Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@01:00:55 GMT

گردشگری عشایری بوشهر تقویت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۵۹۵۸

گردشگری عشایری بوشهر تقویت می‌شود

به‌گزارش ایرنا، سکینه سالاری روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در همین راستا برای تقویت مهارت‌ها، دوره‌های آموزشی لازم برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی، توانمندسازی خانواده‌های عشایر، معرفی تولیدات صنایع‌دستی و محصولات غذایی آنها برگزار می‌شود.

وی بیان کرد:  با برگزاری جشنواره‌های معرفی محصول، بازی‌های محلی، گویش‌ها و آشنایی با سبک زندگی عشایری کمک می‌شود تا گردشگران به گردشگری عشایری و جذابیت‌های آن علاقه‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالاری ادامه داد: همچنین برای معرفی بهتر فرهنگ زندگی عشایری می‌توان با ایجاد یک مرکز به‌عنوان خانه فرهنگ عشایری در یکی از بوم‌گردی‌های منطقه عشایر نشین، زمینه برای تقویت بهتر این نوع گردشگری فراهم شود.

جمعیت عشایری استان بوشهر ۳۰هزار نفر در قالب ۶هزار و ۱۲۵ خانوار از ایل قشقایی و از پنج طایفه دره شوری، کشکولی، شش بلوکی، فارسیمدان و عمله در قالب ۳۸ تیره و  ۱۰۳ بنکوه هستند.

 از این شمار ۱۷هزار و ۷۰۹ نفر در قالب چهار هزار و ۲۳۶ خانوار عشایری کوچرو هستند و هفت ماه از سال (مهر لغایت فروردین ماه) را در هشت شهرستان استان بوشهر حضور دارند و مابقی سال را در استان‌های ییلاقی از جمله فارس، اصفهان و چهار محال و بختیاری می‌گذرانند.

شغل اصلی عشایر به غیر از صنایع دستی زنبورداری و دامداری است که در زمان حاضر ۴۵۰ هزار واحد دامی معادل ۴۵ درصد دام سبک استان و ۱.۹ درصد کل دام عشایری کشور در اختیار عشایر استان بوشهر است و سالانه ۶هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز، ۱۳ هزار تن انواع محصولات لبنی، ۳۰ هزار مترمربع انواع صنایع دستی، ۸۰ هزار تن تولیدات زراعی و باغی و ۵۲۰تن عسل تولید می‌کنند.

ارزش کل تولیدات سالانه عشایر استان بوشهر ۷۶۰ میلیار تومان است. 

برچسب‌ها زندگی عشایری بوشهر گردشگری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری بوشهر گردشگری زندگی عشایری بوشهر گردشگری استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۵۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: برای دامداران عشایر شهرستان ارومیه ۷۰۰ تن نهاده‌های دامی شامل جو، کنسانتره، سبوس و ذرت تأمین و توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، علی ناجی، امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در دیدار با فرماندار شهرستان ارومیه با اشاره به پیگیری‌های مستمر فرماندار برای رفع محرومیت از چهره مناطق مرزی و حمایت از جامعه عشایری شهرستان اظهار کرد: در بخش عمرانی جهت تأمین و توزیع لوله برای آب شرب سالم بهداشتی، تأمین و توزیع آبشخوری دامی، تأمین و توزیع پنل خورشیدی و مرمت و بازسازی ایل راه عشایری جمعاً به ارزش ۹ میلیارد ریال هزینه شده است.‌

️وی افزود: در بخش حمایت از عشایر شهرستان جهت تأمین و توزیع آرد خام عشایری سالانه نزدیک به هزار و ۹۲۴ تن با آرد ترمیمی در زمان کوچ برای خانوار عشایری که فاقد نانوایی روستایی هستند، تأمین و توزیع می‌شود.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: برای دامداران عشایر شهرستان ارومیه ۷۰۰ تن نهاده‌های دامی شامل جو، کنسانتره، سبوس و ذرت تأمین و توزیع شده است.

ناجی در مورد تأمین کالاهای تنظیم بازار عشایر هم ادامه داد: ۲۵ تن شکر و ۷۵ تن برنج وارداتی تأمین و توزیع شده است.

️وی در مورد پروژه‌های پیش‌بینی شده شهرستان ارومیه در حوزه عشایری تصریح کرد: برای سال‌جاری هشت پروژه در روستاهای قشلاقی و ییلاقی شهرستان با ۱۴۲ میلیارد ریال اعتبارات پیش‌بینی شده است.

کد خبر 749093

دیگر خبرها

  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان