Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-04@21:33:49 GMT

۱۶نظامی افغان در حمله طالبان کشته شدند

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۸۴۶۵

۱۶نظامی افغان در حمله طالبان کشته شدند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،   شبکه الجزیره قطر گزارش داد که این افراد در استان "بادغیس" در غرب افغانستان در درگیری با طالبان کشته شدند.

تاکنون وزارت دفاع افغانستان واکنشی به انتشار این خبر و کشته شدن این تعداد از نظامیان نداشته است.

این وزارتخانه البته ظهر امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای بدون اشاره به کشته شدن نیروهای دولتی اعلام  کرد  که در جریان درگیری‌های روز گذشته نیروهای امنیتی این کشور با نیروهای طالبان در اطراف شهر قلعه نو واقع در استان بادغیس، ۶۹ نیروی طالبان کشته و ۲۳ نفر دیگر مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها چند ساعت پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر کنترل شهر قلعه نو مرکز استان بادغیس در شمال غرب افغانستان توسط گروه طالبان، وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغانستان این شهر را از سلطه طالبان خارج کرده‌اند.

از سوی دیگر بسم الله محمدی وزیر دفاع افغانستان روز چهارشنبه گفت: جنگ در جریان است و ما در یک موقعیت بسیار حساس نظامی قرار داریم. من به شما اطمینان می‌دهم که نیروهای ملی به همراه نیروهای مقاومت محلی ما با تمام توان خود از سرزمین و مردم افغانستان دفاع خواهند کرد.

از نیمه ماه آوریل که جو بایدن رییس جمهوری آمریکا خبر پایان حضور نیروهای این کشور در افغانستان را اعلام کرد، طالبان به تدریج پیشروی خود را افزایش داد.

بیشتر دستاوردهای مهم طالبان در نیمه شمالی کشور افغانستان بوده است که پایگاه سنتی نیروهای متحد واشنگتن بوده که در سال ۲۰۰۱ در شکست طالبان نقش داشتند. بر همین اساس، طالبان محل اقامت احمدشاه مسعودِ فقید را تصرف کرده‌اند.

مانور این گروه در شمال افغانستان با تصرف چندین شهر و تسلیم نیروها و تسلیحات افغان‌ها همراه بود. در نتیجه این پیشروی‌ها نیز ۱۰۳۷سرباز افغان از ترس جان خود وارد تاجیکستان شدند.

پربیننده ترین برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته حمله موشکی به فرودگاه اربیل + فیلم برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته حمله گسترده موشکی به پایگاه آمریکایی عین‌ الاسد در عراق + عکس واکنش اولیانوف به غنی‌سازی ۲۰درصدی اورانیوم فلزی توسط ایران

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۸۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان، گفته است که با قزاقستان و ترکمنستان برای ایجاد یک مرکز لجستیکی در هرات با هدف تبدیل کشور به نقطه لجستیکی اصلی برای صادرات منطقه توافق کرده‌اند.

عزیزی افزود که هدف این کار صادرات منطقه از جمله نفت روسیه به جنوب آسیا است.

به گفته وی، پس از نشست هفته گذشته طالبان با مقام‌های ترکمنستان و قزاقستان در کابل، توافق شده است که گروه‌های فنی در جریان دو ماه توافق‌نامه کتبی را در مورد طرح‌های رسمی برای ساخت این مرکز لجستیکی آماده کنند.

عزیزی افزود پس از شش ماه گفت‌وگو روی طرح ایجاد این مرکز تصمیم گرفته شده است که هر سه کشور در ساخت این مرکز مشترک سرمایه‌گذاری کنند.

وی خاطرنشان کرد «این مرکز بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر طالبان برای بهره‌گیری از موقعیت استراتژیک افغانستان» است.

عزیزی گفت: «براساس گفت‌وگوهای ما، قرار است یک مرکز لجستیکی در ولایت هرات ایجاد شود که می‌تواند شمال را به جنوب آسیا متصل کند.»

طبق اظهارات سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان، این مرکز لجستیکی در یک زمان ظرفیت نگهداری یک میلیون تن نفت را خواهد داشت.

با این حال، این مقام طالبان در مورد تاریخ آغاز عملی این پروژه جزییات ارائه نکرده است.

پیش از این، مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس الوزرای طالبان نیز گفته بور که افغانستان نقطه اتصال منطقه است و این موضوع بدون این کشور ممکن نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان
  • تعویق در روند تحقیقات جنایات جنگی نیروهای بریتانیایی در افغانستان  
  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان