Web Analytics Made Easy - Statcounter

عکس‌هایی از کاخ تابستانی جدید رییس جمهور ترکیه در مارماریس به‌طور «اشتباهی» در اینترنت منتشر شده است.

خبرگزاری میزان _ ایسنا نوشت: اردوغان و کاخ‌هایش؛ موضوعی که در سال‌های اخیر هر از گاهی خبرساز شده و سپس به دست فراموشی سپرده شده است.

روز جمعه نشریه آلمانی "تاگس‌اشپیگل" درگزارشی به این موضوع پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، سفیک بیرکیه، معمار معروف ترک که پیش‌تر کاخ ریاست‌جمهوری آنکارا را طراحی کرده، ده عکس از طرح‌های خود برای کاخ جدید رجب طیب اردوغان در ساحل مارماریس را در وبسایت شخصی خود منتشر کرده است.

به گزارش دویچه‌وله، روزنامه "سوزجو" (Sözcü) که به نیرو‌های اپوزیسیون نزدیک است، این عکس‌ها را بازنشر داده و به بحث پیرامون تجمل‌گرایی رئیس جمهوری ترکیه دامن زده است.

به گزارش تاگس‌اشپیگل، بیرکیه این عکس‌ها را "اشتباهی" در وبسایتش گذاشته و اکنون آن‌ها را برداشته است.

تقلید از سلطان‌های عثمانی

رسانه‌های ترکیه نوشته‌اند که کاخ جدید اردوغان در مارماریس دو سال پیش ساخته شده و جزییات آن تاکنون "مانند یک عملیات سری دولتی" فاش نشده است.

تصاویر منتشرشده یک ساختمان دو طبقه در حومه شهر را نشان می‌دهند که به سبک نئوعثمانی ساخته شده و حدود ۳۰۰ اتاق، یک استخر بزرگ و یک ساحل اختصاصی دارد.

بر اساس گزارش‌ها، برای این کاخ تابستانی ۶۲ میلیون یورو هزینه شده است – به احتمال زیاد از خزانه دولت.

اردوغان در سال ۲۰۱۴ به کاخ ریاست جمهوری در خارج از مرکز آنکارا نقل مکان کرد. ایجاد کاخی با هزار اتاق انتقاد‌های زیادی را برانگخیت، بیش از هر چیز به این دلیل که در منطقه‌ای جنگلی و با عدم رعایت مقررات حفاظت از محیط زیست ساخته شده و بیش از ۶۱۵ میلیون دلار هزینه برداشته است.

کاخ سفید آنکارا

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، به مقر جدید خود "کاخ سفید" در آنکارا نقل مکان کرده است. کاخ سفید ترکیه هزار اتاق دارد. این کاخ دارای اتاق‌هایی است که امکان شنود در آن‌ها نیست و مقر فرماندهی آن در برابر بمب اتمی نیز مقاومت می‌کند. این بنا به‌رغم مخالفت‌های وسیع در ترکیه ساخته شده است.

سپتامبر سال گذشته میلادی نیز رسانه‌های ترکیه گزارش دادند که اردوغان سودای ساخت یک کاخ چندمیلیونی دیگر در شمال دریاچه وان را در سر می‌پروراند که قرار است یادآور کاخ قبادآباد متعلق به سلطان علاالدین کی‌قباد، یکی از پادشاهان سلجوقی در قرن ۱۳ میلادی باشد.

به گفته مقامات دولتی ترکیه، محوطه این کاخ همان جایی است که در آن سلطان آلپ ارسلان پس از پیروزی بر امپراتوری بیزانس در نبرد ملازگرد در سال ۱۰۷۱ چادر خود را برافراشت.

توصیه همسر اردوغان: کم بخورید!

تقریبا هم‌زمان با انتشار عکس‌های قصر تابستانی اردوغان در مارماریس، همسر او امینه، از مردم کشورش خواست، "از حجم وعده‌های غذایی خود بکاهند و کمتر خرید کنند".

فراخوان همسر رئیس جمهور با واکنش شدید مردم روبرو شد، زیرا ترکیه در بحران اقتصادی شدیدی به‌سر می‌برد، بسیاری از شهروندان با حقوق عادی خود توان گذران زندگی را ندارند، به دلیل نرخ بالای تورم قیمت مواد غذایی به شدت افزایش یافته و پاندمی کرونا نیز فشار مضاعفی بر اقتصاد این کشور وارد کرده است.

بر اساس آمار رسمی از هر پنج شهروند این کشور، دست‌کم یک نفر زیر خط فقر زندگی می‌کند.

بیشتر بخوانید: تصاویری از سنگ نگاره‌های کوهستان الوند

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: ترکیه کاخ سلطنتی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترکیه کاخ سلطنتی ساخته شده عکس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۱۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رییس جمهور اوکراین بار دیگر خواستار تحویل تسلیحات نظامی بیشتر برای نبرد با روسیه شد.

«ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین روز شنبه اعلام کرد که این کشور برای دفاع هوایی به دریافت تسلیحات فوری نیاز دارد.

رییس جمهور اوکراین، پس از حمله اخیر روسیه به بخش انرژی اوکراین، گفت که اوکراین برای محافظت از شهرهای خود و تسلط بر خط مقدم به مقادیر کافی دفاع هوایی و سایر تسلیحات نیاز دارد.

زلنسکی تاکید کرد که هر کسی که به اوکراین کمک کند تا در برابر ترور روسیه بایسد، مدافع واقعی زندگی است.

قانون گذاران مجلس نمایندگان آمریکا شنبه گذشته با وجود اختلافات در تأمین کمک مالی با غلبه بر مخالفان، یک بسته قانونی کمک ۸۷ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی را در جریان یک رأی گیری گسترده دو حزبی ارائه کرد.

بر پایه این گزارش، المیادین گزارش داد که نمایندگان کنگره آمریکا با اکثریت آرا لایحه کمک ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری واشنگتن به کی‌یف را تصویب کردند.

کد خبر 6090232

دیگر خبرها

  • آسفالت فرسوده کمربندی یزد صدای رانندگان را درآورد + فیلم
  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • کنایه تمسخر آمیز وزیرخارجه رژیم اسرائیل به اردوغان؛ سریالت را ببین + عکس | واکنش ترکیه
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • اردوغان : نتانیاهو قصاب غزه است