Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان با تأکید بر شیرین‌سازی آب دریا برای رفع کمبود آب شرب شهرهای استان به ویژه گرگان گفت: مطالعات این طرح انجام شده و صدور مجوز آن در مرحله نهایی قرار دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان ، سیدمحسن حسینی عصر امروز در جلسه اضطراری با موضوع تأمین آب شرب شهرهای استان اظهار داشت: در استان طرح جامع آب شرب داریم که نیاز به اصلاحاتی دارد و این کار انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار آن 6 طرح آبرسانی هم به آب منطقه‌ای واگذار شده که نیازها را بار دیگر بررسی و احصا کردیم.

وی گفت: براساس پیش بینی‌های کارشناسی برای سال 1415 یا 1425 به این نتیجه رسیدیم که راهکار اساسی برای رفع مشکل کم آبی شهرهای استان به ویژه گرگان، استفاده از آب دریا است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان توضیح داد: به عبارتی باید 100 میلیون مترمکعب از آب دریا شیرین سازی شود تا 50 میلیون مترمکعب آب شرب وارد شبکه آبرسانی کنیم. از سال 97 آب منطقه‌ای به دنبال گرفتن مجوزهای این طرح بود و طبق آخرین اعلام مسئولان بالادستی، مجوز این طرح در مرحله نهایی قرار دارد.

وی درباره راهکارهای میان مدت برای تأمین آب شرب و رفع کمبود آن در شهرهای استان گفت: برای این کار 4 منبع در اختیار داریم که یکی از آن ها سد میرداماد است که 8 میلیون مترمکعب به آب شرب استان اضافه می شود و امسال این سد ردیف اجرایی دریافت کرد. سد قره چای که در گذشته کد اجرایی داشت در قالب سد زرین گل- قره چای در دستور کار بود که زرین گل ساخته شد اما سد قره چای مانده است. موضوع دیگر در میان مدت افزایش تخصیص شرب سد نرماب بود تا مقداری از سهم بخش کشاورزی کم و به شرب و صنعت افزوده شود. آخرین موضوع هم حقابه استان از سد گله ورد در مازندران است که 10 میلیون مترمکعب تخصیص داریم که باید برای دریافت سهم و حقابه استان، چاره‌ای اندیشیده شود.

قصه پر غصه جیره‌بندی آب در روستاهای اردستان؛ آب 6 روستای برزاوند اردستان جیره‌بندی شد ورود دادستانی خوزستان به مسأله تالاب هورالعظیم/کشت غیرمجاز برنج مانع از رسیدن آب به تالاب می‌شود فرافکنی برخی دستگاه‌های متولی در ماجرای قطعی آب در گرگان/ شهروندان 12ساعت در روز آب ندارند

حسینی گفت: در طرح‌های کوتاه مدت، اصلاح شبکه مطرح است که به آبفا مربوط است اما در این بخش ما اهتمام خود را بر روی طرح‌های آبرسانی گذاشتیم که شامل افزایش چند حلقه چاه، ایستگاه پمپاژ و ایجاد مخزن و اتصال آنها و سیستم برقی است.

وی افزود: ما به این موضوع که اگر طرح‌های آبرسانی به نتیجه نرسید، چه باید کرد هم مطالعه داشتیم و در نهایت قرار شد طرح‌های کوتاه مدت به صورت اضطراری انجام شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان به وضعیت اعتباری طرح‌های آبرسانی در چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال 96 کل اعتبارات آبرسانی 10 میلیارد تومان بود که سال 97 به 18 میلیارد تومان رسید اما در سال 98 به 11 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد و و در سال گذشته هم 14 میلیارد تومان تخصیص داشتیم اما برای سال 1400 در خردادماه که جداول نهایی شد 119 میلیارد تومان اعتبار گرفتیم.

وی ادامه داد: در سه چهارسال اخیر با این اعتبارات محدود، آب منطقه ای دست روی دست نگذاشت و اقدامات لازم را در زمینه طرح‌های آبرسانی آغاز کرد و اکنون 16 میلیارد و 600 میلیون تومان بدهی به پیمانکاران داشته و 34 میلیارد تومان طرح در حال انجام دارد.

حسینی گفت: ما برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت و اضطراری را از آبان ماه سال 99 در دستور کار قرار دادیم اما با کمبود شدید اعتبارات مواجه هستیم.

انتهای پیام/581/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح های آبرسانی میلیون مترمکعب میلیارد تومان شهرهای استان آب منطقه ای آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۷۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است

ایسنا/آذربایجان غربی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: سرانه فضای آموزشی در استان وضعیت مناسبی ندارد و نیازمند تخصیص اعتبار برای احداث و تکمیل مدارس استان هستیم.

یاسر رهبردین، ۸ اردیبهشت ماه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، با بیان اینکه تکمیل مدارس نیمه تمام اولویت استان است، افزود: آذربایجان‌غربی، استانی طولی است و ۳۴ درصد مردم در روستاها ساکن هستند لذا توجه به مدارس در روستاها جزو اولویت‌های استان است. 

وی با بیان اینکه تاکنون اعتبارات خوبی جهت تکمیل مدارس و احداث مدارس جدید تخصیص یافته است، خواستار توجه ویژه به استان با تخصیص اعتبارات ملی، جهت احداث و تکمیل مدارس نیمه تمام شد. 

رهبردین با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در بحث احداث و تکمیل مدارس نیمه تمام انجام شده است، گفت: نیاز است جهت جبران کمبود سرانه فضای آموزشی بیش از این تلاش شود. 

علی مطهری، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم افزود: در دولت سیزدهم، ۱۰۳۴ کلاس درس به کلاسهای درس استان اضافه شده است. 

وی با بیان اینکه ۱۷۰۰ کلاس درس استان نیمه تمام است، اضافه کرد: برای رسیدن به میانگین کشوری در سرانه فضای آموزشی، احداث ۵ هزار کلاس درس نیاز استان است. 

مطهری از افزایش نزدیک به ۴ برابری مشارکت خیرین نسبت به سنوات گذشته در امر مدرسه سازی خبرداد و افزود: آذربایجان غربی جزو ۴ استان اول نیازمند گسترش فضای فیزیکی است لذا شتاب گرفتن مدرسه سازی امری ضروری است. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه شعار محوری آموزش و پرورش، تحول است، گفت: لازمه تحول، تامین نیروی انسانی، فضا و تجهیزات آموزشی و محتواست اما از ارکان اساسی توسعه، پیشرفت و تحول در آموزش و پرورش، توسعه فضا و تجهیزات آموزشی است. 

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان نیز از تعهد خیرین برای ساخت ۷۷ مدرسه با ۴۱۶ کلاس درس در جشنواره خیرین مدرسه ساز امسال خبرداد و افزود: برای ساخت این تعداد کلاس درس به هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. 

آخوندیان تصریح کرد: در جشنواره خیرین سال ۱۴۰۱، ۸۹ مدرسه با ۴۴۵ کلاس درس با اعتبار ۴۳۸ میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش شد. 

به گزارش ایسنا، در این مراسم از زحمات قهرمان رحمانی، مدیرکل سابق تقدیر و پیام صدقی به عنوان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی معرفی شد.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • اعتبار سدسازی در ایلام قطره چکانی است