Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام  محمود محمدی، رئیس دادگستری زرند گفت: امروز شاهد یک اتفاق بزرگ در صنعت کشور بودیم و برای اولین بار پس از انقلاب کارخانه‌ کوره بلند کشور در این شهرستان به بهره برادری رسید و فصل جدیدی در تولید فولاد کشور گشوده شد و از این بابت باید قدردان سرمایه گذاران این مجموعه‌ بزرگ و تمام کسانی که برای به ثمر نشستن این مجموعه تلاش کرده اند باشیم و ما نیز در دستگاه قضایی مثل همیشه در کنار تولید و رونق اقتصادی به دنبال عمل به دستورات رهبری انقلاب بوده و هستیم و خواهیم ماند، منتها اکنون که به نقطه‌ خوب و قابل اطمینانی در زمینه صنعت رسیده ایم باید ۵ مورد مهم را کارکنان بخش صنعت و بعضا مدیران اجرایی مرتبط با این بخش مدنظر ویژه قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس دادگستری زرند  با اشاره به مراجعات مکرر شهروندان خصوصا جوانان برای اشتغال به دادگستری گفت: اینکه اشتغال قابل توجهی به همت میدکو در شهرستان ایجاد شده جای انکار ندارد، ولی بعضا اعتراضاتی پیرامون بکارگیری غیربومیان انجام می شود و ما به عنوان دستگاه قضایی بیش از دیگر دستگاه‌ها محل مراجعات مردمی هستیم و چنانچه گزارش‌ها شفاف باشد مردم ما به راحتی می‌پذیرند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به حجم بالای تصادفات جاده‌ای خصوصا در محور‌هایی که بیشترین بار ترافیکی را خودرو‌های مرتبط با صنعت به خود اختصاص داده اند هم گفت: مسیر زرند به سیریز و زرند به جرجافک و زرند به راور که هنوز دو بانده نشده و در طول مسیر هم شاهد عرض کم جاده هستیم گاه و بیگاه آبستن حوادث جاده‌ای دلخراش و داغدار شدن خانواده‌ای می شویم. حتی اگر صنعت باعث اشتغال و رونق اقتصادی بشود که شده، اما به داغدار شدن حتی یک خانواده هم نمی‌ارزد لذا از اکنون تمام مدیران مرتبط با صنعت و دستگاه اجرایی تلاششان روی حل مشکل دو بانده کردن جاده‌های زرند و نیز توسعه‌ی ریلی زرند بگذارند تا بار ترافیک جاده‌ای هم کمتر شود.

 رئیس دادگستری زرند  پیرامون پروژه سی دی کیو هم گفت: این کار بسیار خوبی است که امروز افتتاح شد، ولی باز هم مسئولان مرتبط با محیط زیست باید بازرسی‌ها را بیشتر و با دقت انجام دهند و اگر در هر بخشی چه در بخش صنعت چه معادن و... آلایندگی باشد طبق مقررات باید عوارض آلایندگی برای رفاه مردم پرداخت شود و اگر مشخص شود دستگاهی گزارش اشتباه داده است حتما باید پاسخگو باشد و رسیدگی به این کوتاهی‌ها مشمول مرور زمان نخواهد شد حتی اگر سال‌ها از رفتن یک مسئول هم گذشته باشد.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال به دغدغه‌ مردم درباره‌ شرکت‌های پیمانکاری هم اشاره کرد و گفت: بنگاه‌های اقتصادی در انتخاب پیمانکاران نهایت دقت و وسواس را بخرج دهند تا خدای ناکرده حقی از شهروندی یا حقوقی از بیت المال تضیع نشود گا‌ها گزارش شده که به برخی پیمانکاران بدون ضوابط و بدون اینکه میزان تعهد و توانمندی آنان سنجیده شود کاری سپرده شده و بعدا حقوق کارگران یا تعهدات خود را انجام نداده باوجودی که پول از کارخانه دریافت کرده است؛ لذا در این موارد حساسیت به خرج دهید.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به تاثیر مثبت صنعت روی زندگی مردم گفت: باید تاثیر صنعتی شدن در تمام بخش‌ها دیده شود حتی بازار و کاسبان زرندی هم باید از صنعت منتفع شوند و درخواست ما این است که صنایع نسبت به خرید نیاز‌های خود از داخل شهرستان اقدام کنند و اگر چه گزارش‌هایی می رسد که برخی عوامل خرید کاخارنجات، خرید خود را از داخل شهرستان انجام می دهند که قابل تقدیر است، اما بعضا به رغم اینکه موارد مورد نیازشان به وفور در زرند و با قیمت مناسبتر وجود دارد، اما از شهرستان‌های دیگر اقدام به خرید می‌کنند که انتظار داریم مدیران بالادستی روی انتخاب عوامل خرید دقت و این مورد را به صراحت مورد تاکید و دستور قرار دهند تا در شرایط سخت کرونایی و تاثیرات منفی که کسبه و صنوف بازاری با آن روبرو هستند با خرید از داخل شهرستان، وظیفه‌ اخلاقی خود را جامه عمل بپوشانند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری کرمان بیت المال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۸۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند

به گزارش قدس آنلاین، رویترز چهارشنبه شب به نقل از یک منبع اطلاعاتی اوکراین نوشت که در این حمله بخشی از «ایستگاه اکسیژن» کارخانه متالورژی «نوولیپتسک» آسیب دیده است که این خسارت تاثیر طولانی‌مدت بر فعالیت این کارخانه خواهد داد.

شرکت NLMK که مالکیت این کارخانه را در اختیار دارد ادعای اوکراین را رد کرد. یک منبع صنعتی در روسیه نیز گفت که این کارخانه طبق معمول به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

پیشتر فرماندار لیپتسک گفته بود که یک پهپاد اوکراینی به یک منطقه صنعتی حمله کرده است اما درباره اینکه آیا این اقدام خسارتی داشته است یا خیر، اطلاعاتی منتشر نکرد.

اوکراین در ماه‌های اخیر حملات پهپادی خود را علیه تاسیسات صنعتی و نفتی روسیه افزایش داده است. کی‌یف انجام حملات پهپادی علیه این تاسیسات را بطور رسمی تایید یا تکذیب نمی‌کند اما هشدار داده است، تاسیساتی که از جنگ علیه اوکراین حمایت می‌کنند، اهداف مشروع نظامی قلمداد می‌شوند.

اما شرکت NLMK گفته که با صنایع دفاعی روسیه همکاری ندارد و محصولات آن صرفا کاربرد غیرنظامی دارد. این شرکت در اکتبر ۲۰۲۲ اعلام کرد که قادر به تولید فولاد سخت برای مصارف نظامی نیست و برای ارتش این کشور محصولی تولید نمی‌کند.

حمله پهپادی کی‌یف علیه کارخانه فولاد لیپتسک توسط آژانس اطلاعات نظامی اوکراین GUR انجام شد. این آژانس همچنین به ۲ مخزن نفت شرکت روس‌نفت در منطقه «اسمولنسک» روسیه حمله کرد.

این در حالی است که روسیه نیز در هفته‌های اخیر حملات هوایی خود را علیه سیستم انرژی اوکراین افزایش داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • معافیت مردم شهرستان محمودآباد از پرداخت پذیره اولیه موقوفات
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند