Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «آناتولی لاپو» رئیس کمیته دولتی مرزی بلاروس و «دارخان دلمانف» معاون رئیس کمیته امنیت ملی و مدیر خدمات مرزبانی قزاقستان با یکدیگر ملاقات کردند.

طرفین در این دیدار در مورد اوضاع در مرزهای دولتی، روند توسعه آن، تهدید و مشکلات موثر بر امنیت در مرز صحبت و در خصوص فعالیت‌های عملیاتی و خدماتی نهادهای مرزبانی مانند سازماندهی پشتیبانی عملیاتی و اطلاعاتی و تحلیلی حفاظت از مرزهای دولتی، تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف در مورد تعامل سطح بالا برای شکل گیری همکاری طولانی و تلفیق رویکردها در زمینه امنیت مرزی دو کشور در اتحادیه‌های همگرایی، توافق کردند.

هیات بلاروسی در چارچوب سفر خود به قزاقستان با تجربه این کشور در تاسیسات زیرساختی و واحدهای سرویس مرزبانی کمیته امنیت ملی آشنا شد.

توافق نامه‌های حاصل شده مبنای موثر همکاری بین دو کشور خواهد بود و به روحیه بالای مشارکت استراتژیک بین دو کشور برادر نه تنها در زمینه مرز، بلکه در سایر حوزه‌های دارای اهمیت متقابل سودمند، کمک خواهد کرد.

دیدار مذکور در فضای تفاهم متقابل و همکاری سازنده برگزار شد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قزاقستان بلاروس مرز همکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۹۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی

حمیدرضا اینانلو افزود: ۲۰ کشور آفریقایی و ۲۰۰ تاجر در اجلاس اخیر اقتصادی تجاری ایران و آفریقا حضور داشتند که با توجه به ظرفیت‌های صنعتی بالای کشورمان زمینه همکاری با آنان مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و بررسی شد.

وی با بیان توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت، ادامه داد: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داشته است می‌تواند توانمندی خود را به کشورهای دیگر ارائه دهد، همچنین در حوزه  خدماتی که برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی لازم است، آمادگی داریم  به کشورهای آفریقایی کمک کنیم و این مراکز را با صد در صد تجهیزات پزشکی به مرحله بهره برداری برسانیم.

به گفته اینانلو، زمینه همکاری در مورد انتقال تکنولوژی و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با توسعه روابط با این کشورها امکان‌پذیر است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • کمیسیون عملیات مرزبانی در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • دومین مرزبان هنگ مرزی بانه به شهادت رسید