Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم غزنی در مجلس افغانستان گفت: اکثر ولسوالی‌های افغانستان در اثر جنگ سقوط نکردند بلکه محصول جنگ روانی و معاملات صورت گرفته بین طالبان و فرماندهان است. اما مراکز شهرها مطلقاً در اختیار دولت افغانستان است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

محمدعارف رحمانی نماینده مردم غزنی در مجلس افغانستان و معاون کمیسیون امنیت و دفاعی و همچنین از اعضای شورای عالی جنبش روشنایی در گفتگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری دانشجو گفت: اکثر ولسوالی‌های افغانستان در اثر جنگ سقوط نکردند بلکه محصول جنگ روانی و معاملات صورت گرفته بین طالبان و فرماندهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:هشتاد ولسوالی یا شهرستان افغانستان را خود حکومت به صورت تاکتیکی در اختیار طالبان قرار داده است

این نماینده مجلس افغانستان افزود: مراکز شهرها مطلقاً در اختیار دولت افغانستان است. امکان این که طالبان بتواند کل افغانستان را بگیرد وجود دارد اما این که طالبان بتواند حکومت خود را پابرجا نگه دارد جای سوال است.

وی اضافه کرد: اکثریت مردم افغانستان نسبت به طالبان حساسیت دارند و چیزی مثل حشدالشعبی هم اکنون در افغانستان بوجود آمده است.

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رحمانی با بیان اینکه ایران پیش‌تر مخالف فعالیت‌های طالبان بود اما دیروز اقای ظریف اعتراف کردند که در چندسال اخیر ایران از طالبان بیشتر حمایت کرده است‌ خاطرنشان کرد: هم دولت افغانستان و هم طالبان نسبت به ایران دید مثبت دارند.

وی با اشاره به مذاکرات تهران بیان کرد: یوسف قانونی، چهره موجه و معتدلی است که قطعا مذاکرات بین الافغان را به نتیجه خواهد رساند.

رحمانی تصریح کرد: ترکیه از گذشته روابط خوبی با افغانستان داشته است، امریکایی‌ها متوسل ترکیه شده‌اند تا امنیت آنان را در کابل تامین کند، حضور نظامی ترکیه در افغانستان نگران‌کننده است. ترکیه چهره خود را در افغانستان خراب نکند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: طالبان افغانستان اشرف غنی جمهوری اسلامی ایران غزنی در تصرف طالبان ولسوالی دولت افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۷۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی

معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در دیدار نماینده ویژه و سفیر ایران در افغانستان گفت رسیدن آب به سیستان به حل مشکلات مردم دو کشور کمک می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در دیدار با «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه و سفیر ایران پیرامون تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و ترانزیتی و همکاری‌های دوجانبه بحث و گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر آب و انرژی، وزیر کشاورزی، آبیاری و دامداری، وزیر اطلاعات و فرهنگ و سفیر حکومت طالبان در تهران نیز حضور داشتند.

ملا برادر با مثبت خواندن روابط افغانستان و ایران و تأکید بر توسعه روابط گفت: امسال به فضل الهی سطح بارندگی بالا بوده که در نتیجه آن پس از چندین سال خشکسالی، آب دریای هلمند به نیمروز و به سیستان ایران رسیده است، این کمک خواهد کرد مشکلات بیشتر مردم هر دو کشور حل شود.

معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در ادامه خواستار ایجاد تسهیلات بیشتر در ترانزیت تولیدات و محصولات افغانستان به کشورهای اروپایی از طریق ایران شد و این امر را گامی اساسی برای افزایش سطح ترانزیت و تجارت بین دو کشور دانست.

معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده استاستانکزی: به حقابه ایران متعهدیم اما در حال حاضر به اندازه رفع نیاز افغانستان آب داریم

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط دفتر ملا برادر، کاظمی قمی نیز در این دیدار اظهار داشت ایران آماده همکاری با افغانستان برای حل مشکلات بانکی تجار، مبارزه مشترک برای محفاظت از محیط زیست، به‌روزرسانی بخش کشاورزی و همچنین افزایش سطح تجارت و ترانزیت افغانستان از طریق ایران است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه توقیف شد / کنسرسیوم توسعه ریلی: کارکنان راه آهن در اقدامی عجیب لکوموتیو را از قطار جدا کرده و آن را با خود بردند
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد!
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • علیرضا فغانی چیزی شبیه به کولینا