Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسحاقی گفت:تا پایان شهریور حدود پنج میلیون دوز واکسن " رازی کووپارس" در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق، اسحاقی رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تصریح کرد: همزمان با اجرای کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس، بسترهای لازم برای تولید انبوه واکسن در این مجموعه فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در کنار سایر تولید کنندگان داخلی واکسن کرونا با تمام ظرفیت در تلاش است تا از نگرانی مردم در این زمینه بکاهد.

اسحاقی گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان شهریور ۱۴۰۰ حدود پنج میلیون دوز واکسن " رازی کووپارس" در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرد.

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی افزود: افرادی که واکسن کرونا می‌زنند، دچار نوع شدید این بیماری یا مرگ و میر نمی‌شوند، اما این امکان وجود دارد که در برخی مواقع ناقل بیماری باشند بنابراین بعد از تزریق دوز استنشاقی واکسن این موسسه تحقیقاتی کسی ناقل بیماری نمی‌شود.

اسحاقی تصریح کرد: با تزریق دوز استنشاقی واکسن رازی کوو پارس، مشکل ناقل بودن افراد هم برطرف می‌شود.

وی به کارایی دوز استنشاقی واکسن رازی کووپارس اشاره کرد و گفت: واکسن‌های تزریقی معمولا سیستم تنفسی فوقانی را چندان تحت تاثیر قرار نمی‌دهند، اما دوز استنشاقی این واکسن به راحتی می‌تواند مشکل افراد بی علامت را برطرف کند.

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ادامه داد: واکسن رازی کووپارس در حال حاضر فاز اول کارآزمایی بالینی خود را با موفقیت طی کرده و در این مرحله موضوع بی خطر بودن آن به اثبات رسیده است.

اسحاقی یادآور شد: در حال حاضر در مرحله دوم تست انسانی این محصول فناورانه هستیم که تاکنون تعدادی از داوطلب دوز دوم واکسن خود را دریافت کردند و این روند همچنان با قوت ادامه دارد.

وی، تعداد داوطلبان مرحله دوم تست انسانی این واکسن را ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: با تزریق به همه آن‌ها این مرحله از طرح مطالعاتی واکسن هم به پایان می‌رسد.

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تاکید کرد که آنالیز بینابینی بعد از تزریق واکسن به ۱۵۰ داوطلب را می‌توان انجام داد که نتایج آن به سازمان غذا و دارو ارائه می‌شود و با موافقت این مجموعه می‌توان وارد فاز سوم تست انسانی شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان غذا و دارو کووپارس موسسه تحقیقات واکسن واکسن کرونا سلامت واکسن رازی کووپارس دوز استنشاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۸۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی

به گزارش قدس آنلاین، جام جهانی فوتسال شهریور ماه سال جای در کشور ازبکستان برگزار می‌شود. تیم ملی فوتسال ایران که به تازگی قهرمان جام ملت‌های آسیا شده، در سید یک قرار دارد و منتظر قرعه‌کشی جام جهانی است تا رقبایش را بشناسد.

احسان اصولی، رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با تسنیم درباره برنامه‌های تیم ملی پیش از شروع جام جهانی و امکان برگزاری بازی تدارکاتی با تیم ملی برزیل گفت: اردوی تیم ملی پیش از شروع جام جهانی از ۴۰ روز قبل آغاز می‌شود. مذاکره با برزیل در شهریور ماه سال گذشته انجام شده بود و این مذاکرات را ادامه می‌دهیم تا به نتیجه نهایی برسیم.

دیگر خبرها

  • ورزشگاه ماهفروجک قبل از شهریور باید تکمیل شود
  • نارضایتی متقاضیان از تاخیر در تحویل خودروی جک اس ۵
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد
  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی
  • چرا شهرک‌های فدک و کوثر شاهرود به شهرداری واگذار نشد؟
  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال