Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان امروز پنجشنبه با دستور بررسی طرح پیشنهادی انتخاب نجف آباد به عنوان پایتخت جهاد، ایثار و شهادت برگزار شد.

پیش از این در جلسات متعددی کلیات این نامگذاری در شهرستان نجف آباد و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان بررسی شده بود و در جلسه امروز شاخص‌های انتخاب این عنوان از سوی امام جمعه، نماینده  مجلس و فرماندار نجف آباد مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت کلیات طرح به تصویب رسید و آماده ارائه به شورای فرهنگی عمومی کشور شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در این جلسه گفت: نهادن عنوان مهد یا پایتخت ایثار و شهادت برای نجف‌آباد، امتیاز معنوی درخوری برای این منطقه است.

آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد افزود: نجف‌آباد با تقدیم ۲ هزار و ۵۰۰ شهید به نسبت جمعیت به‌ویژه جمعیت کم در سال‌های گذشته همیشه نقش مهم و موثری از پیش از  انقلاب، در به ثمر رساندن انقلاب و در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن تاکنون داشته است.

وی تاکیدکرد: نجف‌آباد از نظر علمی شهری است که همواره انسان‌های بسیار باسوادی در آن پرورش یافته‌اند و در بسیاری از شاخص‌های مذهبی، اجتماعی، فرهنگی و ایثار و شهادت دارای جایگاه ویژه‌ای است.

امام جمعه اصفهان افزود: با تصویب نامگذاری این شهر با عنوان مهد، پایتخت و یا گنجینه ایثار و شهادت مسوولیت مدیران این شهر سنگین‌تر می‌شود و نیاز است تا المان‌ها و مبلمان‌های شهر نیز متناسب با مقوله ایثار و شهادت اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا فرهنگ ایثار و شهادت این شهرستان در استان و کل کشور به عنوان الگو قرار گیرد و گام سومی بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب برای ترویج چگونه زیستن در جهان باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه  انقلاب اسلامی آورده‌ها و دستاوردهای فراوانی داشته است که همه در سایه فرهنگ ایثار و شهادت ظهور و بروز یافته است گفت: این مهم باید همچنان استمرار داشته باشد و نسل به نسل انتقال یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی افزود: در حوزه ترویج و تبلیغ ایثار و شهادت نیاز است تا یک استان این گام بلند را بردارد و بتواند از ظرفیت ایثار و شهادت هم در فرهنگ‌سازی و هم در ترویج این مهم در الگودهی به سایر استانها و حتی به‌صورت بین‌المللی اقدام کند.

وی با بیان اهمیت طرح پیشنهادی انتخاب نجف آباد به عنوان پایتخت ایثار، جهاد و شهادت اظهار داشت: امید است این طرح بتواند هم در داخل انسجام ملی را در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و مقابله با دشمن و استکبارستیزی تقویت کند و هم اینکه بتواند مدل خوبی برای جبهه مقاومت در سطح بین‌المللی باشد.

شهرستان ۳۰۰ هزار نفری نجف‌آباد در ۳۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی اصفهان امام جمعه اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی اصفهان امام جمعه اصفهان شورای فرهنگ عمومی اصفهان امام جمعه اصفهان ایثار و شهادت شورای فرهنگ امام جمعه نجف آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۶۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب داور بازی به دور از شبهه و حاشیه باشد

سرمربی تیم استقلال خوزستان در کنفرانس‌خبری پیش از بازی تیم‌های فوتبال سپاهان و استقلال خوزستان در چارچوب دیدار هفته بیست‌وششم لیگ برتر گفت: از نظر من داوری‌ها نباید به گونه‌ای باشد که پیش از بازی اعتراضی وجود داشته باشد چرا که داور این دیدار شمالی است و ممکن است در بازی هفته آینده تیم ما مقابل نساجی حضور داشته باشد.

سیروس پورموسوی  با بیان اینکه بازی سختی مقابل سپاهان داریم، افزود: ما در آخر جدول هستیم، بازیکن محروم و مصدومی نداریم و همه در بازی فردا حاضر هستند، بازیکنان ما همیشه در مقابل تیم‌های بزرگ سربلند بیرون آمدند و امیدوارم در این هم بتوانیم عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذاریم.

او ادامه داد: با توجه به حضور سپاهان در شهر خودش و دلگرمی هواداران؛ این تیم جزو تیم‌های قدرتمند است، از باشگاه بزرگ سپاهان بابت مهمان‌نوازی، در اختیار گذاشتن فضای تمرینی و هماهنگی برای کنفرانس‌خبری تشکر می‌کنم چرا که بسیاری از تیم‌ها ما را به کنفرانس‌خبری دعوت نمی‌کردند.

 باشگاه استقلال خوزستان با ارسال نامه‌ای به رییس سازمان لیگ فوتبال ایران، درخواست کرد که داور دیدار تیم فوتبال این باشگاه مقابل سپاهان اصفهان تغییر کند.

کمیته داوران فدراسیون فوتبال، حسن اکرمی را به‌عنوان داور دیدار سپاهان - استقلال خوزستان انتخاب کرده که این مساله مورد اعتراض آبی‌های اهوازی قرار گرفته است.

در چارچوب هفته بیست‌وششم لیگ برتر سپاهان و استقلال خوزستان از ساعت ۱۸:۱۰ روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت  ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم خواهند رفت.


باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • سکاندار شهرداری نجف‌آباد معرفی شد
  • نقش انتخابات در بهبود رشد فرهنگ و زندگی اجتماعی جامعه
  • پروژه قطار شهری اصفهان-نجف‌آباد آماده کلنگ‌زنی است
  • عباس مرادی سکاندار شهرداری نجف آباد شد
  • کلیات طرح تقاطع غیر همسطح آیت الله طالقانی شهرکرد تصویب شد
  • رویدادهای فرهنگی برای «خرم‌آباد»
  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • روایت دختران حاج قاسم از اصفهان تا خانه پدری
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • انتخاب داور بازی به دور از شبهه و حاشیه باشد