Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعاتی پیش نوزدهمین محموله واکسن خارجی به کشورمان رسید؛ محموله‌ای که مقدارش بیشتر از چیزی که امروز تحویل کشورمان شد، اعلام شده بود!

به گزارش «تابناک»، ساعاتی پیش هواپیمایی در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در تهران به زمین نشست که حاوی محموله تازه‌ای از واکسن خارجی بود. واکسنی با نام سینوفارم که از چین خریداری و منتقل شده و حالا در سایه مصوبه اخیر آمریکایی‌ها مبنی بر قرار نگرفتن دارو و تجهیزات مرتبط با کرونا در زمره تحریم‌های ظالمانه شان، به نظر نگرانی‌ای درباره مبدا این واردات و نام واکسن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



البته این محموله هم به مانند محموله‌های قبلی در سایه ارتباطات صلیب سرخ چین و هلال احمر کشورمان به ایران منتقل شده، اما تامل در سخنان رضا زبیب، دستیار وزیر خارجه کشورمان در امور آسیا و اقیانوسیه نشان از هماهنگی‌ها در سطوحی دیگر در این باره دارد: «همراهی وزارت بهداشت و بانک مرکزی دلگرم کننده است؛ شرایط کرونا سخت، اما خدمت برای مردم شیرین است.»

این مقام وزارت خارجه با تاکید بر این نکته که «واردات ثبات پیدا کرده و ادامه می‌یابد»، تاکید کرده که «صبح امروز ۱.۲ میلیون دوز واکسن وارد کشور شده است. تلاش ادامه دارد و واکسن بیشتری وارد می‌شود.» این در حالی است که بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان، امروز تنها ۱ میلیون دوز واکسن وارد کشورمان شده است!

این ماجرا زمانی تامل برانگیز‌تر می‌شود که بدانیم روز گذشته، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و معاون وزیر بهداشت کشورمان وعده واردات ۱.۵ میلیون دوز واکسن را داده بود. وعده‌ای که ظاهرا در سایه خلف وعده تکراری و همیشگی کشور‌هایی که واکسن به ایران فروخته اند، جامه عمل نپوشیده است. اشکالی که روند واکسیناسیون در کشورمان را به شدت کند کرده است.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: کرونای دلتا محسنی اژه ای هور العظیم پریسا جهانفکریان قطعی برق 1400 ویروس کرونا واکسن کرونا چین واردات کرونای دلتا محسنی اژه ای هور العظیم پریسا جهانفکریان قطعی برق 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۶۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳

 به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از گمرک جمهوری اسلامی ایران، این میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، بیشترین میزان ترانزیت خارجی در این مدت از مبدا گمرکات پرویزخان در استان کرمانشاه، شهید رجایی و باشماق در استان کردستان انجام شد.

طبق این گزارش در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۴۸۶ هزار تن کالا از مبدا گمرک پرویزخان، ۳۷۷ هزار تن از مبدا گمرک شهید رجایی و ۲۰۳ هزار تن از مبدا گمرک باشماق ترانزیت شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهادری جهرمی: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ماه
  • آنتالیا طی ۴ ماه از ۲ میلیون و ۶۶ هزار و ۹۶۲ گردشگر خارجی میزبانی کرد
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران