Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم تحلیف مترجمان زبان‌های انگلیسی و روسی با حضور رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی برگزار شد.

خبرگزاری میزان - مراسم تحلیف دو نفر از مترجمان زبان‌های انگلیسی و روسی با حضور رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی برگزار گردید.

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی، در مراسم تحلیف دو نفر از مترجمان رسمی قوه قضائیه که در دادگستری کل استان بر گزار شد اظهار داشت: امروز دو نفر از کارشناسان به عنوان مترجم رسمی شروع به کار می‌کنند و این اتفاق مبارکی هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی بیان داشت: مترجمان رسمی به نحو شایسته‌ای باید وظیفه خودشان را انجام بدهند چرا که قضات در رسیدگی به برخی پرونده‌های قضائی که دارای متون خارجی هستند، بدون ترجمه صحیح و روان نمی‌توانند به واقعیت موضوع برسند و تصمیم درستی را بگیرند.

رئیس کل دادگستری استان افزود: در رسیدگی‌های قضائی که یک متن یا یک سند انگلیسی یا عربی یا هر زبان خارجی دیگری، چنانچه قاضی مسلط به آن زبان نباشد، وجود پرونده کالعدم است، چون نمی‌تواند بفهمد که این چه سندی است و هیچگونه بهره برداری نمی‌توانند بکند و حالا شاید در محاوره، قضات از یک سری قرائن و عبارات دیگر بتوانند بدون نظر کارشناس به یک نتیجه‌ای در پرونده برسند، اما در رابطه با ترجمه اینطوری نیست یعنی تا متن در اختیار همکار قرار نگیرد تا یک ترجمه درستی نشود و ترجمه سلیس و روانی از آن سند در اختیار قاضی قرار نگیرد نمی‌تواند از آن استفاده بکند و رأی در پرونده اش هیچ ترتیب اثری ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی با تأکید بر اینکه ترجمه متون باید دقیق و کامل باشد گفت: ترجمه یک سند مخصوصاً سند قضائی بایستی دقیق و روان باشد تا ذهن قاضی را به سمت دیگری سوق ندهد، یا اینکه یک کلمه‌ای در سند، معادل دقیق فارسی آن قید نشود ممکن است باعث مشکلاتی شود.

رئیس دستگاه قضائی استان یادآور شد: مترجم رسمی همان کارشناس رسمی است که در تصمیم گیری قاضی مؤثر می‌باشد و روند رسیدگی به پرونده را در واقع با چالش مواجه می‌کند، لذا دقت در کار ترجمه خیلی مهم است.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: جدای از ترجمه صحیح و با دقتی که مترجم انجام می‌دهد، امانت داری هم جایگاه بسیار مهمی برخوردار است، نباید خدایی نکرده نسبت به سند یا پرونده‌ای نظر شخصی مترجم اعمال شود و دقیقا همان باشد که در متن سند وجود دارد تا هم در رأی صحیح نقشش را ایفاد کند و هم تسریع در روند رسیدگی صورت پذیرد.

وی متذکر شد: تحلیف یک تشریفات نیست، تحلیف در واقع امضاء کردن یک سندی است که بین شما و خدای متعال امضاء می‌شود و وجدان درکار و اخلاق با این تحلیف محقق می‌شود.

در پایان مراسم تحلیف متن تحلیف توسط دو مترجم قرائت گردید و در مقابل قرآن سوگند یاد کردند و رئیس کل دادگستری استان برای همه قضات، کارمندان، وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری که برای اجرای عدالت تلاش می‌کنند آرزوی توفیق و موفقیت نمود.

بیشتر بخوانید: اصلاح زندانیان مأموریت مشترک بین سازمان زندان‌ها و قضات است

انتهای پیام/

برچسب ها: دادگستری خراسان جنوبی دادگستری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری خراسان جنوبی دادگستری رئیس کل دادگستری استان استان خراسان جنوبی مراسم تحلیف دو نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۱۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲

​​​​​​​رئیس کل دادگستری استان تهران از برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به برگزاری ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران، گفت: کودک یا نوجوانی که بخش عمده‌ای از تربیتش در بستر نهاد خانواده رخ می‌دهد پس از وقوع طلاق، از این نعمت بی‌بهره می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: در همین راستا، اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» را از تکالیف دولت می‌داند.

وی با بیان اینکه کودکان طلاق به دلیل حق قانونی والدین برای ملاقات با فرزند، به جهت اختلاف‌ها و تعارض بین والدین در معرض آسیب قرار دارند، بیان داشت: این دسته از والدین مجبور به ملاقات و تبادل فرزند خود در مراکز انتظامی بوده‌اند که فضای کلانتری‌ها با توجه به حضور متهمان و مجرمان و وجود انواع آسیب‌های اجتماعی، محل مناسبی برای این ملاقات و نظم بخشی به روابط زوجین پس از طلاق نیست. 

وی در این رابطه گفت: در همین راستا تعداد ۱۸ مرکز مهر خانواده جهت ملاقات فرزندان در تهران راه‌اندازی و مشغول به فعالیت هستند که در مجموع در سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات بین فرزندان طلاق با والدین در این مراکز انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • علیرضا دبیر:زخم زبان چیز خوبی نیست!