Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پژواک، در بیانیه وزارت امور خارجه افغانستان اعلام شده است که دولت کابل از هر گام واقعی که در دستیابی به خواسته قانونی افغان ها برای پایان جنگ، برقراری صلح و محافظت از دستاوردهای دو دهه گذشته کمک کند، استقبال می کند. 

وزارت امور خارجه افغانستان همچنین تاکید دارد که ما از تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای روند صلح افغانستان قدردانی می کنیم، امیدواریم که این اقدامات به خشونت پایان داده و مذاکرات جدی را برای صلح پایدار و سراسری آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نشست دو روزه سیاستمداران افغان با هیئت طالبان در تهران امروز پنج‌شنبه پایان یافت.

در پایان این نشست دوطرف با صدور یک اعلامیه‌ شش ماده‌ ایی، تأکید کرده‌اند که جنگ راه‌حل مسله افغانستان نیست و باید یک راه‌حل صلح‌آمیز مورد بررسی قرار بگیرد.

این نشست، روز گذشته با سخنرانی جواد ظریف وزیر خارجۀ ایران در تهران آغاز شد.

یونس قانونی، معاون ییشین رییس‌جمهوری افغانستان، کریم خرم وزیر پیشین اطلاعات و فرهنگ و سلام رحیمی مشاور رییس‌جمهوری از اعضای هیات سیاستمداران افغان در نشست تهران بودند. هیات طالبان را هم شیر محمد عباس ستانکزی رهبری می‌کرد.

دو طرف می‌گویند که گفت‌وگو های نشست تهران در فضای صمیمانه صورت گرفتند و همه مسایل بصورت مفصل و با صراحت مطرح شدند. 
 

برچسب‌ها کابل طالبان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کابل طالبان تهران کابل طالبان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۸۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد

سفارت ایران در کابل حمله مسلحانه به نمازگزاران در ولسوالی گذره هرات را محکوم کرد.

سفارت ایران در کابل در اطلاعیه‌ای نوشت سفارت جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت حادثه تروریستی مسجد امام زمان (عج) ولسوالی گذره ولایت هرات که منجر به جراحت و شهادت جمعی از نمازگزاران شد، خواستار شناسایی و مجازات مرتکبین این جنایت می‌باشد.

در این اطلاعیه آمده است ایران آمادگی خود را جهت تقویت همکاری با حکومت سرپرست افغانستان جهت مبارزه با تروریسم اعلام می نماید.

گفتنی است در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) شهرک اندیشه شهرستان گذره هرات در هنگام نماز مغرب و عشاء جمعی از نمازگزاران به شهادت رسیده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان