Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار سمنان گفت: احیای پیاده روی اربعین، یادگار ماندگار آیت‌الله‌العظمی حسینی‌شاهرودی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان ، علیرضا آشناگر در همایش ملی نکوداشت آیت‌الله‌العظمی حاج سید محمود حسینی شاهرودی که در شاهرود برگزار شد، آیت‌الله شاهرودی را از پیشروترین مراجع جهان اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: این عالم وارسته یکی از سرشناس‌ترین عالمان سده گذشته در جهان تشیع بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دیار دارالمؤمنین استان سمنان از سال‌ها قبل خواستگاه عارفان بزرگی بوده است که معرفی آنها به نسل جوان و نوجوان امروز یکی از نیازهای ضروری جامعه محسوب می‌شود.

استاندار سمنان با اشاره به ابعاد شخصیتی آیت‌الله‌العظمی حاج سیدمحمود حسینی شاهرودی گفت: این عالم جلیل‌القدر و وارسته در دوران حیات خود از عالمان برجسته بوده است و در محضر درس عالمانی همچون میرزای نائینی، ضیاءالدین عراقی و ابوالحسن اصفهانی پرورش یافته است.

آشناگر از یادگاران ماندگار آیت‌الله شاهرودی را احیای سنت حسنه پیاده‌روی اربعین حسینی عنوان کرد و افزود: او همچون خورشیدی درخشان در قلوب تمامی علاقه‌مندان، فرهیختگان، جوانان و نوجوانان ماندگار شد.

وی بیان کرد: شخصیت عالم ذوالشهادتین آیت‌الله شاهرودی یک عالم کم‌نظیر و مبارزی واقعی بود و حضور ایشان در حوزه علمیه نجف سبب ایجاد یک حرکت بزرگ علمی برای آینده جهان تشیع شد.

استاندار سمنان با اشاره به حمایت آیت‌الله شاهرودی از نهضت انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در فضای اختناق و خفقان نجف اشرف در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی آن‌ چنان با تمام وجود از انقلاب و امام حمایت کرد که هیچ چیزی جلودار او نبود.

آشناگر بیان کرد: واکنش آیت‌الله شاهرودی نسبت به جمله به فیضیه و ستم‌های حکومت پهلوی نیز از دیگر جلوه‌های شخصیتی ایشان به شمار می‌رود.

وی گفت: این عالم وارسته جهان تشیع ده‌ها چهره علمی و اسلامی را تربیت کرده است و در امور خدماتی به حوزه‌های دینی اقدامات بی‌نظیری انجام داده است.

وزیر ارشاد: زندگی بزرگانی مانند آیت‌الله‌العظمی شاهرودی دریچه‌ای به آینده است کنگره آیت‌الله شاهرودی نسبت به چاپ آثار به‌جای مانده از این مرجع بزرگ اهتمام دارد

استاندار سمنان اظهار داشت: برگزاری این همایش سبب معرفی ابعاد مختلف شخصیتی این عالم بزرگ و بهره‌مندی عموم جامعه به‌ویژه جوانان و فرهیختگان از آثار و تولیدات این همایش می‌شود.

انتهای پیام/363/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آیت الله شاهرودی آیت الله العظمی استاندار سمنان حسینی شاهرودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۸۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سید محمد حسینی در حاشیه بازدید از بزرگترین مجتمع آموزشی، فرهنگی و تجاری در حال ساخت شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان سمنان اعلام کرد و گفت: دولت لایحه تعطیلی یک روز دیگر به جز جمعه را به مجلس شورای اسلامی ارایه کرد و برای تصمیم نهایی درباره تعطیلی پنجشنبه یا شنبه باید منتظر رای مجلس شورای اسلامی بود.
وی با بیان اینکه دولت در پیشنهاد لایحه اضافه شدن تعطیلات پایان هفته، روز خاصی را مشخص نکرده است گفت: اکنون افراد نظر بر این دارند که این روز در مجلس شورای اسلامی مشخص شود.
معاون امور مجلس رییس جمهور گفت: هم‌اکنون در تهران و بسیاری مناطق کشور مدرسه‌ها، دانشگاه و برخی دستگاه‌های اجرایی پنجشنبه‌ها تعطیل است، اما برخی افراد به دلیل روابط تجاری و تعاملات، تعطیلی شنبه را مطرح می‌کنند
حسینی همچنین در بخش دیگری از سخنانش درباره با گرامیداشت هفته کار و کارگر افزود: دولت سیزدهم اهتمام ویژه به رفع مشکلات اقشار مختلف از جمله کارگران دارد که احیای واحد‌های راکد از جمله اقدام‌ها برای اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری این قشر است.
وی با اشاره به احیای بیش از هشت‌هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی راکد در دولت سیزدهم، گفت: احیای واحد‌های راکد نقش مهم در ایجاد فرصت شغلی جدید، حفظ و تثبیت اشتغال دارد.
معاون امور مجلس رییس جمهور گفت: اجرای طرح‌های عمرانی، اقتصادی، تولیدی و پیشران نقشی مهم در اشتغالزایی و حمایت از جامعه کارگری دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • رقابت دانش آموزان شاهرودی در جشنواره خوارزمی