Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بهمن باباخانی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دستگاه قضایی از همان ابتدای وقوع درگیری و منازعه بین طرفین به صورت قاطع رسالت خود را در برخورد با جرایم و اعمال مجرمانه عده ای قانون شکن و مخل نظم و امنیت عمومی در شهرستان به عمل آورده است.

وی اظهار داشت: دادگستری شهرستان دالاهو با حفظ بی‌طرفی کامل به تکالیف قانونی خود در کشف و تعقیب و دستگیری و مجازات متهمان به قتل و ایراد جرح عمدی با اسلحه و منازعه منتهی به قتل، ضرب و جرح عمل خواهد کرد و در این راستا ضمن رعایت موازین قانونی و تشریفات و تحقیقات مقدماتی و رسیدگی با احدی مسامحه و اغماض نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دادگستری دالاهو گفت:رسیدگی به این پرونده با توجه به حجم و گستردگی نزاع از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده که نیازمند رعایت دقیق قواعد و تشریفات قانونی رسیدگی و تحقیقات مقدماتی و اظهارنظر قضایی است و عجله و شتاب در آن می تواند ضمن مغفول ماندن بخش های غیر مهم، کشف بخشی از زوایای پنهان پرونده را ناممکن ساخته و اجرای کامل عدالت را برای طرفین با سختی همراه سازد.

باباخانی ادامه داد : تحقیقات مقدماتی پرونده روند خوبی را طی کرده و تاکنون تعداد ١١ نفر از متهمان، عوامل و محرکین وقوع این نزاع دستگیر و باصدور قرار بازداشت موقت جهت تکمیل تحقیقات مقدماتی در اختیار مراجع انتظامی قرار گرفته اند و اقدامات قاطعانه جهت شناسایی و دستگیری سایر متهمان ادامه دارد.

وی ضمن دعوت مردم به رعایت قانون و پرهیز از انجام تحرکات تنش زا در فضای مجازی و حقیقی اذعان داشت : انجام اقدامات تحریک آمیز در فضای مجازی و حقیقی که موجب تشدید اختلاف، دشمنی و عداوت بین اقوام و طوایف منطقه می شود و همچنین انجام اقدامات خودسرانه و خارج از موازین قانونی از طریق مراجع امنیتی و انتظامی رصد شده و مورد تعقیب قانونی قرار خواهد گرفت.

خرداد ماه امسال به دنبال درگیری و اختلاف بر سر مرتع درگیری بین چند خانواده اهل حق دالاهو و چند خانوار کوییک اهل شهرستان سرپل ذهاب پیرو مذهب اهل تسنن پیش آمد که این درگیری ها با تحریک عده ای بالا گرفت که بلافاصله با ورود نیروهای امنیتی و انتظامی و قضایی و شورای تامین استان به ریاست استاندار کرمانشاه و شورای تامین شهرستان سرپل ذهاب و علما و بزرگان ۲ قوم طرف درگیری خاتمه یافت و قرار شد که اختلاف از طریق قانونی پیگیری و حل و فصل شود.

 دالاهو در غرب کرمانشاه حدود ۴۰ هزار تن جمعیت دارد که مردمان این منطقه بیشتر اهل حق هستند و سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد که مردم این شهرستان پیرو مذاهب اهل حق، شیعه و سنی سال هاست به طور مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

برچسب‌ها سرپل ذهاب دادگستری درگیری کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب دادگستری درگیری سرپل ذهاب دادگستری درگیری کرمانشاه تحقیقات مقدماتی سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۰۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاملین رعب و وحشت در نقده دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان نقده از دستگیری ۵ نفر از اراذل و اوباش که با انجام اقدامات مجرمانه، امنیت و آسایش شهروندان را سلب کرده بودند، خبر داد.

حسام صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی از دستگیری ۵ نفر از اراذل و اوباش فعال در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این افراد با انجام اقدامات مجرمانه، امنیت و آسایش شهروندان را سلب کرده بودند.

وی با اشاره به اقدامات این افراد افزود: شب گذشته در پی وصول خبر نزاع و درگیری و ایجاد رعب و وحشت در سطح شهرستان، بلافاصله، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نقده ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی توسط پلیس تمامی عوامل دخیل در این نزاع شناسایی شدند.

وی عنوان کرد: با هماهنگی قضائی به عمل آمده، در کمترین زمان ممکن یک نفر از این اراذل و اوباش در شهرستان وقوع جرم و ۴ نفر دیگر در یکی از شهرستان‌های همجوار دستگیر و به همراه آلات مورد استفاده در نزاع و درگیری، جهت سیر مراحل پرونده، تحویل مقام قضائی شدند.

کد خبر 748862

دیگر خبرها

  • فیلم| سخنگوی قوه قضائیه: پرونده «باغ ازگل» در حال تکمیل تحقیقات مقدماتی است
  • از ماجرای باغ ازگل صدیقی چه خبر؟
  • آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده باغ ازگل اعلام شد
  • خبر تازه درباره پرونده باغ ازگل؛ چه افرادی احضار شدند؟
  • جزئیات جدید درباره پرونده چای دبش
  • احضار افرادی درباره پرونده باغ ازگل
  • سخنگوی قوه قضاییه: احضار افرادی در پرونده حوزه ازگل
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • عاملین رعب و وحشت در نقده دستگیر شدند
  • عاملین نزاع و درگیری خیابانی در میاندوآب دستگیر شدند