Web Analytics Made Easy - Statcounter

پولاد نجاهی بخشدار جرگلان در گفت‌وگو خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: از ۴۶ روستای بخش جرگلان متأسفانه ۱۴ روستا دارای تنش آبی در بخش جرگلان است که برخی از آن‌ها دو روز و برخی نیز یک هفته با قطع شدن آب مواجه هستند.

وی ادامه داد: بخشی از شهر یکه سعود با جمعیت ۷۰ خانواری نیز کم‌آبی دارند که اکنون به‌صورت سیار به آن‌ها آب‌رسانی می‌شود علت کم‌آبی در بخش‌های از شهر یکه سعود به دلیل در ارتفاع زندگی کردن آن‌ها است که از منبع آب بالاتر است که جهت رفع این مشکل قرار بران شد که چاه آبی که قبلاً زده‌شده به منبع بلااستفاده در آنجا وصل شود که اهالی نیز ظرف ۲۴ ساعت جهت ثبت‌نام به اداره آب و فاضلاب مراجعه کنند و تا پایان هفته اگر خانوارها مشکل خاص اداری نداشته باشند مشکل کمبود آب در شهر یکه سعود حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشدار جرگلان گفت: روستاهای دیگر نیز هم با کمبود اعتبار و هم با کمبود آب مواجه هستند که شبکه انتقال آب گوش‌به‌زنگ‌ها ۷۸ اجراشده است که ۶۰ مترمکعبی بنا به جمعیت آن زمان تعریف‌شده و منبع آبی نیز ظرفیت کمی دارد که قرار بر این شده است پمپ آن تقویت‌شده و سپس بهره‌برداری از چاه صورت گیرد و قسمتی از شبکه نیز اصلاح شود.

وی افزود: فرسودگی شبکه‌های آبی نیز در این روستاها دیده می‌شود که برایان باید برنامه‌های بلندمدت داشته باشیم که اکنون با فصل گرما فعلاً به برنامه‌های کوتاه‌مدت مسکنی اکتفا می‌کنیم که ازجمله آن‌ها آب‌رسانی با تانکر آب، تقویت پمپاژها و چاه زنی است ولی برنامه بلندمدت نیز به اصلاح شبکه یا زدن چاه‌های پایدار احتیاج دارد.

بخشدار جرگلان اضافه کرد: بنا به جلسه‌ای که با فرماندار و رئیس اداره آبفای رازوجرگلان و برخی دهیاران گذاشته‌ایم تصمیم بر آن شد که در روستاهایی که کم آبی دارند ظرف ده روز آینده مشکل آن‌ها حل شود و هیچ روستایی و خانواری بدون آب نباشد.

وی در پایان این نکته را نیز متذکر شد که پروژه بزرگ طرح ۵۵ روستایی سنگ سار - پرسه سو نیز در حال انجام است ولی تکمیل آن ۸ سال به طول خواهد انجامید.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: آب کم آبی تنش آبی بخشدار جرگلان کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۰۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسرفت دریای خزر مشکل بنادر مازندران

دریافت 60 MB

به گزارش خبرنگار مهر، مازندران دارای سه بندر در نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار است و پسروی آب دریای خزر طی سال های اخیر مشکلات زیادی را برای آن ایجاد کرده است.

کد خبر 6093722

دیگر خبرها

  • راه حل بارسلونا برای مشکل دقایق بازی ویتور روکه
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • (تصاویر) روستای زیبای ساسنگ
  • روستای ساسنگ در استان گلستان
  • حکایت تسنیم از دانش‌آموزانی که رنج علم دارند + فیلم
  • پسرفت دریای خزر مشکل بنادر مازندران
  • راز صاحب سینما می‌شود
  • مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت