Web Analytics Made Easy - Statcounter

فینال یورو ۲۰۲۰ در پیش است و تیم های ایتالیا و انگلیس مقابل هم قرار بگیرند. هر کسی که گل پیروزی تیمش را بزند یا مهاری تعیین کننده انجام دهد، به قهرمان تیم و کشورش تبدیل خواهد شد. به مناسبت این دیدار، مروری داریم روی داستان بازیکنی که گل پیروزی بخش قهرمانی تاریخی پرتغال در یورو ۲۰۱۶ را به ثمر رساند.

نام ادر و جام ملت های اروپا همیشه با یکدیگر در هم تنیده خواهند بود و گل دقیقه ۱۰۹ ادر مقابل فرانسه در یورو ۲۰۱۶ را می توان مهم ترین لحظه عمر او دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی که کریستیانو رونالدو در نیمه اول بازی به خاطر خطای دیمیتری پایه مصدوم شد و با چشمانی گریان از بازی بیرون رفت، شانس پرتغال برای قهرمانی در یورو ۲۰۱۶ کم تر از همیشه به نظر می رسید اما رونالدو نتوانست طاقت بیاورد و همراه فرناندو سانتوش در کنار زمین، هم تیمی هایش را راهنمایی می کرد. ادر که در سال ۲۰۱۵ به سوانزی در لیگ برتر انگلیس پیوسته بود، تنها شش ماه پس از حضورش در این تیم به خاطر کم بازی کردن و مشکلات مصدومیت در اول فوریه به صورت قرضی راهی لیل فرانسه شد. با توجه به فقدان استعدادها و مهاجم نوک بزرگ در پرتغال، ادر با یک نیم فصل حضور در لیل توانست جایگاهش در تیم ملی پرتغال در یورو ۲۰۱۶ را تضمین کند.در بازی فینال، ادر در دقیقه ۷۹ به جای رناتو سانچز به میدان آمد و پس از کشیده شدن بازی به وقت های اضافه، او با عبور از لورن کوشیلنی با یک شوت از راه دور، دروازه هوگو لوریس را فرو ریخت. گل زیبای ادر به فرانسه در فینال یورو ۲۰۱۶  

یکی از مهم ترین گل های تاریخ فوتبال اروپا، توسط بازیکنی به ثمر رسید که در دوران فوتبال باشگاهی اش همواره یک بازیکن صرفا متوسط بود. با این حال لیل متقاعد شد پس از گل تاریخی ادر، قرارداد او را دائمی کند. در فصل ۱۸-۲۰۱۷ ادر با قراردادی قرضی راهی لوکوموتیو مسکو شد و به این تیم کمک کرد تا پس از ۱۴ سال فاتح لیگ روسیه شوند. لوکوموتیو مسکو قرارداد ادر را دائمی کرد و این مهاجم پرتغالی قهرمانی در جام حذفی و سوپر کاپ روسیه را تجربه کرد. با این حال ادر در فصل ۲۱-۲۰۲۰، یک فصل ضعیف را سپری کرد. او در لیگ روسیه فقط ده بازی انجام داد و یک گل به ثمر رساند و به دنبال اتمام قراردادش در ژوئن ۲۰۲۱، هم اکنون در ۳۳ سالگی یک بازیکن آزاد است. 

ادر ۱۹۰ سانتی متری، بازیکنی است که در نبردهای هوایی قوی است و حفظ توپ خوبی دارد اما به عنوان یک مهاجم نمی تواند نفر اول خط حمله باشد و بیشتر در نقش مهاجم مکمل کارآمد تر است. گل نزن بودن ادر، توجیه خوبی برای محبوب نبودن او نزد هواداران پرتغال تا فینال یورو ۲۰۱۶ است. ادر که در ۳۵ بازی ملی برای پرتغال فقط پنج گل زده، پس از شکست ۴-۰ پرتغال مقابل آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ مورد خشم و توهین هواداران پرتغال قرار گرفت. ادر می گوید پس از آن روزهای سخت، حتی به خودکشی فکر می کرد. ادر در سپتامبر ۲۰۱۶ درباره آن روزها گفته بود: افکار بدی به ذهنم خطور می کرد. یک دوره بسیار بد را سپری می کردم. همچنین با مصدومیت های بدی هم دست و پنجه نرم می کردم که اتفاقات جام جهانی هم پیش آمد. خیلی سخت بود. نمی توانستم دوباره رویاپردازی کنم و به موفقیت باور داشته باشم. یک دوره خیلی ترسناک را سپری کردم و فرار از آن خیلی سخت بود. 

 ادر شروع زندگی اش خیلی سخت بود. او در گینه بیسائو زاده شد و خانواده اش در سه سالگی برای داشتن زندگی بهتر به پرتغال مهاجرت کردند اما در هشت سالگی، ادر به یتیم خانه فرستاده شد چرا که والدینش صلاحیت نگهداری از او را نداشتند. فیلومنو آنتونیو لوپز، پدر ادر در سال ۲۰۰۳ به خاطر قتل شریک زندگی اش به زندان افتاد و ادر پس از قهرمانی در یورو ۲۰۱۶ این موضوع را فاش کرد:

پدرم در زندان است. دوازده ساله بودم که این اتفاق افتاد. او، من و نامادری ام به قتل متهم شدیم اما در نهایت فکر می کنم ۱۶ سال برای پدرم حبس بریدند. 

با وجود کودکی سخت، ادر در ۱۸ سالگی دوران فوتبالش را شروع کرد و پس از درخشش در آکادمیکا پرتغال راهی براگا شد اما مصدومیت شدید لیگامنت زانو از روند پیشرفت او جلوگیری کرد. در سال ۲۰۱۵ او با انتقالی ۵ میلیون پوندی راهی سوانزی شد اما فقط ۴۲۱ دقیقه پیراهن این تیم را به تن کرد. شش گل در ۱۴ بازی در دوره قرضی اش در لیل، فرناندو سانتوش را متقاعد کرد تا او را به عنوان یار ذخیره به یورو ببرد. در کل یورو ۲۰۱۵، ادر فقط ۵۴ دقیقه بازی کرد که ۴۱ دقیقه آن به فینال مقابل فرانسه بر می گردد. ادر پس از قهرمانی در یورو گفت:

مفتخرم که این جا هستم و مفتخرم که در گینه بیسائو زاده شده ام. من خودم را یک پرتغالی می دانم چون تمام عمرم را در پرتغال بوده ام. این قهرمانی برای من و دو کشورم شگفت انگیز است. 

ادر برای جام جهانی ۲۰۱۸ در لیست اولیه تیم ملی پرتغال بود اما خط خورد و مطابق انتظار در لیست یورو ۲۰۲۰ هم جایی نداشت اما مهم این است که او پراهمیت ترین گل تاریخ فوتبال پرتغال را به ثمر رسانده است.  

برگردان یادداشتی از وب سایت گل

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: یورو ۲۰۱۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۹۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر جدیدی بازیگر فیلم فرانسوی شد

امیر جدیدی در فیلم بیوگرافی «منصور» در نقش منصور بهرامی تنیسور مشهور ایرانی ایفای نقش می‌کند.

به گزارش ایسنا، کمپانی فرانس تی‌وی حق پخش جهانی فیلم بیوگرافی «منصور» به کارگردانی «رومالد بولانژه» را در اختیار گرفته که روایتی از زندگی منصور بهرامی تنیسور مشهور از ایرانی و مهاجرت او به فرانسه، دست و پنجه نرم کردن با فقر و سپس به شهرت رسیدن در فضای بین المللی است.

