Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا؛ محمد حسین اسلامیان در مورد گستردگی کالاهای قاچاق در بازار لوازم خانگی اظهار کرد: کالاهای ریز خانگی 4 یا 5 سال است که وارد نمی‌شود. در بخشی از این کالاها تولید نیز نداریم، پس اگر این کالاها در بازار موجود باشد به این معنا است که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند. برای مثال کالاهایی مانند سرخ‌کن، غذاساز، اتو، سشوار و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در بازار موجود هستند ولی واردات نداریم، تولید کشور هم در مورد بخشی از آنها بسیار محدود بوده یا اصل تولید نمی‌شوند.

وی افزود: در مورد کالاهای درشت نیز در چند سالی که واردات نداشتیم این کالاها مانند یخچال فریزر و ماشین لباسشویی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شدند. شرکت‌های کره‌ای به صورت رسمی از ایران رفتند اما به صورت غیررسمی همچنان حضور داشتند. یک سری کالاها هم بدون نام خریداری و به کشور قاچاق شده‌اند و بعد از زدن لیبل کره‌ای در بازار فروخته می‌شوند.

نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تصریح کرد: در مورد اجناس خرد حدود 80 درصد کالایی که در بازار موجود است به صورت غیرقانونی وارد می‌شود، چراکه نه تولید و نه واردات داریم. در مورد کالاهای درشت هم می‌توان گفت 40 درصد کالاها از این راه وارد کشور می‌شوند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد سرنوشت کالاهای برند بوش که در گمرک مانده‌اند گفت: کالاهای برند بوش که قرار بود وارد کشور شود نیز هنوز ترخیص و وارد بازار نشده است. بسیاری از این کالاها در ایران با کیفیت خوبی در حال تولید است. از طرف دیگر وقتی قانونی وجود دارد که کالا وارد نشود باید اجرایی شود.

اسلامیان در ادامه با اشاره به وضعیت بازار لوازم خانگی بیان کرد: هنوز در بازار لوازم خانگی رکود کامل است، کرونا، تعطیلی صنوف و عوامل دیگر دست به دست هم داده‌اند که یک وضعیت بسیار وحشتناک در صنف لوازم خانگی را شاهد باشیم. کالاها در انبارهای تولیدکننده و توزیع‌کننده انباشت شده‌اند. قیمت تمام شده بسیاری از کارخانجات تغییر کرده اما به علت عدم تقاضا افزایش قیمتی هم نخواهیم داشت.

پربیننده ترین سومین تندیس جشنواره ملی حاتم به شرکت صنایع گلدیران تعلق گرفت را‌ه‌اندازی خط تولید داکت اسپیلت جی پلاس در قزوین / رونمایی از میز ساخت داخل ماشین لباسشویی جی پلاس روزانه ۲هزار دستگاه تلویزیون قاچاق به کشور وارد می شود رشد ۳۸ درصدی تولید لوازم‌خانگی در کشور

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: لوازم خانگی لوازم خانگی وارد کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۶۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در هیچ میوه‌فروشی کمبود کالا مشاهده نمی‌شود، کالاها تامین شده و گرانی برخی کالاها ناشی از کمبود کالا نیست. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران طی سخنانی درباره عملکرد این وزارتخانه بیان کرد: عید نوروز امسال همزمان با ماه مبارک رمضان فشار زیادی برای تامین کالا وجود داشت که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تامین کالای مورد نیاز نسبت به سنوات گذشته کمتر دچار نوسان قیمت کالا بودیم و تثبیت در بازار اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه برخی کارهای بر زمین مانده مانند تامین مواد اولیه و مشکل کمبود شکر را حل کردیم، گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوطه نیازشان به شکر را تامین کنند.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: سال 1402 بهترین سال برای تامین ارز کالاهای اساسی بود و 13 میلیارد دلار ارز ترجیحی به نهاده‌های دامی و خوراکی‌های بخش کشاورزی تخصیص یافت.

نیکبخت گفت: تا امروز توسط کارخانه‌های تولید روغن و بازرگانان 70 هزار تن دانه‌های روغنی از کشاورزان خریداری شده است؛ در هیچ میوه‌فروشی کمبود کالا مشاهده نمی‌شود، کالاها تامین شده و گرانی برخی کالاها ناشی از کمبود کالا نیست.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان 
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه