Web Analytics Made Easy - Statcounter

هواداران رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی روز شنبه نیز  با برگزاری تظاهرات و آتش زدن خودروها خواستار آزدی سریع او شدند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» معترضان خواستار آزادی «جیکوب زوما» رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی هستند وچندین کامیون را در استان «کوازولو-ناتال» آتش زدند.

بر اساس این گزارش، هواداران رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی از روز پنجشنبه جاده‌های مناطقی از کوازول-ناتال، استان زادگاه زوما را مسدود کرده و خواستار آزادی فوری وی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته، زومای 79 ساله به دلیل امتناع از حضور در کمیسیون قضایی رسیدگی به ادعای فساد اداری در طول حدود یک دهه قدرت، مجرم شناخته شد.دادگاه  آفریقای جنوبی در حکمی نادر رئیس جمهور سابق را به جرم تحقیر دادگاه به 15 ماه زندان محکوم کرد.

اکنون اعتراض‌ها در سراسر کوازولو-ناتال، که بزرگترین بندر این کشور است، گسترش یافته و بیشتر راههای منتهی به این شهر بندری مسدود شده است. سخنگوی پلیس اعلام کرده است که دستکم 27 نفر را دستگیر کرده  است.

زوما که در ولو-ناتال، محبوبیت دارد از همراهان «نلسون ماندلا» رئیس جمهور فقید آفریقای جنوبی علیه  آپارتاید در آفریقای‌جنوبی بود و اکنون رفتن او به زندان به اتهام فساد مالی نوعی سرافکندگی حزب حاکم «ای‌ان‌سی» است. زوما اتهام‌ها علیه خود را یک توطئه سیاسی خوانده  و گفته بود دستور انتقال او به زندان با توجه به سن  وی و وضعیت شیوع کرونا نوعی اجرای حکم اعدام است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: آفریقای جنوبی تظاهرات آفریقای جنوبی فساد اداری تظاهرات رئیس جمهور سابق رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۱۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، صنعا پایتخت یمن امروز شاهد برپایی بزرگترین تظاهرات دانشجویی جوانان یمن در حمایت از ملت فلسطین با عنوان «نسل وعده آخرت» بود.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با صدور بیانیه‌ای سکوت و ناتوانی مستمر در قبال جنایات صهیونیست‌ها ضد ملت غزه را به شدت محکوم کرده و دولت آمریکا را مسئول استمرار این جنایت‌ها توصیف کردند.

جوانان یمنی در این راهپیمایی همچنین مواضع شرافتمندانه دانشجویان و عناصر آکادمیک در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در مخالفت با نسل کشی غزه را ستوده و سرکوب و بازداشت دانشجویان در دانشگاه‌های غربی را به شدت محکوم کرده و خواستار آزادی بازداشتی‌ها شدند.

در بیانیه دانشجویان یمنی همچنین از تحریم اقتصادی کالاهای آمریکایی و اسرائیلی و شرکت‌های حامی آنها به عنوان کمترین اقدام در حمایت از ملت و برادران فلسطین حمایت و بر ادامه این روند تاکید شده است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیشب با صدور بیانیه‌ای از مواضع شجاعانه جنبش انصار الله و نیروهای مسلح یمن در حمایت از ملت فلسطین که در معرض نسل‌کشی و پاکسازی نژادی ارتش جنایتکار و نازیستی صهیونیستی قرار دارد، تقدیر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا
  • تظاهرات مردم مالزی در حمایت از غزه+ فیلم
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • ۲۳ سال زندان برای قاتل برادر ستاره سابق پی‌اس‌جی
  • 23 سال زندان برای قاتل برادر ستاره سابق پی‌اس‌جی
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین
  • اردوغان: دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم
  • دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم
  • فیلم/تظاهرات دانشجویان فرانسوی در حمایت از مردم غزه با وجود اعمال محدودیت پلیس