Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه هیچ مصوبه ای نمی‌تواند مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا را نقض کند، گفت: ۹۰ درصد آزمایش‌های ویروس کرونا از نوع دلتا در استان مثبت بوده و نشان‌دهنده این است که ویروس دلتا به استان ورود پیدا کرده است.

حمید ملانوری، امروز شنبه ۱۹ تیرماه در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: در ۲۵ استان کشور، وضعیت شیوع  کرونا افزایشی شده، ویروس جدید با عنوان ویروس دلتا در جای جای کشور در حال خودنمایی است و این مطلب بیانگر این است که بسیاری از استان‌ها در حال ورود به شرایط قرمز کرونایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی به سرعت انتشار ویروس دلتا اشاره کرد و گفت: ویروس دلتا طی  ۵ تا ۱۰ ثانیه از فرد مبتلا به فرد سالم منتقل می شود، در حالی که این مدت زمان در ویروس هندی ۱۵ دقیقه است، لذا مردم باید رعایت پروتکل ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را مورد توجه ویژه قرار دهند.

استاندار از وضعیت شیوع ویروس دلتا در استان گفت و تصریح کرد: خراسان جنوبی علی‌رغم  همسایگی با سیستان و بلوچستان و ۳۳۱ کیلومتر مرزمشترک با کشور افغانستان، تاکنون توانسته با تلاش همه دست اندرکاران، حفظ شود.

ملانوری با اشاره به اینکه کیت‌های آزمایشی نوع دلتا از پنجشنبه گذشته در استان تهیه شده، ادامه داد:  متأسفانه ۹۰ درصد آزمایشات نوع دلتا در استان مثبت بوده که نشان دهنده این است که ویروس دلتا به استان ورود پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: بیماری کرونا باید بر پایه مدیریت بومی و محلی و بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا که در استان بومی سازی شده، مدیریت شود.

استاندار خراسان جنوبی با مهم خواندن اشتغال بازار و اصناف برای مدیریت استان، اظهار کرد: ما علاقمندیم با تدابیر اندیشیده شده محدویت‌ها کاهش یابد چراکه منع ترددها، برگزار نکردن همایش ها، نرفتن به پارک و عروسی و... برای مردم خسارت بار نیست، اما تعطیلی واحد صنفی که جلوی معیشت و ارتزاق اصناف را می‌گیرد، برای بازاریان خسارت به بار می‌آورد.

به گفته وی؛ باید  تمهیدات لازم اندیشیده شود تا بتوانیم اشتغال و معیشت را حفظ کرده و از تحمیل هزینه‌های سنگین به نظام سلامت استان جلوگیری کنیم.

ملانوری به مصوبه هفته گذشته ستاد استانی در ممنوعیت تردد  از  استان های همجوار اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس این مصوبه، تردد از دوشنبه هفته قبل از سیستان و بلوچستان،کرمان و یزد به استان ممنوع شد که این مصوبه همچنان پابرجاست و در این راستا رایزنی های  لازم با استانداران این استان‌ها نیز صورت گرفته است.

وی با بیان این که به دلیل ورود افرادی از سیستان و بلوچستان به  شهرستان‌های سربیشه و نهبندان و قرمز بودن نهبندان، ادامه داد: از فردا با همکاری نیروی مقاومت بسیج، دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و فرمانداری ها، طرح شهید سلیمانی با هدف بیماریابی، با قدرت چند برابر در این دو شهرستان اجرا شود. 

استاندار خاطرنشان کرد: حضور برخی از شهروندان در پارک‌ها، تا پاسی از شب و بدون رعایت پروتکل‌ها در حالی است که منع تردد شبانه در حال اجراست.