امیر جدیدی بازیگر ایرانی که بیشتر برای بازی در فیلم «قهرمان» برنده جایزه بزرگ کن ۲۰۲۱ به کارگردانی اصغر فرهادی در سطح بین المللی شناخته می‌شود، نقش منصور بهرامی را بازی خواهد کرد.

این فیلم محصول مشترک فرانسه و بریتانیاست و «داون مک دانیل» با همکاری «فیلیپ دی لیون» نگارش فیلمنامه این فیلم را بر عهده داشته‌اند.

منصور بهرامی تنیسور ۶۸ ساله متولد ایران، به دلیل سبک بازی سرگرم کننده و داستان زندگی خارق العاده اش، چهره‌ای محبوب در مسابقات بین المللی تنیس است.

او که در دهه ۱۹۵۰ در ایران به دنیا آمد، با استفاده از ماهیتابه به عنوان راکت شروع به یاد گرفتن تنیس کرد و از استخر به عنوان زمین بازی استفاده می‌کرد. او پس از انقلاب به فرانسه رفت و با فقر و بی‌خانمانی رو به رو شد و شبانه در خیابان‌های پاریس پرسه می‌زد و روز‌ها در رختکن استادیوم رولان گاروس می‌خوابید، اما هرگز امید خود را از دست نداد.

این فیلم نشان می‌دهد که چگونه بهرامی از طریق اراده قوی و تیز هوشی، پیچیدگی‌های زندگی را به‌عنوان یک مهاجر غیرقانونی طی می‌کند، در حالی که پیوند‌های پایداری با نماد‌های تنیس که استعداد او را می‌شناختند، ایجاد می‌کند تا رویای دوران کودکی‌اش را برای بازی در رولان گاروس محقق کند.

بهرامی همچنین به نشریه ددلاین گفت: در طول سال‌ها خیلی‌ها به من گفته‌اند که داستان من برای اکران در سینما ساخته شده است، و بسیار مفتخرم که فیلمی بلند از زندگی من ساخته می‌شود و بسیار خوشحالم که رومالد بولانژه کارگردانی فیلم را بر عهده خواهد داشت. او نه تنها یک کارگردان هیجان انگیز است، بلکه مرد دوست داشتنی است. امیر جدیدی هم یک بازیگر استثنایی است و این واقعیت که او یک تنیس باز نیمه حرفه‌ای است یکی از آن شانس‌های بزرگ است. ممنون از داون مک دانیل برای نوشتن فیلمنامه زیبایی که همه ما به آن اعتقاد داریم. اگر داستان من بتواند الهام بخش مردم باشد و با آن لبخند بزند، مرد بسیار خوشبختی خواهم بود».

رومالد بولانژه نیز منصور بهرامی را یک قهرمان واقعی توصیف کرد که مقاومت و اشتیاق او الهام بخش افراد بی‌شماری بوده است و عنوان کرد که بسیار مفتخر است که سفر خارق‌العاده او را به پرده سینما می‌آورم.

فیلم «منصور» امسال در بازار جشنواره کن به خریداران بین‌المللی معرفی می‌شود.

دیگر خبرها

  • شاهکار واردی: دبل برای قهرمانی لستر
  • زرنگ‌بازی سعید آقاخانی در «نون خ ۵»
  • امیر جدیدی در نقش منصور بهرامی ایفای نقش می‌کند
  • امیر جدیدی بازیگر فیلم فرانسوی شد
  • بدترین خبر برای فرانسه 6 هفته پیش از یورو
  • نایب قهرمانی ایتالیا در یورو 2000 به روایت کارتون / فیلم
  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • آلبوصبیح: استقلال را فراموش کردیم
  • برتری 1-0 اتلتیکو مادرید مقابل بایرن مونیخ با گل دیدنی سائول نیگز (لیگ قهرمانان اروپا - 2016/4/28) / فیلم
  • بهترین فیلم های وسترن با بازی «لی ون کلیف»؛ از Beyond the Law تا The Grand Duel