Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ ارزیابی سرمایه‌گذاران بازار فلزات گرانبها از صورتجلسه اخیر کمیته بازار آزاد فدرال رزرو مانع از افزایش قیمت طلا نشد، بر همین اساس روز گذشته طلای آتی آگوست با ۱۳.۲۰ دلار افزایش به قیمت ۱۸۰۷ دلار در هر اونس و نقره آتی سپتامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۱۲۱ دلار افزایش به قیمت ۲۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۰ دلار در هر اونس معامله شد.

انتشار صورتجلسه نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو FOMC در بعد از ظهر چهارشنبه نشان داد که روند بازگشایی اقتصاد ایالات متحده همچنان ناهمواری‌هایی دارد و خطر افزایش تورم همچنان وجود دارد. با این حال در این صورتجلسه گفته شده است که فشارهای تورمی اخیر عمدتا به دلیل ایجاد اختلال در عرضه بوده و بیشتر اعضای حاضر در FOMC انتظار دارند که تورم به زودی کاهش یابد.

صورتجلسه همچنین بیانگر این مساله بود که بانکداران ایالات متحده در رابطه با چگونگی و زمان تغییر سیاست‌های تسهیل یافته پولی در چند سال گذشته بحث کرده‌اند. اعضای FOMC همچنین در مورد این مساله بحث کرده‌اند که برنامه کاهش کمی خرید اوراق قرضه ایالات متحده احتمالا شرایط را زودتر از انتظارات تغییر خواهد داد. قیمت طلا پس از انتشار صورتجلسه FOMC تنها در حد چند دلار و قیمت نقره فقط چند سنت افزایش یافت.

در اولین نگاه به نظر می‌رسد که صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو خوراک مناسبی برای طرفداران تغییر سیاست‌های پولی ایالات متحده باشد. ناظران بازار همچنین امیدوارند که سرنخ‌های بهتری برای زمان اقدامات فدرال رزرو که احتمالا تدابیر تغییر تدریجی سیاست‌های پولی در ماه‌های آینده است، در این صورتجلسه بیابند.

در بازارهای کلیدی خارجی روز گذشته شاخص دلار آمریکا اندکی افزایش یافت. معاملات آتی نفت خام نیمکس با کاهش قیمت، حدود ۷۲ دلار در هر بشکه معامله شد، این در حالیست که در معاملات روز سه‌شنبه قیمت نفت خام با ثبت رکورد ۶ و نیم ساله به ۷۶.۹۸ دلار در هر بشکه رسید. بازده اوراق قرضه هم با ادامه روند کاهشی در محدوده ۱.۳۶۲ درصدی معامله شد. گفتنی است بازده اوراق قرضه اخیرا روند کاهشی قابل توجهی در پیش گرفته و روز گذشته در پایین‌ترین سطح چهار ماه گذشته معامله شد.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی و نزولی معاملات آتی طلای آگوست در یک سطح کلی فنی کوتاه مدت قرار دارند، با این وجود به نظر می‌رسد تحرکات روند صعودی محسوس‌تر از نزولی باشد. روند نزولی چهار هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه نفی شده است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت بالاتر از ۱۸۵۰ دلار و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی و پایین‌ترین سطح معاملات ماه ژوئن یعنی ۱۷۵۰.۱۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۸۱۵.۷۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۸۲۵ دلار در هر اونس عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا در کمترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۹۴.۱۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۱۷۸۴.۷۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند صعودی و نزولی معاملات آتی نقره سپتامبر در یک سطح فنی کلی کوتاه مدت قرار دارد. روند نزولی پنج هفته‌ای قیمت نقره در نمودارهای میله‌ای روزانه نفی شده است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۷ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها ۲۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره بر روی بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۶.۵۴۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم بر روی بالاترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۲۶.۹۱ دلار در هر اونس قرار گرفته است در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره بر روی ۲۶ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات ماه ژوئن یعنی ۲۵.۵۸ دلار در هر اونس مشاهده شده است.

پربیننده ترین قیمت سکه امروز چند؟ (۱۴۰۰/۴/۱۶) پیش بینی تداوم ثبات قیمت طلا در روز‌های آینده / بازگشت رکود به بازار زیر سایه تردید خریداران قیمت دلار ۱۵ تیر ماه۱۴۰۰ قیمت دلار ۱۶ تیر ماه۱۴۰۰ پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۷تیر / بازار ارز میدان جدال خریداران و فروشندگان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلا ترین سطح قیمت معاملات دلار در هر اونس و سطح پایین ترین سطح ایالات متحده سطح پشتیبانی فدرال رزرو روند صعودی سطح مقاومت معامله شد روز گذشته قیمت نقره قیمت طلا هدف بعدی بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۶۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت

دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلا در بخش اسکناس بدون تغییر ۴۴ هزار و ۱۹۸ تومان و در بخش حواله ۴۱ هزار و ۲۶۸ تومان کشف قیمت شد.

به گزارش فارس، همچنین یورو امروز در صرافی‌ها با نرخ توافقی به قیمت ۴۷ هزار و ۲۳۲ تومان معامله شد، اسکناس درهم امارات ۱۲ هزار و ۳۴ تومان ارزش‌گذاری شد.

بررسی میدانی بازار ارز در میدان فردوسی نشان می‌دهد، دلار آزاد امروز توسط دلالان مقابل صرافی‌ها ۶۱ هزار و ۲۶۰ تومان قیمت گذاری شده است؛ معاملات دلار در بازار غیررسمی طی یک ماه گذشته نوسانی بوده است، در جریان معاملات امروز نرخ دلار در بازار کاهش یافته است.

* کاهش ۲۳ هزار تومانی قیمت طلا در بازار

امروز در میدان فردوسی سکه طرح قدیم با افت ۹۵۰ هزار تومانی به نرخ ۳۸ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان داد و ستد شد، همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با کاهش یک میلیون و ۴ هزار تومانی به قیمت ۴۱ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان معامله شد و حباب آن کاهش یافته است.

امروز حباب سکه امامی به ۷ میلیون و ۱۰۹ هزار تومان و حباب سکه بهار آزادی به ۴ میلیون و ۱۶ هزار تومان رسید؛ نیم سکه در بازار به نرخ ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان داد و ستد شد، ربع سکه به قیمت ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عرضه شد؛ همچنین هر سکه یک گرمی به نرخ ۶ میلیون و ۶۰۰ تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۳ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان در هر گرم قیمت‌گذاری شد، همچنین امروز هر مثقال طلای ۱۸ عیار، ۱۵ میلیون و ۱۴۶ هزار تومان نرخ‌گذاری شد؛ نرخ طلای آب شده نیز هر مثقال ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده است. هر گرم طلا امروز با کاهش ۲۳ هزار تومانی روبرو شد.

در حال حاضر هر اونس طلا (معادل ۳۱.۱۳۲گرم)، با کاهش ۳ صدم درصدی به نرخ ۲۳۳۸ دلار قیمت گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها