Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس نصیری فرد غروب پنج‌شنبه در مرحله استانی کنگره نکوداشت آیت‌الله‌العظمی حاج سید محمود شاهرودی (ره) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد به میزبانی محوطه شهرداری شاهرود ضمن بیان اینکه این کنگره دارای ابعاد مختلفی که یکی از آن‌ها معرفی داشته‌ها و شخصیت‌های علمی و شناساندن آن به‌خصوص به جوانان است، ابراز داشت: این مفاخر باید به نسل بعدی شناسانده شوند وگرنه به فراموشی سپرده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه در این کنگره معرفی آثار علمی آیت‌الله‌العظمی شاهرودی برای مخاطبان حوزوی و دانشگاهی و همچنین عموم مردم در قالب زندگینامه یادداشت‌ها و همچنین سخنان شاگردان گردآوری خواهد شد، افزود: این می‌تواند به منبع معتبر برای معرفی شاخصه‌های شخصیت دینی این عالم ربانی برای طلبه‌ها و دانشجویان تبدیل شود.

دبیر جشنواره دبیر کنگره آیت‌الله‌العظمی شاهرودی بابیان اینکه زندگی این مرجع عالی‌قدر تبدیل به کتاب صوتی شده و به‌زودی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت، ابراز داشت: برای نخستین بار ۱۵ عنوان کتاب در ۵۵ جلد که از این تعداد هفت عنوان از تألیفات آیت‌الله سید محمود حسینی شاهرودی به چاپ رسیده است.

نصیری فرد بابیان اینکه ۵۰ درصد کتاب‌های پیرامون آیت‌الله‌العظمی شاهرودی امروز رونمایی می‌شود، اضافه کرد: ترویج و معرفی شخصیت آیت‌الله شاهرودی برای مردم در قالب سه همایش شامل شاهرود قم و مشهد در کنار تولید دوم با سند تلویزیونی انجام‌شده است.

دبیر کمیته علمی کنگره نیز در این نشست بابیان اینکه یکی از آثار مهم کنگره مرحوم آیت‌الله شاهرودی ۵۰ سال تدریس وی در حوزه علمیه نجف است، تصریح کرد: این مهم به دست نمی‌آمد مگر به شکل مکتوب و کتاب لذا درنتیجه این کنگره توانست تا ۵۵ جلد کتاب از آثار وزندگی آیت‌الله‌العظمی شاهرودی را منتشر کند.

محمد نظری بابیان اینکه در پیش‌ازاین آثار مکتوب اندیشه فقهی وجود نداشت، افزود: هر چه بود توسط شاگردان وی به‌صورت سینه‌به‌سینه نقل می‌شود که به‌مرورزمان در حالت فراموشی قرار می‌گرفت و طالبان علم نمی‌توانستند از آن استفاده کنند درنتیجه برکت اصلی این کنگره آن است که آثار علمی آیت‌الله‌العظمی شاهرودی را می‌تواند در اختیار طالبان علم و مردم قرار دهد.

کد خبر 5253592

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله شاهرودی شاهرود فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه قطعی برق شیوع کرونا گرگان اردبیل ایلام مصرف برق خشکسالی شیراز واکسن کرونا مجلس شورای اسلامی آیت الله العظمی شاهرودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۷۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی عصر شنبه در دیدار با جمعی از کارگران و نمایندگان تشکل‌های کارگری و مدیران جامعه کار و کارگر استان البرز ضمن تبریک ایام مطرح کرد: تکریم کارگر تکریم خداست زیرا خدای تعالی اولین کارگر عالم هستی است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۰۰ سال پیش دین اسلام جایگاه و اهمیت ویژه‌ای را برای کارگران قائل شده اما هنوز به خوبی به آنها پرداخته نشده است، افزود: در فرهنگ دینی ما که برآمده از قرآن و عترت است، آیات و روایات فراوانی در رابطه با کار، کارگر و کارفرما آمده که این نشان از اهمیت حفظ عزت و کرامت کارگران دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدارهای متمادی با کارگران آن بیانات را بسیار کامل، جامع، دقیق و تبیینی خواند و با اشاره به شعار سال تاکید کرد: امور مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به بعضی از موانع رشد تولید در کشور که نتیجه آن تورم و نبود امنیت شغلی برای کارگران است، قوانین دست و پاگیر اداری، عدم توزیع عادلانه، واردات بی رویه و … را از جمله آنها دانست و بیان کرد: مطالبات کارگران در جلسات مختلف با مسؤولان کشوری و استانی انتقال داده و پیگیری می‌شود.

کد خبر 6090341

دیگر خبرها

  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید
  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور» | سست نشوید و...
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • تصاویری از نشست خبری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله العظمی خامنه ای
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • رقابت دانش آموزان شاهرودی در جشنواره خوارزمی