ملانوری تأکید کرد: این سهل انگاری‌ها و پروتکل شکنی‌ها می‌تواند برخی از خانواده ها را گرفتار کند، لذا با عنایت به ابلاغیه مدیریت کشوری مصرف برق و لزوم تعطیل شدن مکان‌های تفریحی، عمومی و پارک‌ها از ساعت ۱۸، این مصوبه از طرف معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به شهرداری‌های استان ابلاغ می شود و با افراد یا مجموعه‌هایی که پروتکل شکنی کنند، برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

وی به لزوم پیگیری واکسیناسیون از طرف دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید واکسیناسیون را  به عنوان مطالبه جدی پیگیری کند تا استان بتواند سهمیه خوبی در این زمینه دریافت کند.

به گفته وی؛ صدا و سیما، رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و کمیته اطلاع رسانی ستاد باید اطلاع رسانی‌ها را در زمینه خود مراقبتی در برابر بیماری فراگیرتر کنند تا آحاد مردم با خسارت های ویروس کرونا در  جنبه های مختلف زندگی آشنا شوند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس خراسان جنوبی بیماری کرونا ویروس دلتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۱۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت

شرفی گفت: کمک های مردمی برای تامین معیشت خانوار‌های زیر پوشش و نیازمندان، خرید وسایل کمک توانبخشی، خرید جهیزیه، تامین وسایل ضروری زندگی، هزینه درمان و تجهیز مراکز بوده است.

وی استفاده از ظرفیت خیران و جلب مشارکت‌های مردمی را از اولویت‌های سازمان بهزیستی برشمرد و گفت: بهزیستی استان در راستای ارتقای سطح زندگی و بهبود معیشت مددجویان با روش‌های گوناگون نسبت به جذب مشارکت‌های مردمی اقدام کرده و هر سال به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت نیکوکاری جامعه برنامه‌ها، طرح‌ها و پویش‌های مختلف در زمان‌ها و مناسبت‌های گوناگون اجرا شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: ماه رمضان امسال نیز هفت پویش برگزار شد که از جمله پویش افطاری ساده در حضور ولی نعمتان، خانوار‌های دارای سه معلول، ضیافت خانه خدا، میز خدمت در مساجد و پویش افطاری ساده در مراکز بوده است.

وی گفت: ۳۷ مرکز مثبت زندگی در استان خراسان جنوبی وجود دارد که طرح پویش جلب مشارکت‌های مردمی در این مراکز برگزار شد و خیران از نزدیک با خدمات آن آشنا شدند.

شرفی تصریح کرد: مراکز مثبت زندگی همچون یک اداره کل بهزیستی کوچک است که در مناطق و محله‌های استان تشکیل شده و خانوار‌های زیر پوشش بهزیستی از این مراکز خدمت دریافت می‌کنند.

وی گفت: کمک‌ها با حفظ شأن و کرامت انسانی در سریع‌ترین زمان ممکن برای رفع مشکلات معیشتی، درمان، ازدواج و اشتغال افراد تحت پوشش از سوی این نهاد بین نیازمندان تحت پوشش توزیع می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: سازمان بهزیستی براساس وظایف قانونی، شبکه وسیع از خدمات متنوع حمایتی، مراقبتی و توانمندسازی را به طیف گسترده‌ای از افراد دارای معلولیت، نیازمندان و فرزندان آنان همچنین اقشار آسیب‌پذیر استان ارایه می‌دهد، از همین رو انجام و استمرار این کار حمایت و همراهی مردم خیراندیش، متعهد و نیکوکار را می‌طلبد.

وی با اشاره به حدود ۲۰ هزار معلول در خراسان جنوبی گفت: ۱۰ درصد معلولان استان در مراکز شبانه روزی و ۹۰ درصد در خانواده نگهداری می‌شوند که معیشت، توانبخشی، درمان، اشتغال و مسکن از نیاز‌های اصلی معلولان است.

شرفی عنوان کرد: معیشت از مطالبات اصلی جامعه هدف بوده لذا با پیگیری‌های انجام شده، آمار پشت نوبتی دریافت مستمری صفر شده، اما زمینه برای توانمندشدن مددجویان نیز فراهم است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی