Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی که به اختصار، «شستا» نامیده می‌شود یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های اقتصادی کشور به شمار می‌رود که در حوزه‌های گوناگون انرژی، ارتباطات، دارو، سیمان و ...، گامی موثر در تقویت و جهش تولید برداشته و موفق شده است در سال‌های اخیر به ویژه دوره جدید مدیریتی یعنی دو سال و نیم گذشته، به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از جهش‌های بزرگ در مجموعه شستا که با وجود مشکلات عظیم اقتصادی در سطح کشور، سود سهامداران را در پی داشته، رشد 27 برابری سود خالص مجموعه است به طوری که سود خالص این شرکت با رشد 2700 درصدی سود نسبت به سه سال گذشته از 1،255 میلیارد تومان در پایان سال مالی 96، به 32000 میلیارد تومان در پایان سال مالی 99 افزایش یافته  که این عملکرد و سایر موفقیت‌های به دست آمده در طول دوره فعالیت شستا بی‌نظیر بوده است.

در این مدت فروش شرکت‌های تابعه شستا هم با رشد 52 درصدی روبرو بوده است در واقع افزایش سودآوری علاوه بر شرکت اصلی در هلدینگ‌های تابعه آن نیز محقق شده و فروش تجمیعی هلدینگ‌های تابعه شستا، از 71 هزار میلیارد تومان در سال 98 به 108 هزار میلیارد تومان در سال 99 افزایش یافته است.

این افزایش نشان‌دهنده رشد 52 درصدی فروش شرکت نسبت به دوره مشابه در سال گذشته است.

در این مدت شاهد اقدامات دیگری از سوی شستا بوده‌ایم که در راستای حمایت از بازار و مقابله با نوسانات شدید بورس به شمار می‌روند؛ از جمله این موارد می‌توان به عرضه اولیه سهام 16 شرکت اشاره کرد که با هدف ساماندهی و اصلاح پورتفوی فعالیت‌های شستا و در راستای خروح از بنگاهداری و تمرکز بر سهامداری صورت گرفته است همچنین عرضه سهام 15 شرکت دیگر هم در دست اقدام است.

عرضه اولیه سهام شستا نیز دستاوری بزرگ بوده که در راستای ارتقای شفافیت انجام شده است؛ وجود الزامات گزارشگری برای شرکت‌های حاضر در بورس به دلیل وجود سهام‌داران حرفه‌ای، این الزام را برای مدیران شرکت‌ها ایجاد می‌کند تا افزایش شفافیت و بهره‌وری را سرلوحه کار خود قرارداده و با تمرکز بر فعالیت‌های اقتصادی از دخالت‌های غیراقتصادی و سیاسی ناشی از ساختار شرکت‌های دولتی بکاهد که عرضه اولیه شستا این مهم را در راستای منافع بین نسلی محقق ساخته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار قیمت بازار میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۷۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳

گروه پاکشوما همچنین در مراسم روز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ از دو محصول جدید خود رونمایی کرد که این محصولات در دسته گروه محصولی تهویه مطبوع قرار گرفته است. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گروه تولیدی و صنعتی پاکشوما با طرح های متنوع فروش اعتباری و فروشگاهی، متناسب با شرایط جامعه و نیاز بازار مانند طرح های اعتباری کالانو، بهین کارت سپه، رفاه کالا و ... 10.2 درصد افزایش تولید و 11.7 درصد افزایش فروش نسبت به فروردین سال 1402 را داشته است.

گروه پاکشوما همچنین در مراسم روز 28 فروردین 1403 از دو محصول جدید خود رونمایی کرد که این محصولات در دسته گروه محصولی تهویه مطبوع قرار گرفته است.

کولرگازی جدید هوشمند با عنوان Breez مجهز به تکنولوژی IOT یا همان اینترنت اشیا و محصول دیگر خود تصفیه هوای سری GIGA مناسب خانه های در ابعاد متوسط می باشد این محصولات به دلیل استفاده از فناوری یون ساز و همچنین فیلترهای دولایه می تواند هوای محیط را ضدعفونی کند. این هوشمندسازی باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می‌گردد.

شرکت پاکشوما یکی از بزرگترین شرکت های تولیدی و پیشرو در صنعت لوازم خانگی، سرمایه گذاری های بزرگی را در این صنعت انجام داده است که علاوه بر تامین نیازهای بازارهای داخلی سیاست های توسعه و بازار صادراتی کشورهای خلیج فارس، آسیای میانی و آفریقا را در دستور کار خود قرار داده است.

دیگر خبرها

  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟
  • ربات انسان نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