Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

با بهره برداری از فاز نخست پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س)، بیش از ۲۴ هزار متر مربع به مساحت فضای سبز مناطق ۱۷ و ۱۸ شهرداری تهران افزوده می شود

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: عملیات اجرایی فاز نخست باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) با مشارکت ۵ پیمانکار در مقاطع مختلف اجرایی ادامه دارد و پیش بینی می شود تکمیل این پروژه بازآفرینی شهری با توجه به طراحی و اجرای ۲۴ هزار مترمربع فضای سبز، تاثیر قابل ملاحظه ای در بهبود کیفیت زندگی شهروندان ساکن در مناطق ۱۷ و ۱۸ ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود بافت فرسوده، متراکم و ریزدانه شهری در مناطق یادشده، بهره برداری ازفاز نخست باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) را به لحاظ تامین ملاحظات پدافند غیرعامل و بهره مندی از مناطق باز و ایمن شهری در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه حائز اهمیت دانست و یادآور شد: فاز نخست پروژه به پد ویژه فرود هلی کوپتر تجهیز خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با بیان آنکه باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) می بایست به لحاظ ویژگی های خیابان کامل که در دوره فعلی مدیریت شهری تدوین شده است، یک معبر نمونه باشد، از اجرای فونداسیون پایه چراغ های روشنایی در این پروژه خبر داد و تاکید کرد: تلاش خواهد شد فاز نخست پروژه با مجموعه کاملی از امکانات رفاهی و مبلمان شهری تحویل شهروندان شود.

وی از نامناسب بودن خاک بستر این محور شهری به عنوان یکی از مشکلات اجرایی پروژه یاد و اضافه کرد: تثبیت بستر با آهک و سیمان به عنوان یک اقدام پیش نیاز در بخش های مختلف پروژه مدنظر قرار گرفته است تا اجرای مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری و نیز احداث سازه های جانبی در آینده دچار مشکل نشود.

گفتنی است پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) پس از انتقال خط راه آهن تهران- تبریز به زیر زمین در سال ۱۳۹۲، روی بام این تونل در محدوده ای به طول تقریبی 9 کیلومتر و کشیدگی شرقی- غربی و عرض متوسط ۳۰ متر با وسعت حدود ۲۷ هکتار تعریف شده است. فاز یک پروژه شامل محدوده ای به طول ۶ کیلومتر حدفاصل میدان شهدای مدافع حرم تا خیابان الغدیر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: باغ راه حضرت فاطمه زهرا س صفا صبوری دیلمی باغ راه حضرت فاطمه زهرا س معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران صفا صبوری دیلمی باغ راه حضرت فاطمه زهرا س باغ راه حضرت فاطمه زهرا س شهرداری تهران فاز نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۰۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) در نشست دهه کرامت کشور که با حضور آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)، حجت الاسلام والمسلمین خداداده رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور، نمایندگان اعتاب مقدس و دیگر مسئولان ملی و استانی در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد گفت: هر ساله دهه کرامت با یک شعار محوری و عناوین مشخصی اعلام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف با اشاره به اینکه شعار محوری دهه کرامت امسال عبارت «با شما سربلندیم» است افزود: روز اول که بزرگداشت میلاد حضرت معصومه (س) است با عنوان «حضرت معصومه سلام الله علیها بهترین دختر دنیا الگوی عفاف و حجاب» تعیین شده است.

او ادامه داد: دومین روز دهه کرامت «زیست عفیفانه به رسم بانوی کرامت و مهربانی»، سومین روز «شهر مقدس قم حرم اهل بیت علیهم السلام خاستگاه انقلاب اسلامی»، چهارمین روز «خدمت کریمانه مشارکت مردمی اقتدار ملی»، پنجمین روز که روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه است با عنوان «امامزادگان پرچمداران جهاد تبیین و معرفت افزایی» انتخاب شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مشرف افزود: ششمین روز که بزرگداشت مقام حضرت احمد بن موسی (ع) است «حضرت شاه چراغ امین ولایت، عزیز برادر»، هفتمین روز «مساجد تراز اسلامی خاستگاه والدین ولایی شهیدان خداییی»، هشتمین روز با عنوان «مبارزه با ظالم دفاع از مظلوم زمینه ساز ظهور منجی بشریت»، نهمین روز «ایمان، امید و نشاط معنوی در پرتو زیارت عارفانه»، دهمین روز با عنوان «خاندان موسی بن جعفر علیه السلام الگوی خانواده ایرانی» و یازدهمین روز که سالروز میلاد امام رضا علیه السلام است با عنوان «عدالت گستری و سربلندی در پرتو مکتب رضوی» نامگذاری شده است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)  یادآورشد : آیین افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) با حضور تولیت و دیگر مسئولان ملی و استانی پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه ساعت ۷:۳۰ دقیقه برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  •  از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم
  • افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود