Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@12:14:28 GMT

بررسی قیمت میلگرد در بهار سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۷۶۲۰

بررسی قیمت میلگرد در بهار سال ۱۴۰۰

آفتاب‌‌نیوز :

بازار میلگرد در بهار ۱۴۰۰ مانند دیگر صنایع تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفت و در رکود به سر برد. بسیاری در انتظار نتیجه انتخابات، تصمیمات خود را برای خرید به بعد از آن موکول کردند و از همین جهت، بازار فولاد رکودی را تجربه کرد. همچنان در تابستان هم کمابیش این رکود ادامه پیدا کرده و هنوز بازار آنطور که باید دچار تکاپو نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه درباره قیمت میلگرد فولادی و در بهار ۱۴۰۰ حرف می‌زنیم و این که در این رکود به وجود آمده، چه نرخ‌هایی را تجربه کردند.

قیمت میلگرد در فروردین

قیمت میله گرد در فروردین ۱۴۰۰ تغییرات زیادی را تجربه نکرد. در ۱۴ روز کاری فروردین همان‌طور که در نمودار دیده می‌شود، قیمت‌ها از میزان ۱۲ هزار و ۷۶۰ تومان به میزان ۱۳ هزار و ۵۹۰ تومان رسید؛ که این میزان چیزی حدود ۸۳۰ تومان است و اصلا به ۱۰۰۰ تومان هم نمی‌رسد. به هرحال فروردین ماه، اولین ماه از سال است و تا تعیین حقوق پایه و محاسبه تازه حقوق‌ها و میزان مالیات، معمولا بازار در رکود فرو می‌رود. بازار میلگرد هم از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه جدول نرخ میلگرد در ماه فروردین و همچنین نمودار آن آورده شده است.

تاریخ

نرخ قیمت

1400/1/14

12760

1400/1/15

12620

1400/1/17

12710

1400/1/22

12660

1400/1/24

13060

1400/1/25

13110

1400/1/28

13160

1400/1/29

13280

1400/1/30

13590

قیمت میلگرد در اردیبهشت ۱۴۰۰

قیمت میلگرد در بازار در اردیبهشت ۱۴۰۰ هم تنها ۷۸۰ تومان تغییر کرد و تغییرات چندانی در آن دیده نمی‌شد. ماه اردیبهشت ماه، ماه انتظار برای انتخابات بود. به همین دلیل بازار به علت انتظاری که برای نتیجه انتخابات داشت در رکود باقی ماند و هم‌چنین مذاکرات پیرامون برجام و نتیجه نامشخص آن بر رکود بازار افزود. در ادامه نمودار و جدول قیمتی میلگرد در ماه اردیبهشت سال ۱۴۰۰ دیده می‌شود.

قیمت میلگرد در خرداد ۱۴۰۰

قیمت این مقطع نیز در خرداد ماه هم تغییرات چندانی نداشت. به طور کل از کیلویی ۱۴ هزار و ۱۹۰ تومان به ۱۵ هزار و ۱۶۰ تومان رسید که به طور کل تغییرات آن ۹۷۰ تومان بود. خرداد ماه، ماه انتخابات بود و دلیل اصلی رکود نرخ میلگرد را می‌توان منتظر ماندن مردم برای تعیین نتیجه انتخابات و تاثیر آن بر نرخ ارز و روابط بین المللی دانست. بدون شک تاثیر انتخابات خرداد سال ۱۴۰۰ بر قیمت فولاد از ماه‌ها قبل شروع شده بود و حتی تا ماه‌ها بعد ادامه خواهد داشت. از آنجایی که قیمت فولاد هم مانند دیگر کالا‌های استراتژیک به قیمت جهانی آن وابسته است و همچنین نرخ ارز بر آن تاثیر مستقیم می‌گذارد، می‌توان انتظارات مردم را برای تعیین نتیجه انتخابات منطقی دانست.

در ادامه نمودار قیمتی و جدول قیمت‌های میلگرد در خرداد ماه ۱۴۰۰ آورده شده است. همان‌طور که دیده می‌شود، قیمت‌های این مقطع کمی رو به کاهش است که بعید به نظر می‌رسد این کاهش ادامه داشته باشد. به احتمال زیاد نمودار پس از دوری از هیاهوی انتخابات دوباره روندی صعودی را به خود خواهد گرفت.

قیمت میلگرد در بهار ۱۴۰۰

در بهار ۱۴۰۰ به طور کل، از ۱۲ هزار و ۷۶۰ تومان به ۱۵ هزار و ۱۶۰ تومان رسید که اختلاف این دو مقدار ۲ هزار و ۴۰۰ تومان است. یعنی میلگرد در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ حدود دوهزار و چهارصد تومان افزایش را تجربه کرده است. همان‌طور که بالاتر نیز به آن اشاره شد، در این مدت سه ماهه، بازار به علت رکودی که به دلیل انتخابات و نتایج نامعلوم برجام داشت، تغییرات چندانی را تجربه نکرد.

همان‌طور که از نمودار زیر دیده می‌شود، قیمت‌ها در یک شیب ثابت حرکت کرده و تنها طی یک شیب بسیار آرام، افزایش ۲ هزار و ۴۰۰ تومانی را تجربه کرده است. همانطور که دیده می‌شود، نمودار رفتاری صعودی دارد، اما شیب آن بسیار آهسته است. احتمال می‌رود که قیمت این مقطع در سه ماهه دوم سال نیز همچنان صعودی باشد، اما همان رفتاری را که در بهار داشته در پیش بگیرد. یعنی همچنان با یک شیب آهسته به سمت بالا حرکت کند. هرچند در حال حاضر قیمت طلا و نرخ ارز رو به صعود است و بدون شک بر قیمت فولاد هم اثرات خود را خواهد گذاشت. اگر قیمت ارز هم‌چنان روند صعودی خود را ادامه دهد، شیب افزایش قیمت هم رو به صعود خواهد شد و قیمت‌های آن افزایش خواهد یافت.

جمع‌بندی

به طور کلی قیمت این مقطع طویل در بهار ۱۴۰۰ همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، در رکود فرو رفت و تنها به میزان دو هزار و ۴۰۰ تومان افزایش را تجربه کرد. اما قیمت‌ها با شیب بسیار کمی درحال صعود بود و این شیب رو به بالا همچنان در نمودار دیده می‌شود.

درحال حاضر قیمت طلا و دلار سبز است و با یک شیب نسبی رو به افزایش است. اگر این افزایش همچنان باقی بماند، قیمت میلگرد و به طور کلی فولاد هم بالا می‌رود. قیمت فولاد به دلایل زیادی وابستگی زیادی به قیمت ارز دارد و همین موضوع باعث می‌شود که پیرو افزایش قیمت آن، قیمت فولاد هم افزایش پیدا کند.

در نمودار قیمتی میلگرد هم دیده می‌شود که این شیب مثبت همچنان وجود دارد و به احتمال زیاد با افزایش قیمت میلگرد مواجه خواهیم بود. از آنجایی که قیمت آهن در ایران به عنوان یک کالای استزاتژیک به سیاست‌های بین المللی ایران بسیار بستگی دارد، سرانجام برجام و سیاست‌هایی که ممکن است رییس جمهور جدید در پیش بگیرد بر قیمت این فولاد اثرگذار خواهد بود. باید دید که در نهایت اتفاقات تازه شیب نمودار را بیش از قبل مثبت خواهد کرد و یا آن را منفی می‌کند.

منبع نمودار‌ها و قیمت‌ها: فولاد ایرانیان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قیمت میلگرد تبلیغات قیمت آهن نتیجه انتخابات قیمت میلگرد بهار ۱۴۰۰ دیده می شود همان طور قیمت فولاد فولاد هم سال ۱۴۰۰ قیمت ها یک شیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۷۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان اماکن خصوصی در بهار

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی حسن حیدری اظهار کرد: به دنبال وقوع سرقت اماکن خصوصی در سطح شهرستان، بررسی موضوع با هدف کشف سرقت‌ها به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های تخصصی و اشراف اطلاعاتی، مأموران پاسگاه آبرومند موفق به شناسایی و دستگیری سارق شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهار تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیسی به ارتکاب سرقت اعتراف و در این خصوص مال خر نیز شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ حیدری در پایان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده افراد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6087902

دیگر خبرها

  • ماجرای تصمیم دولت برای تغییر در نرخ پایه رقابت میلگرد
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • واکنش شورای‌رقابت به افزایش ۱۵۰میلیونی قیمت پرشیا
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا
  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی در بهار
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد