Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس بر اساس ارقام دانشگاه جانز هاپکینز شمار موارد عفونت کرونا در جهان نیز از ۱۸۵ میلیون مورد گذشته است. کارشناسان می‌گوید هم رقم عفونت‌ها و هم رقم تلفات کرونا به علت اهمال در ثبت موارد یا پنهان‌کاری عمدی بسیار کمتر از میزان واقعی است.

آمریکا با ۶۰۰۰۰۰ مورد بیشترین میزان تلفات گزارش‌شده در جهان را دارد یعنی حدود یک هفتم موارد و در رده بعدی برزیل با بیش از ۵۲۰۰۰۰ مورد قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما واکسن‌های کرونا که تا به حال ۳ میلیارد دوز آنها تزریق شده‌اند، به کاهش شمار موارد و مرگ‌های کرونا در سراسر جهان انجامیده‌اند.

یک بررسی جدید منتشر شده بوسیله دانشگاه ییل در آمریکا نشان می‌دهد برنامه واکسیناسیون در این کشور تا به حال از حدود ۲۷۹۰۰۰ مرگ اضافی و تا ۱.۲۵ میلیون بستری شدن اضافی جلوگیری کرده است. بر اساس آخرین آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) حدود ۵۰ درصد آمریکایی‌ها تا به حال به طور کامل واکسینه شده‌اند.

در مقاله این بررسی آمده است: «اگر هیچ برنامه واکسیناسیونی در کار نبود، شمار مرگ‌های روزانه کووید-۱۹ در آمریکا به تقریبا ۴۵۰۰ مورد مرگ در روز افزایش می‌یافت.»

اما از طرف دیگر CDC پیش‌بینی می‌کند که واریانت بسیار واگیر دلتای کروناویروس که در ابتدا در هند شناسایی شد، اکنون به سویه غالب ویروس در آمریکا بدل شده است. داده‌های CDC نشان می‌دهد که تا ۵۱.۷ درصد همه عفونت‌های جدید به واریانت دلتا مربوط می‌شوند.

در حال حاضر بیش از شش ماه پس از در دسترس قرار گرفتن واکسن‌های کرونا، شمار مرگ‌های کرونا در جهان که در ماه ژانویه (بهمن) به بیش از ۱۸۰۰۰ مورد در روز رسیده بود، اکنون به حدود ۷۸۰۰ مورد در روز کاهش یافته است. سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته اندکی کمتر از ۵۴۰۰۰ مرگ ناشی از کرونا در هفته را ثبت کرد که پایین‌ترین میزان شمار تلفات هفتگی از ماه اکتبر گذشته (مهر) است.

در حالیکه کارزارهای واکسیناسیون عمومی در آمریکا و بخشی‌هایی از اروپا به کاهش محدودیت‌ها انجامیده و کودکان هم واکسینه می‌شوند تا بتوانند به مدرسه بازگردند، میزان‌های عفونت در بسیار از بخش‌های آمریکای جنوبی و آسیای جنوب‌شرقی همچنان بالا مانده است. همچنین بسیاری از کشورهای آفریقا به علت کمبود شدید واکسن بدون حفاظت باقی مانده‌اند.

گونه بسیار واگیر دلتای کروناویروس نیز به سرعت در جهان در حال گسترش است و باعث شده است افزایش شمار عفونت‌ها برخی از مناطق شده و است و به طور فزاینده‌ای بحران کرونا را به مسابقه‌ای میان واکسن و این گونه جهش‌یافته بدل کرده است.

این واریانت در دست کم ۹۶ کشور شناسایی شده‌است و کشورهای و مناطق بسیاری از جمله استرالیا، هنگ‌کنگ و مالزی برای مهار کردن آن دوباره محدودیت‌های قرنطینه‌ای را برقرار کرده‌اند.

ژاپن روز پنجشنبه پس افزایش تدریجی موارد عفونت در این کشور با اعلام وضعیت اضطراری اعلام کرد بازی‌های آتی المپیک توکیو بدون تماشاگر برقرار می‌شود. تماشاگران خارجی از ماه‌ها پیش از سفر به ژاپن منع شده بودند، اما اینک تماشاگران داخلی هم از  حضور در ورزشگاه‌ها منع می‌شوند. بازی‌ها در ۲۳  ژوئیه (اول مرداد) افتتاح می‌شوند.

آن لیندستراند، کارشناس ارشد ایمن‌سازی در سازمان جهانی بهداشت گفت شیوع گونه‌های جهش‌یافته، دسترسی نابرابر به واکسن‌ها و کاهش اقدامات احتیاطی بهداشتی در برخی از کشورهای ثروتمندتر باعث ایجاد «ترکیبی سمی شده است که بسیار خطرناک است.»

او گفته به جای برخورد با این بحران به عنوان یک مشکل «من و خودم و کشورم»  لازم است آن را مشکلی جهانی دانست که نیاز به راه‌حل‌های جهانی دارد

کد خبر 613094 برچسب‌ها كروناويروس واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس واکسن واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۸۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت اعتراضی دانشجویان درآمریکا بیداری جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق تنفر عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، جامعه شناس و پژوهشگر اجتماعی و سیاسی از ارومیه در گفتگوی تلفنی با خبر مهاباد با اشاره به اینکه شمار بازداشتی ها از 130 نفر گذشته جمعی از دانشجوهای معترض هم از ادامه تحصیل تعلیق شدند گفت: آنچه در دانشگاه های آمریکا شاهد هستیم نشان دهنده بیداری افکار عمومی جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق و دامنه تنفر عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی و نسل کشی در غزه توسط اسرائیل با حمایت آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی است.

دکتر فتح اللهی اضافه کرد: خاموش کردن صدای دانشجویان با رفتارهای خشن خاموش کننده مطالبات بر حق افکارعمومی جهان نخواهد بود و لازم است که دنیا و کشورهای حامی رژیم صهیونیستی به این مهم توجه کنند.

بر شمار دانشجوها و ساختمان هایی که تحصن در آنجا صورت می گرفت هر روز افزوده می شد تا روز هفتم که رئیس دانشگاه به پلیس گفت بیایید جمعش کنیم. حدود 100 نفر از دانشجوها و اعضای هیئت علمی مجروح شدند 712 نفر بازداشت.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • حرکت اعتراضی دانشجویان درآمریکا بیداری جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق تنفر عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی است
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • (تصاویر) مسابقه نمادین چوگان در میدان نقش جهان اصفهان
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • پرچمداران قدیمی ترین مسابقه خودروهای اسپرت جهان (فیلم)
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت