Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-03@09:56:30 GMT

یزد 840 هزار تن پسماندهای صنعتی و ویژه دارد

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۶۴۰۲

یزد 840 هزار تن پسماندهای صنعتی و ویژه دارد

معاون نظارت و پایش اداره حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: میزان پسماندهای تولیدی استان بالغ بر 840 هزار تن در سال گذشته برآورد شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، کوچک زاده در این باره گفت: بر اساس آمار بدست آمده از سامانه جامع محیط زیست انسانی سازمان در سال گذشته ، میزان پسماندهای تولیدی استان بالغ بر 840 هزار تن در سال برآورد شده که عمده پسماندهای تولیدی را صنایع فولاد و ذوب آهن، صنایع کاشی و سرامیک و صنایع تولید کاغذ و مقوا به خود اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: میزان واردات پسماندهای عادی مشمول الحاقیه 9 کنوانسیون بازل   49600  تن در سال گذشته بوده که بر اساس نظارت این اداره کل و مجوزهای  سازمان متبوع، توسط سه واحد بازیافتی مستقر در استان تحقق پذیرفته است.

معاون نظارت و پایش اداره حفاظت محیط زیست ادامه داد: بر اساس آمار بدست آمده از سامانه جامع محیط زیست انسانی سازمان، میزان مجوز صادره برای نقل و انتقالات پسماندهای صنعتی و ویژه استان طی دو سال گذشته 183 میلیون و 412 هزار و 171 کیلوگرم بوده که میزان 7944078 کیلوگرم آن توسط واحدهای بازیافتی استان دریافت و 13684 کیلوگرم ارسال شده است ومابقی با توجه به بازه زمانی انتقال در حال انجام است.

برچسب هاپسماند ویژه زباله یزد (استان یزد)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: پسماند ویژه زباله یزد استان یزد آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو محیط زیست سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۶۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان فریمان از کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از روابط‌عمومی محیط زیست استان، جواد ستوده اظهار کرد: محیط‌بانان شهرستان فریمان، حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، لاشه یک قلاده پلنگ در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان را پیدا کردند.

وی افزود: در بررسی‌های مقدماتی محیط‌بانان، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست فریمان گفت: علت مرگ پلنگ هنوز مشخص نیست و برای بیان دقیق علت مرگ و کالبدشکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط زیست منتقل و ضمن نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، منطقه شکار ممنوع کلیلاق به وسعت ۴۱ هزار و ۷۳ هکتار در حوزه سه شهرستان فریمان، زاوه و تربت‌جام قرار دارد.

حضور گونه‌های ارزشمندی همچون قوچ و میش، کل و بز، پلنگ و نیز تراکم پوشش گیاهی از درختان کهنسال اورس، گواهی بر پتانسیل‌های غنی در منطقه است که محلی برای زیست، ذخایر ارزشمند ژنتیکی و تنوع مطلوب زیستی به‌شمار می‌رود، این منطقه در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرستان فریمان در استان خراسان‌ رضوی واقع شده است.

کد خبر 750035

دیگر خبرها

  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است