود ۲۹۵ میلیارد تومان به لایحه دولت در قالب تأمین آب مناطق کم برخوردار اضافه کنیم.

نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: مشکل بعدی در استان ایلام که شاه‌بیت مشکلات در استان است «بیکاری» بوده و بسیاری از جوانان محروم ما در استان امروز از بیکاری رنج می‌برند؛ در بند الف تبصره ۱۸ بودجه‌‌ی محرومیت زدایی در استان، تسهیلاتی را با نرخ ۱ الی ۴ درصد برای جوانان بیکار پیش بینی کرده‌ایم که این تسهیلات به طور کلی اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.

اختصاص ۲۴۰ میلیارد تومان به مشکلات مربوط به راه در روستاها

بسطامی در ادامه بیان کرد: مشکل دیگری که در استان وجود داشت، در بحث راه‌ها بود و در بودجه‌ی پیش‌بینی شده توسط دولت، بودجه استان در بحث راه‌ها بسیار محدود بود؛ در بودجه محرومیت زدایی برای مشکلات مربوط به راه در روستاها، مبلغ ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مقرر شده بود که طی تلاش و رایزنی‌هایی که  با راهداری کشور انجام شد در برنامه ۵ ساله‌ی پیش بینی شده، این رقم طی دو مرحله به ۲۴۰ میلیارد تومان افزایش یابد و امسال حدود ۴۰ میلیارد تومان از این اعتبار که برای راه‌های روستایی پیش بینی شده بود به استان ایلام تخصیص داده شد.

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: بودجه ۱۴۰۰ استان ایلام از نظر کمی و کیفی نسبت به سال قبل از رشد قابل توجهی برخوردار است که جا دارد از استاندار قبلی، استاندار فعلی و همچنین سازمان برنامه و بودجه و همه‌ی مسوولانی که تلاش کردند تا این بودجه افزایش پیدا کند تشکر کنیم.

بسطامی به نواقص بودجه ریزی برای استان اشاره کرد و گفت: در لایحه‌ی بودجه‌ای که به استان ما اختصاص پیدا کرده است یک اجحاف صورت می‌گیرد؛ در بحث مناطق نفت خیز، بودجه‌های استان‌ها را از سه منبع تأمین می‌شوند: بودجه‌های سنواتی، بودجه‌های استانی و نفت که بودجه مناطق نفت‌خیز و گاز‌خیر استان را از محل نفت پیش بینی کرده‌اند و ممکن است این بودجه تحقق پیدا نکند؛ اما شهرستان‌هایی که بودجه آنها از محل توازن یا استانی است مشکلی نخواهند داشت؛ لذا از استاندار استان درخواست کردیم که در تخصیص بودجه تعدیل صورت گیرد تا مناطق نفت‌خیز استان به طریقی بتوانند از محل اعتبارات توازن و استانی هم بهره مند بشوند.

وی در پایان بیان کرد: یکی از اقدامات خوب مجلس که در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال ۹۶ صورت گرفته، اصلاح ساختار بودجه ریزی کشور است که اگر این ساختار بودجه ریزی در کشور عادلانه و مناسب با نیاز مردم باشد امید داریم که استان ایلام از شرایط سخت کنونی خارج شده و در مسیر پیشرفت گام بردارد.

انتهای پیام/۹۷۰۸۰۰

منبع: فارس

کلیدواژه: بودجه ایلام اشتغال نماینده مردم ایلام در مجلس میلیارد تومان بودجه استان محرومیت زدایی استان ایلام بودجه ریزی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۵۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است

محمدحسن نامی رییس سازمان مدیریت بحران کشور در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام اظهار کرد: مولفه اصلی قدرت و اقتدار نظام اسلامی مردم هستند که در همه صحنه‌ها و عرصه‌ها به ویژه در حوزه مدیریت بحران پای کار هستند.

وی با بیان اینکه تلاش و مدیریت همه دست اندرکاران استان برای مدیریت بحران در ۲ سال اخیر شایسته قدردانی است، ابراز کرد: برخی افراد متاسفانه زباله‌ها و نخاله‌ها را در مسیر گذرگاه‌های آبی و مسیل‌ها رها می‌کنند و همین مسأله موجب بروز برخی مشکلات در هنگام بارش‌های شدید در سطح کشور می‌شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه کسانی که اقدام به رهاسازی نخاله در حاشیه شهر‌ها می‌کنند در واقع مثابه نادیده گرفتن حقوق شهروندی است، افزود: بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال در کشور برای پاکسازی مسیل‌ها و جمع آوری نخاله‌ها هزینه شده است که در صورت رعایت قانون از سوی برخی افراد، این هزینه‌ها در راستای مدیریت بحران و کاهش مخاطرات ناشی از سیل کاهش خواهد یافت.

نامی با بیان اینکه کار مردمی در حوزه مدیریت بحران بسیار ضروری است و به کاهش مخاطرات در حوادث غیرمترقبه کمک شایانی خواهد کرد، یادآور شد: قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده که بتوان در راستای فرهنگ سازی، کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از سوانح طبیعی از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۳ بر استفاده صنایع از پساب تاکید شده است، گفت: صنایع کشور در راستای حفظ منابع آبی بایستی به سمت استفاده از پساب و تصفیه فاضلاب برای استفاده مجدد حرکت کنند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به لزوم توسعه فضای سبز در کشور بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کاشت درخت و نهال، ابراز کرد: نگهداری و توسعه فضای سبز در کشور باید فرهنگ سازی شود که این امر می‌تواند برای آینده کشور بسیار موثری و سازنده باشد.

نامی با اشاره به اینکه آبخیزداری در سطوح بالا و آبخوان داری در پایین دست نیز در حوزه مدیریت منابع آبی بسیار مهم است، گفت: احداث سد‌های زیرزمینی در مناطق خشک و نیمه خشک در سطح کشور در دستور کار قرار دارد و از وجود و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در زمینه حفاظت از منابع آبی سطحی و زیرزمینی در کشور استفاده می‌شود.

وی با اشاره به هدایت زیست محیطی و آمایش سرزمین در حوزه مدیریت بحران در استان گفت: پیوند مدیریتی بسیار خوب در استان وجود دارد که این موضوع در مدیریت بحران و حوادث بسیار ارزشمند است که فصلی مفید و پرفایده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: لازم است که نقشه دیجیتالی شهر ایلام تدوین شود که لایه‌های مکان محور در معرض خطر از نظر سیلاب در مسیر مسیل‌ها مشخص باشد تا بتوان بر اساس شیب در راستای ساماندهی این مسیل‌ها و مسیر رودخانه‌ها اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • هشدار: شرایط پسماند در استان ایلام مناسب نیست
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود
  • فتوایی که درباره اگزوز خودرو صادر شد!