محدوده حرکتی بازیگر روی صحنه تئاتر
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۶۹۱۴
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب میشود در این بین اکثریت مواقع این شغل به عنوان یکی از مشاغل سخت هم به حساب می آید. شاید از دور برای بسیاری اینکه بازیگری اتفاقی سخت است، قابل لمس نباشد، اما اگر به صورت اصولی و به مفهوم واقعی نگاه کنیم، این هنر به واقع تمرین، شهود و مطالعات فراوانی نیاز دارد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بیشتر بخوانید
فواید حضور در کلاس فن بیان برای بازیگران سینمامحدوده حرکتی بازیگر
۱- حریم صمیمی (خصوصی) بین ۱۵ تا ۴۵ سانتی متر. این حریم بین همه حریمها اهمیت زیادی دارد. چون انسان آن را شخصی و متعلق به خودش میداند و از آن دفاع میکند و تنها افرادی که از نظر عاطفی بسیار نزدیک به آدم هستند، اجازه ورود به این محدوده را دارند؛ شامل عشاق، والدین، همسر و دوستان بسیار نزدیک. برای کودکان شعاع ۱۵ سانتی متر بدن حریم بسته خصوصی است.
۲- حریم شخصی: بین ۴۶ سانتی متر تا ۲/۱ متر است. این فاصلهای هست که در مهمانیها و محافل اجتماعی و همایشهای دوستانه حفظ میشود.
۳- حریم اجتماعی: که بین ۲/۱ تا ۶/۳ متر است ما در مقابل افراد غریبه، فروشنده محل، پستچی، کسی که در منزل مشغول تعمیرات است و اشخاصی که آشنایی کمتری با آنها داریم چنین فاصلهای را حفظ میکنیم.
۴- حریم عمومی که بیش از ۶/۳ متر است. هنگامی که مخاطب ما یک گروه بزرگ است این فاصله را برای راحت بودن انتخاب میکنیم.
سایر نشانههای مرسوم زبان بدن
ما میتوانیم از روی دست دادن دو نفر که تشخیص بدهیم که این دو فرد شهری هستند یا روستایی دو نفر شهری معمولا برای دست دادن به هم نزدیک میشوند و دست میدهند و دو روستایی با فاصله زیاد از هم قرار میگیرند و برای دست دادن، دستهای خودشان را میکشند و حتی گاهی رو به جلو خم میشوند.
اکثر مردم با کف دستهای باز به سختی میتوانند دروغ بگویند پس درواقع استفاده از این حرکت شاید بر کاهش دروغگویی تاثیر داشته باشد و مردم را تشویق کند که با شما صادق باشند.
هنگام دست دادن، وقتی ما دستمان را جلو میبریم، اگر کف دست ما به سمت بالا باشد، نشانه سلطه پذیر بودن ماست و این که هر چه بگویی قبول است، ولی هنگام دست دادن اگرموقع جلو بردن دست، کف دست ما رو به پایین باشد نشان سلطه طلب بودن ماست.
برای خنثی کردن سلطهگری کسی به هنگام دست دادن (یعنی طرف با کف دست رو به پایین به سمت ما آمد) میتوانیم با جلو آوردن پای چپمان این حس را خنثی کنیم. (پای چپ یک قدم به جلو).
برای ایجاد صمیمیت بیشتر با فردی، میتوانیم هنگام دست دادن از ترفندهایی استفاده کنیم؛ مثل گرفتن مچ یا بازوی طرف مقابل با دست دیگر (دست چپ).
دست دادن به این سبک، آن هم بی دلیل، حمله به حریم خصوصی افراد به حساب میآید پس باید با آگاهی این کار را انجام داد. موقعی که شخصی دستانش را پشتش قرار میدهد، به صورتی که یکی از دستان مچ دست دیگر را گرفته، علامت برتری و اطمینان شخصی به خود است.
مالش چشم: این حرکت تلاش مغز برای انسداد خیانت و تردید و دروغی که مشاهده میکند یا اجتناب از مشاهده چهره شخصی است که به او دروغ میگوید. مردها اغلب چشمهای خود را به شدت میمالند و چنانچه دروغ بزرگ باشد، اغلب نگاهشان را به طرف زمین بر میگردانند.
مالش گوش: این مدل پیشرفتهی حرکت کودکان است که برای اجتناب از شنیدن سرزنشهای پدر و مادرشان، دستها را روی هر گوش میگذارند. پس شخص با این حرکت، نشان میدهد که به حد کافی شنیده و یا اینکه مایل به صحبت کردن است.
خارش گردن: نشان دهندهی این است که شخص میگوید «مطمئن نیستم که موافق باش».
انگشتان در دهان: این یک تلاش ناخودآگاه است توسط فرد برای برگشتن به امنیت دوران کودکی.
دست به چانه: علامت احساس پوچی و سررفتن حوصله وبی حوصلگی.
ضربه به پیشانی و گردن: اگر کسی به پیشانی خود ضربه بزند، معمولا نشان این است که از اشارهی شما به فراموشیاش ناراحت شده است. ولی اگر این ضربه به پشت گردن باشد نشان این است که شما واقعا وبال گردن (طفیلی) او هستید.
دست به سینه (با دستان مشت): نشان این است که طرف، رفتار خصومت آمیزی دارد.
دست به سینه (با گرفتن بازو): نشان حالت جدی شخصی است که به این گونه ایستاده.
دست روی دست (جلوی زیپ شلوار): معمولا شخصی که این گونه میایستد در جمع احساس غریبه بودن یا عدم اعتماد به نفس دارد.
نگه داشتن لیوان با دو دست یا نگه داشتن مانعی مثل دستهای گل روی شکم یا نگه داشتن کیف با دودست همزمان نزدیک شکم، برای پنهان کردن دستپاچگی، عصبیت یا نگرانی است.
گذاشتن پاها روی هم: نشانهی احتمال وجود یک رفتار تدافعی و منفی است. گذاشتن پاها روی هم به همراه دستها روی سینه در یک خانم نشان نارضایتی او از وضع موجود است.
حالت تدافعی در مردها و خانمها به کمک پا متفاوت است. مردهای در حال نشسته (روی صندلی) با قفل کردن مچ پا و زانوهای دور از هم این حالت را نشان میدهند. ولی خانمها زانوها در کنار هم و پاهایشان از مچ به پایین به یک طرف است. در مردها دستها روی دستهی صندلی محکم و در خانمها دستها روی پا قرار دارد.
زمانی که شخصی از رفتار و نظرهای دیگران ناراضی است، اما در ارائهی نظر خود احساس محدودیت میکند، رفتارهای غیر کلامی نشان میدهد؛ مثل برداشتن کرکهای خیالی از روی پیراهن خود. این اشاره به بی علاقگی نسبت به حرفهای طرف مقابل است.
رفتار با عینک: علامت عینک در دهان، نشان قوت قلب یا اطمینان خاطر است. برداشتن مدام عینک و تمیز کردن آن، نشان آن است که مقابل تصمیم قرار گرفته و باید در مقابل چنین فردی فقط سکوت کرد. نگاه کردن از بالای عینک، برای به تصویر کشیدن یک شخص انتقادگر یا کسی که قصد قضاوت دارد. همچنین جا به جا کردن عینک در محور افقی سر، نوعی بیاطمینانی از شرایط موجود و حتی اضطراب شدید و مدام عینک را بالا کشیدن، تفکر برای یافتن چیزی که قبلا میدانستید، اما در حافظهی کوتاه مدتتان گم شده است. سایش عینک با انگشت شست، تظاهر به فکر کردن در مورد چیزی که اصلا نمیدانید را نشان میدهد.
منبع: میزان
انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: بازیگری بازیگری بازیگری تئاتر هنگام دست دادن دست ها کف دست مرد ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۶۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بازیگر سرشناس به اتهام تعرض جنسی بازداشت شد
بنابر گزارش رسانهها، ژرار دوپاردیو، بازیگر فرانسوی، به اتهام دو مورد تعرض جنسی تحت بازداشت قرار گرفته است.
دوپاردیو روز دوشنبه ۲۹ آوریل به اتهام دو مورد تعرض جنسی برای بازجویی به یک اداره پلیس در پاریس احضار شد و بازجویی از او تا ظهر دوشنبه به وقت محلی همچنان ادامه داشت.
این بازیگر ۷۵ ساله فرانسوی متهم به تعرض به دو زن سر صحنه فیلمبرداری در سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۲۱ است.
دوپاردیو تاکنون در مورد این پرونده اظهارنظری نکرده ولی پیش از این اتهامات مشابه را به شدت رد کرده است.
شکایت اول مربوط به طراح صحنه فیلم «سایبانهای سبز» است که میگوید ژرار دوپاردیو در سال ۲۰۲۱ سر صحنه فیلمبرداری در هتلی در پاریس، بدن او را لمس کرده و کلمات رکیکی بر زبان آورده است.
شکایت دوم را منشی صحنه فیلم «شعبدهباز و دوقلوهای به هم چسبیده» طرح کرده که میگوید دوپاردیو در سال ۲۰۱۴ سر صحنه فیلمبرداری «تمام بدنش» را دستمالی کرده است.
دوپاردیو در حال حاضر با یک مورد اتهام تجاوز و چندین مورد اتهام تعرض جنسی از طرف بیش از ۱۰ زن هم روبرو است که همهشان را به شدت رد میکند.
او در نامه سرگشادهای که سال گذشته میلادی منتشر شد، نوشته: «من هرگز، هرگز از زنی سوءاستفاده نکردهام.»
شارلوت آرنو، بازیگر فرانسوی در سال ۲۰۲۰ از ژرارد دوپاردیو به اتهام تجاوز شکایت کرد و این پرونده همچنان در حال رسیدگی است. خانم آرنو ژرار دوپاردیو را متهم کرد که در سال ۲۰۱۸، زمانی که ۲۲ سال داشته است، به او تجاوز کرده است.
اتهامها علیه ژرار دوپاردیو که یکی از مشهورترین ستارههای سینمای فرانسه است، به موضوعی داغ و اختلافبرانگیز در جامعه فرانسه تبدیل شده است.
از جمله سال گذشته بیش از پنجاه چهره مشهور فرانسوی با انتشار نامهای سرگشاده، حملات به ژرار دوپاردیو را «حمله به هنر» توصیف کردند. اما منتقدان میگویند این نشانهای از این است که سوءاستفادههای جنسی در فرانسه همچنان تحمل میشود.
منبع: بی بی سی
tags # سینما ، تجاوز سایر اخبار اسرار تکامل آلت جنسی؛ رابطه جنسی انسانهای اولیه مثل گوریلها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غولپیکری که توسط انسانها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی میشوند (تصاویر) کشف پرنده عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!