Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ناز شاه  عضو مسلمان پارلمان انگلیس  در جلسه بررسی لایحه جدیدی با موضوع تشدید مجازات برای کسانی که به نمادهای ملی انگلیس توهین می‌کنند، موضوع اهانت به اسلام و ساحت مقدس حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) را در سایه گسترش این پدیده در تعدادی از شهرهای این کشور مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش القدس العربی، نطق این عضو حزب کارگر انگلیس با توجه به محتوای قوی و ارائه بی سابقه آن توجه بسیاری را به خود جلب کرد. او می‌خواهد که موضوع توهین به نمادهای دینی به ویژه حضرت محمد (ص) در زمره توهین به نمادهایی قرار گیرد که نباید در انگلیس مورد تمسخر و آزردگی قرار گیرید.

این پیشنهاد پس از آن مطرح شد که یک معلم در منطقه باتلی انگلیس سر کلاس درس کاریکاتورهایی موهن به ساحت پیامبر اسلام (ص) را به دانش آموزان نشان داد که به اعتراض اولیای آنها منجر شد. با وجود اینکه آن معلم کار خود را اشتباهی ناخواسته خوانده  و عذرخواهی کرده بود؛ اما با ادامه بحث و جنجال، نازشاه عضو پارلمان انگلیس این قضیه را برای نخستین بار در پارلمان مطرح کرد.

این عضو پارلمان انگلیس در دولت سایه حزب کارگر سمت وزیر ادغام بین جوامع را دارد و به مواضع قوی و بعضاً بحث برانگیز شهرت داشته اما مسلم است که تمام اظهارات او در  عرصه سیاسی انگلیس برجسته شده است.

نازشاه  در پارلمان انگلیس گفت: به عنوان یک مسلمان و میلیون‌ها مسلمان در این کشور و یک چهارم جمعیت جهان که مسلمانان هستند،  هر روز برای ساحت پیامبر محبوبمان محمد (ص) ارزش و احترام قائلیم.

وی افزود: وقتی متعصبان و نژادپرستان به ساحت پیامبر ما توهین می‌کنند مثل وقتی کسانی در انگلیس وینستون چرچیل را مورد اهانت قرار دهند، قلب ما به درد می‌آید و برایمان قابل تحمل نیست، زیرا حضرت محمد(ص) برای دو میلیارد مسلمان در جهان رهبری است که او را از اعماق دل‌هایمان دوست داریم و اصل و اساس هویت ما و موجودیت ما را او تشکیل می‌دهد.

این عضو پارلمان انگلیس افزود: چگونه است که دولت قانونی را پیشنهاد می‌دهد تا از احساسات ملی انگلیس در برابر هر گونه اقدام تحریک آمیزی صیانت شود؛ اما برای احساسات کسانی که توهین به پیامبرانشان از حضرت موسی یا عیسی علیهما السلام یا حضرت محمد (ص) را تاب نمی‌آورند، ارزشی قائل نیست.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: اسلام پیامبر مجازات عضو پارلمان انگلیس حضرت محمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۸۱۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب

آیین سوگواری شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در شب شهادت آن حضرت در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همزمان با فرا رسیدن 25 شوال سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام مراسم سوگواری آن حضرت به همت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با همکاری هیات انصارالشهدا روز جمعه 14 اردیبهشت ماه از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع خرمشهر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود.

هویت 7 شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد

مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، واقع در ضلع جنوبی مترو شهید حقانی قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده اصفهانی
  • بیانیه آشوریان ارومیه در محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت